Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Witam Panowie jak poprawnie wyregulować obroty w tym autku tak aby nie zapalał mi się check. Generalnie problem polega na tym że kiedy wyłączy się ssanie i silnik osiągnie normalną temperaturę pracy silnik nierówno pracuję na postoju, drania przechodzą na kierownicę, fotel i całą kabinę. Próbowałem podkręcić trochę obroty ale jeśli ruszę śrubką choćby o centymetr to zapala mi się check 35 silniczek krokowy niewłaściwa liczba kroków. Więc obroty są w tej chwili tak ustawione że jest max ile mogę dać, ale tak aby nie zapalił się check. Nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie mam ustawione obroty ale jest tak jak pisałem wcześniej. Silnik na postoju pracuje nierówno, wpada w drgania które przenoszą się po całym samochodzie. I teraz mam kilka pytań. Czy tak powinno być że jak dam za dużo obrotów na jałowym to automatycznie sygnalizuje to checkiem 35 ? Jak ustawić poprawnie obroty żeby było tak jak książka nakazuję, kiedy nie mam obrotka ? Dodam że ostatnio w samochodzie wymieniany był alternator, sonda lambda. Silniczek krokowy czyszczony wielokrotnie ale na moje oko nie wygląda za dobrze. Drgania, spadek obrotów i nierówna praca silnika nasila się w momencie kiedy włączam grzanie tylnej szyby albo dmuchawę na pozycję 4, najbardziej jest to odczuwalne w momencie kiedy uruchamiam jakiś odbiornik, po 1-2 sec trochę się wyrównuję. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekzl Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Czy tak powinno być że jak dam za dużo obrotów na jałowym to automatycznie sygnalizuje to checkiem 35 ?Nie.Drgania, spadek obrotów i nierówna praca silnika nasila się w momencie kiedy włączam grzanie tylnej szyby albo dmuchawę na pozycję 4, najbardziej jest to odczuwalne w momencie kiedy uruchamiam jakiś odbiornik, po 1-2 sec trochę się wyrównuję.To jest normalne, ale gdy wszystko jest sprawne prawie wcale się tego nie odczuwa. Uzupełnij profil (jaki masz silnik, czy jest na gazie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-236031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 nawet jak bys mail obortomierz to regulowanie obrotow na podstawie jego wskazan jest zabawa w sensie ze on jest na tyle niedokladny ze nic ci to ne da najlepiej podejchac do kogos kto ma urzadzenei do takich pomiarow i wtedy bedzie na bierzaco obserwowal wskazania tego urzedzenia i wedlug tego regulowal   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-236029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Czy tak powinno być że jak dam za dużo obrotów na jałowym to automatycznie sygnalizuje to checkiem 35 ?Nie.Drgania, spadek obrotów i nierówna praca silnika nasila się w momencie kiedy włączam grzanie tylnej szyby albo dmuchawę na pozycję 4, najbardziej jest to odczuwalne w momencie kiedy uruchamiam jakiś odbiornik, po 1-2 sec trochę się wyrównuję.To jest normalne, ale gdy wszystko jest sprawne prawie wcale się tego nie odczuwa. Uzupełnij profil (jaki masz silnik, czy jest na gazie). No właśnie chodzi o to że u mnie jest to bardzo odczuwalne, silnik zachowuję się tak jak by miał za chwile zgasnąć, obroty spadają drastycznie nisko a w tedy to już tak trzęsie, że mam wrażenie że kiera zaraz odpadnie. Ja mam astrę 1,4 8V X14NZ 97r. mam instalacje gazową ale jeżdżę na benzynie bo uszkodziła mi się centralka od gazu. Szukałem trochę na forum i wymieniłem przed chwilą czujnik temperatury cieczy chłodzącej, niestety nadal jest tak jak było. Aha i zapomniałem dodać wcześniej że filtr powietrza także był wymieniany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-236005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas25 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 witam !! jeśli silniczek wyczyściłeś i jest sprawny na 100% to pozostaje ci sprawdzić okablowanie i złączki przy silniczku i ecu(u mnie akurat to złącze dało ciała i ten sam błąd jak u ciebie). więc powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-235880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Tylko że ten błąd nie wyświetla się w tej chwili. Check 35 zapala sie dopiero w tedy kiedy dam troszke więcej obrotów na tej śrubie przy przepustnicy. W tej chwili mam ustawione tak aby check się nie zapalał. A pozatym skąd ja mam wiedzieć czy silniczek krokowy jest sprawny na 100% ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-235746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmuraro Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Jeśli masz od kogo to pożycz od kogoś kto ma sprawny i zamontuj go u siebie żeby sprawdzić czy sinik będzie pracował tak samo,jeśli nie to być może to będzie przyczyną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-235539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 "Drgania, spadek obrotów i nierówna praca silnika nasila się w momencie kiedy włączam grzanie tylnej szyby albo dmuchawę na pozycję 4, najbardziej jest to odczuwalne w momencie kiedy uruchamiam jakiś odbiornik, po 1-2 sec trochę się wyrównuję. witam wszystkich mam takie same objawy w swojej asterce i ten sam silnik tyle tylko że po nagrzaniu silnika choć nie posiadam obrotomierza to silnik pracuje raczej równo .na komputerze nie mam rzadnych błędów.krokowca przeczyściłem ale nic nie pomogło.sprawdzałem napięcie ładowania alternatora na rozgrzanym silniku bez obciążenia wynosi 14.3V a przy obciążeniu tzn światła, dmuchawa na 4, radio odczyt 13.9V więc chyba jest w normie. dodam ponadto niedawno wymieniane elemęty to: filtr paliwa,filtr powietrza. pompa paliwa i jeszcze aparat zapłonowy(używany ze szrotu) jakieś rok temu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-199594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 nierówna praca silnika nasila się w momencie kiedy włączam grzanie tylnej szyby... to nie jest normalne zachowanie silnika... powinien lekko podnieść obroty w tym momencie, aby altek nie gasił go(pod obciążeniem alternator ,,hamuje'' silnik...)Może szwankuje komp...(sterownik) Jeszcze wypowiedzą się elektronicy... poczekaj...Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-199585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Mala Rada daj mu dobrze po garach zagrzej go i dopiero baw sie obrotami Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13836-regulacja-obrot%C3%B3w-astra-f/#findComment-176515 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.