Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 witam czy możecie mi podpowiedzieć jak dokonac wymiany dźwigni zmiany biegów wraz z kasetą w zafirze a 2.0 dti ze skrzynią f23 (mechanizm włączania biegów na linkach)? czy trzeba zdejmować plastikową dużą nakładkę tunelu (jeśli tak to gdzie jest mocowana?) czy też może da sie jakoś przez otwór mieszka? w którym miejscu najlepiej i najwygodniej odpiąć linki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Cześć, Ja to robiłem kilka dni temu. Roboty na 1,5 h. i wg. mnie bez odkręcenia tunelu nie dasz rady:( Tunel musisz odkręcić... 1)Okdręcić i wyjąć moduł z popielniczką i zapalniczką - na dole pod nimi są dwie śruby. a następnie jak wyjmiesz ten moduł to pokażą się dwie śruby-odkręć. 2) Tunel. Po obu stronach na łączeniu tunelu pod kierownicą i schowkiem są po dwie śruby-odkręcić i wtedy odchylić plastik w dolnej części tunelu i pojawią się jeszcze po jednej śrubie po obu stronach. 3) Po dwie śruby są na dole tunela za fotelami przednimi-odkręć 4)wyjmij zaślepkę pod lewarkiem hamulca ręcznego jest tam jedna śruba i wypchnik ręcznie tylną kratkę nawiewu, zdejmij pochewkę z ręcznego i ręczny w dół. 5) Cofnij siedzenia przednie do tyłu na maxa i wyjmij tunel.Będzie ciężko więc uważaj.( W tunelu jest łącznie 9 śrób do odkręcenia) 6) po wyjęciu tunela zablokuj lewarek biegów szpilką metalową - należy ją wcisnąć(biegi na luzie). odepnij plastikowe zatrzaski na linkach - tylko ich nie odginaj bo pękną - odkręć 4-ry śruby z podstawy i delikatnie wysuń linki z zatrzasków. 7) Zamontuj nowy lewarek wsuwając plastikowe końcówki wystające z lewarka do zatrzasków, w nowym lewarku dopchnij szpilke aby zablokować lewarek i wtedy możesz zamknać zatrzaski na linkach. Uff to chyba wszystko. Jak by coś to skrobnij. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Jesteś WIELKI, Omnibusie a już zaczynałem wątpić w forum... gdy tylko znajdę chwilę będę probował z tym walczyć, "nowy" lewarek leży w garażu, od astry, prawie niezużyty, o niebo lepszy niż mój, wczoraj z niego linki odpinałem (bo kupiłem kasete kompletną z lewarkiem, mieszkiem, gałką i linkami) i faktycznie jeden z zatrzasków udało mi się nadłamać niechcący pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Jak byś miał jeszcze problemy to daj znać to jakieś zdjęcia zapodam. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 tak sobie czytam i zastanawia mnie pkt 6): "6) po wyjęciu tunela zablokuj lewarek biegów szpilką metalową - należy ją wcisnąć(biegi na luzie). odepnij plastikowe zatrzaski na linkach - tylko ich nie odginaj bo pękną - odkręć 4-ry śruby z podstawy i delikatnie wysuń linki z zatrzasków. " o jaką szpilkę chodzi i jak to zablokować? jakoś wyobraźnia mi nic nie podpowiada tym razem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Jak podniesiesz mieszek zmiany biegów(pociągnij to ramka wyskoczy) to w okolicy biegu 4 zobaczysz metalową szpilkę w kształcie U którą należy wcisnąć w stronę biegu 3. Spowoduje to iz lewarek zostanie zablokowany w pozycji neutralnej i w takiej też pozycji będą ustawione linki. wtedy możesz bezpiecznie odpiąć zatrzaski z linek i będziesz mógł odkręcić lewarek i go wymienić( Pamiętaj abyś przy wymianie nie pociągnął za linki ). Nie blokując szpilki możesz mieć problem z ustawieniem właściwym biegów.( tak przynajmniej sądzę) Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 eddde a ile zaplaciles za ten komplet? i czy drazek od astry bedzie pasowal do zafiry?? pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Jak podniesiesz mieszek zmiany biegów(pociągnij to ramka wyskoczy) to w okolicy biegu 4 zobaczysz metalową szpilkę w kształcie U którą należy wcisnąć w stronę biegu 3. Spowoduje to iz lewarek zostanie zablokowany w pozycji neutralnej i w takiej też pozycji będą ustawione linki. wtedy możesz bezpiecznie odpiąć zatrzaski z linek i będziesz mógł odkręcić lewarek i go wymienić( Pamiętaj abyś przy wymianie nie pociągnął za linki ). Nie blokując szpilki możesz mieć problem z ustawieniem właściwym biegów.( tak przynajmniej sądzę) Pozdro ok, chyba kapuję, resztę pojme namacalnie eddde a ile zaplaciles za ten komplet? i czy drazek od astry bedzie pasowal do zafiry?? pozdro 100zł mnie kosztował + wysyłka, jezeli masz na linki to od astry II będzie pasował, pod warunkiem oczywiscie że tez jest na linki, możesz się też sugerować takim samym silnikiem i skrzynią (u mnie F23), wyglądem na foto - z tych samych roczników na oko da się odróżnić ten alinki od tego na drążek metalowy pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 no ja mam na linki na bank i wsteczny jest do konca w prawo i do tylu a w astrach jest w lewo i do przodu a gdzie go kupiles?bo przegladam allegro i nie ma nic moze podaj mi link albo jakis namiar bo tez szukam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 na allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=428713469 w astrach są też takie na linki, chociaż rzadziej występują, analogicznie jak z silnikami: przeważnie diesle są 1,7 i tam mechanizm na drążek, dużo mniej jest asterek z 2.0 i mechanizmem na linki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.