Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy możecie mi podpowiedzieć jak dokonac wymiany dźwigni zmiany biegów wraz z kasetą w zafirze a 2.0 dti ze skrzynią f23 (mechanizm włączania biegów na linkach)?

czy trzeba zdejmować plastikową dużą nakładkę tunelu (jeśli tak to gdzie jest mocowana?) czy też może da sie jakoś przez otwór mieszka?

w którym miejscu najlepiej i najwygodniej odpiąć linki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Ja to robiłem kilka dni temu. Roboty na 1,5 h. i wg. mnie bez odkręcenia tunelu nie dasz rady:(

Tunel musisz odkręcić...

1)Okdręcić i wyjąć moduł z popielniczką i zapalniczką - na dole pod nimi są dwie śruby.

a następnie jak wyjmiesz ten moduł to pokażą się dwie śruby-odkręć.

2) Tunel. Po obu stronach na łączeniu tunelu pod kierownicą i schowkiem są po dwie śruby-odkręcić i wtedy odchylić plastik w dolnej części tunelu i pojawią się jeszcze po jednej śrubie po obu stronach.

3) Po dwie śruby są na dole tunela za fotelami przednimi-odkręć

4)wyjmij zaślepkę pod lewarkiem hamulca ręcznego jest tam jedna śruba i wypchnik ręcznie tylną kratkę nawiewu, zdejmij pochewkę z ręcznego i ręczny w dół.

5) Cofnij siedzenia przednie do tyłu na maxa i wyjmij tunel.Będzie ciężko więc uważaj.( W tunelu jest łącznie 9 śrób do odkręcenia)

6) po wyjęciu tunela zablokuj lewarek biegów szpilką metalową - należy ją wcisnąć(biegi na luzie). odepnij plastikowe zatrzaski na linkach - tylko ich nie odginaj bo pękną - odkręć 4-ry śruby z podstawy i delikatnie wysuń linki z zatrzasków.

7) Zamontuj nowy lewarek wsuwając plastikowe końcówki wystające z lewarka do zatrzasków, w nowym lewarku dopchnij szpilke aby zablokować lewarek i wtedy możesz zamknać zatrzaski na linkach.

 

Uff to chyba wszystko. Jak by coś to skrobnij.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235672
Udostępnij na innych stronach

Jesteś WIELKI, Omnibusie ???

a już zaczynałem wątpić w forum... ???

gdy tylko znajdę chwilę będę probował z tym walczyć, "nowy" lewarek leży w garażu, od astry, prawie niezużyty, o niebo lepszy niż mój, wczoraj z niego linki odpinałem (bo kupiłem kasete kompletną z lewarkiem, mieszkiem, gałką i linkami) i faktycznie jeden z zatrzasków udało mi się nadłamać niechcący

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235598
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i zastanawia mnie pkt 6):

"6) po wyjęciu tunela zablokuj lewarek biegów szpilką metalową - należy ją wcisnąć(biegi na luzie). odepnij plastikowe zatrzaski na linkach - tylko ich nie odginaj bo pękną - odkręć 4-ry śruby z podstawy i delikatnie wysuń linki z zatrzasków. "

 

o jaką szpilkę chodzi i jak to zablokować? jakoś wyobraźnia mi nic nie podpowiada tym razem...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235578
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz mieszek zmiany biegów(pociągnij to ramka wyskoczy) to w okolicy biegu 4 zobaczysz metalową szpilkę w kształcie U którą należy wcisnąć w stronę biegu 3. Spowoduje to iz lewarek zostanie zablokowany w pozycji neutralnej i w takiej też pozycji będą ustawione linki. wtedy możesz bezpiecznie odpiąć zatrzaski z linek i będziesz mógł odkręcić lewarek i go wymienić( Pamiętaj abyś przy wymianie nie pociągnął za linki ). Nie blokując szpilki możesz mieć problem z ustawieniem właściwym biegów.( tak przynajmniej sądzę)

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235571
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz mieszek zmiany biegów(pociągnij to ramka wyskoczy) to w okolicy biegu 4 zobaczysz metalową szpilkę w kształcie U którą należy wcisnąć w stronę biegu 3. Spowoduje to iz lewarek zostanie zablokowany w pozycji neutralnej i w takiej też pozycji będą ustawione linki. wtedy możesz bezpiecznie odpiąć zatrzaski z linek i będziesz mógł odkręcić lewarek i go wymienić( Pamiętaj abyś przy wymianie nie pociągnął za linki ). Nie blokując szpilki możesz mieć problem z ustawieniem właściwym biegów.( tak przynajmniej sądzę)

 

Pozdro

ok, chyba kapuję, resztę pojme namacalnie ???

 

eddde a ile zaplaciles za ten komplet?

i czy drazek od astry bedzie pasowal do zafiry??

pozdro

100zł mnie kosztował + wysyłka, jezeli masz na linki to od astry II będzie pasował, pod warunkiem oczywiscie że tez jest na linki, możesz się też sugerować takim samym silnikiem i skrzynią (u mnie F23), wyglądem na foto - z tych samych roczników na oko da się odróżnić ten alinki od tego na drążek metalowy

 

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235565
Udostępnij na innych stronach

no ja mam na linki na bank i wsteczny jest do konca w prawo i do tylu a w astrach jest w lewo i do przodu

a gdzie go kupiles?bo przegladam allegro i nie ma nic

moze podaj mi link albo jakis namiar bo tez szukam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235561
Udostępnij na innych stronach

na allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=428713469

w astrach są też takie na linki, chociaż rzadziej występują, analogicznie jak z silnikami: przeważnie diesle są 1,7 i tam mechanizm na drążek, dużo mniej jest asterek z 2.0 i mechanizmem na linki

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13850-dzwignia-zmiany-bieg%C3%B3w-wymiana/#findComment-235305
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności