Skocz do zawartości

Kod błędu p1111, położenie czujnika wału korbowego


Gość majq1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu walczę z „check”. Podczas jazdy na dołkach się raz zapala a raz gaśnie. Podejrzewam, że jakiś kabel od czujnika nie kontaktuje lub sam czujnik jest zabrudzony olejem (bo niedawno miałem awarie z olejem).

 

Komputer pokazuje mi kod p1111, którego nie mogę zidentyfikować.

 

Ponadto przy okazji spytam czy ktoś zna położenie czujnika wału korbowego i spalania stukowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto przy okazji spytam czy ktoś zna położenie czujnika wału korbowego i spalania stukowego?

W Omie x30xe, czujnik walu korbowego - blisko filtra oleju, niedaleko łączenia ze skrzynią, prawa strona silnika (patrząc od rozrządu),

czujnik spalania stukowego - przykręcone do bloku, pod kolektorami wydechowymi, jeden z lewej, drugi z prawej strony silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ten kod p1111 dla tego silnika oznacza przerwe lub zwarcie w zaworze drugiej grupy kanałów dolotowych silnika , są to zawory sterujące klapkami powietrza.

Jest to obwód zasilania silnika w powiertrze.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baki masz może jakieś materiały co do tego silnika lub podobnego. Bo jeszcze dużo muszę się doszkolić, a mam tylko ebooka po niemiecku, w którym zresztą mało jest o 3.0

 

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 11:24 ]

Ten kod p1111 dla tego silnika oznacza przerwe lub zwarcie w zaworze drugiej grupy kanałów dolotowych silnika , są to zawory sterujące klapkami powietrza.

 

A możesz przybliżyć lokalizacje tego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Diagnostyka stopnia końcowego w module sterującym

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Dotyczy zacisków:

54, 35, 34

Patrz krok testowy :C-33

P1111 - Rura ssąca zawór 2 za niskie napięcie

l Diagnostyka stopnia końcowego w module sterującym

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Dotyczy zacisków:

54, 7, 34

Patrz krok testowy :C-34

CzasP1111 - Rura ssąca zawór 2 za wysokie napięcie

l Diagnostyka stopnia końcowego w module sterującym

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Dotyczy zacisków:

54, 7, 34

Patrz krok testowy :C-34

 

 

Jak przeglądne reszte materiału to wyedytuje post i opisze reszte.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 19:01 ]

Witam

Więc z materiałów podawanych w TIS i materiałów diagnostycznych dla tego silnika wynika że zawór ten znajduje się w okolicy silnika wycieraczek i żeby sie do niego dostac należy zdjąc osłonę silnika wycieraczek i do tego zaworu dochodzą przewody ciśnieniowe i wiązka przewodów , ten zawór przelącza powietrze dla silnika , czy to on odpowiada za ten kod to na 100% nie jestem pewien.Mam diesla więc nie mogę Ci tego sprawdzić. Proponuje pojechać z tym problemem do atoryzowanego serwisu opla , ale spradź czy czasami niema tam jakiegoś niekontaktu.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W Omie x30xe, czujnik walu korbowego - blisko filtra oleju, niedaleko łączenia ze skrzynią, prawa strona silnika (patrząc od rozrządu)

W Sintra 3.0 x30xe jest w tym samym miejscu. Dziś go odnalazłem wykręciłem i oczyściłem ale wygląda na to ze jest do wymiany. Objawy mam takie, ze przy 3,5 tysiąca obrotów zapala mi się chcek a przy 2,5 tysiąca nieraz sam gaśnie. Komp pokazuje miedzy innymi błąd czujnika wału korbowego nawet przed uruchomieniem silnika. Objawy podczas jazdy to przy zapalonym chcek brak przyspieszania. Jak nieraz zgaśnie idzie normalnie. Parę razy też nie mogłem uruchomić silnika bo już na zapłonie migał chcek. Wnioskuje ze te problemy sprawia owy czujnik. Chętnie posłucham opinii innych użytkowników. Auto naprawiam sam bo nie ufam żadnemu super fachowcowi.

 

Szukałem w necie tego czujnika do Sintry 3.0 ale są tylko do 2.2 DTI. Jak by ktoś wiedział czy można go zastąpić od innego modelu opla np. omegi to byłbym wdzięczny za informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności