Gość Anonymous Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 mam problem z demontazem kierownicy w miom kadecie e.Podchodziłem juz ze trzy razy do tego i nic.Jakby się zapiekła i tkwi na swoim miejscu jak zaklęta.Moze jest jakiś patent na ściągnięcie albo może coś przeoczyłem[srubę odkreciłem ;-}]Co z tym zrobic??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Siedzi na stożku z wielo-wpustem. Pryśnij jakimś wd, odczekaj chwilę i ciągnij naprzemiennie do siebie - lewa/prawa strona czy góra/dół. Powinno puścić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 axmann, po 1.Witaj(odpowiedni dział) po drugie jeśli chcesz ściągnąć to musisz użyć sciągacza lub zaprzeć sie pożądnie ciągnąc kierownice i druga osoba musi w nią udeżać młotkiem ,sam tak robiłem w dwóch kadziach ,troche menczenia i się uda ,kiera się nie zapiekła jest ona na wieloklinie i właśnie dlatego jest ją ciężko sciągnąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 dodał bym tylko jedno nie uderzaj bezpośrednio najlepiej przez jakiś mosiądz albo przyłożyć jeden młotek a drugim uderzyć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 andrzej_m55, ja walilem drewniana koncowka mlotka i co? Gwint na wieloklinie zaklepal sie i trzebabylo go przetoczyc. To akurat byl pikus. Zapieranie sie, walenie nic nie dalo az w koncu od walenia na walku kierowniczym zlamaly sie dwie zaslepki plastikowe, ktore przy wypadku samochodowym same maja peknac zeby kierownica schowala sie a nie wyskoczyla prosto na twarz i nas zabila. Kierownica zeszla, potem trzebabylo wyciagac jedna czesc walka kierowniczego z tuleji, zeby mozna bylo kierownice wsadzic bo czesc z wieloklinem wpadla do srodka. Dlatego jestem zwolennikiem sciagania kierownicy za pomoca sciagacza bo mniej roboty i pewnosc 100%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 W sumie racja, ściągacz - jeśli są tylko z tym problemy (gwint łatwo można uszkodzić), ja zazwyczaj z tym miałem fuksa . Np tego typu: http://www.jomax.pl/sciagacze/AE310066.htm lub samoróbka ściągacza do Opla (trochę niecały opis kolegi z forum - za to kopiowanie postów to mnie przechrzci ) opis: Ja też się namęczyłem.... Kierownica jest na stożku, dlatego tak trzyma. Z braku ściągacza KM-210-A zrobiłem sobie inny :m Dwie długie śruby meblowe fi 4-5mm, na tyle długie, żeby sięgnęły od dołu kierownicy do normalnego ściągacza(piszesz, że masz normalny ściągacz). Jak spojrzysz w kierownicę po zdjęciu sygnału są tam 2 owalne otworki. Musisz zeszlifować łby śrub tak, by weszły w te otworki, a po obróceniu klinowały się w nich. Z drugiej strony śruby za pomocą podkładek i nakrętek mocujesz do ściągacza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232867 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Bradley, ja nie mówię o klepaniu babci po tyłku ani walenia bez opamiętania(bez obrazy) zapierasz kolanami od spodu i dwa, trzy uderzenia i schodzi a swoją drogą jak przez drewno można zniszczyć gwint przez drewno tego się nie robi bo amortyzuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 andrzej_m55, powiedzmy, ze nogami zapieralem sie o deske rozdzielcza i szarpalem na przerozne sposoby. Nie chcialo zejsc za chiny ludowe W Nexii kierownica schodzila bardzo kulturalnie (ale tam pewnie juz ktos ja sciagal).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Bradley, tak każdy przypadek jest inny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 ja na dwie wymiany w wersji E nie miałem problemów w kadziu D natomiast zajeło mi to chwile dłużej bo to był mój pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14151-demonta%C5%BC-kierownicy/#findComment-232729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.