Skocz do zawartości

1.7trzesie sie, dymi na biało, potem czarno i czasem gaśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. mam taki problem z astrą 1.7 dti. Na rozgrzanym silniku na postoju jak przygazuje powyżej 3 tys. obrotów silnik zaczyna się trząść a z rury wydechowej zaczyna wydobywać się dym, najpierw biały a następnie czarny po czym załącza się kontrolka komputera check i wszystko wraca do normy. Czasem silnik zgaśnie i problem z odpaleniem. Podczas jazdy nie dymi. W serwisie opla po diagnostyce komputerowej powiedzieli mi ze mam do wymiany moduł pompy paliwa ( cena 4800zł) Odrazu żebym nie zemdlał z wrażenia miły pan w krawacie powiedział ze naprawiają takie moduły w innym serwisie. Dałem moduł do przeglądu elektronikowi, jednak elektronik nie znalazł w nim usterki. Powiedział ze wg niego moduł jest w porządku. Czy miał ktoś z was taki problem? Już nie wiem co robić nikt nic nie wie. dzięki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14158-17trzesie-sie-dymi-na-bia%C5%82o-potem-czarno-i-czasem-ga%C5%9Bnie/
Udostępnij na innych stronach

moduł pompy paliwa

Chyba pompy wtryskowej bo diesel nie ma pompy paliwowej.

 

A co do kopcenia na bialo - za malo paliwa, kopcenie na czarno - za duzo paliwa (wtryski leja), wiec obstawialbym wlasnie cos z pompa wtryskowa. A jak masz silnik na diagnostyce to tylko zczytac i wiadomo co jest nie halo.

Sa trudnosci z zapalaniem na cieplym silniku?

 

Oczywiście chodzi o moduł pompy wtryskowej nie paliwa :( . A co do odpalania to czasami mam problem na ciepłym silniku (czasem po rozgrzaniu zgaśnie podczas jazdy) ale nie zawsze. Kilka dni temu miałem problem po przejechaniu kilku km w korku. Zostawiłem auto na godzinkę i jak wróciłem tonie mogłem odpalić. Potem odpalił ale po drodze mi kilka razy gasł a jak odpaliłem to terkotał jak by był zimny. Autko na lawete i do serwisu. Jak ostygł to wszystko wróciło do normy. Dwa dni później rozgrzałem asterke aż się wiatrak włączył ale silnik nie gasł. W tedy zauważyłem tez dymienie na postoju. Pół roku temu miałem problemy z odpalaniem ale okazało się ze to moduł sterujący i po naprawie problem zniknął. Czemu w czasie jazdy nie dymi i check się nie włącza?a na postoju dymi i włacza sie check?

 

Jeżeli dymi na postoju jak jest silnik zimny to jest ok ale rozgrzany nie powinien dymić poza tym kłopoty z odpaleniem gorącego silnika wskazują na problem sterownika pompy wtryskowej przeważnie do naprawienia za kilka stówek 300-500 pln

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności