Gość Anonymous Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Witam, od miesiąca jestem właścicielem Astry G. Od początku denerwuje mnie luz na drążku zmiany biegów. Biegi wchodzą ok, ale drążek lata we wszystkie strony po ok 0,5cm Czy jest to kwestia wymiany tulejek, czy jakaś grubsza interwencja? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Czy oprócz luzu na boki możesz podnieść dźwignię w górę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 hmm, tego nie sprawdziłem. Sprawdzę i po południu dam znać. Sprawdziłem i już mniej więcej wiem gdzie jest ten luz. Po zdjęciu mieszka na dźwigni zmiany okazało sie że luz jest tylko przód - tył, lewo - prawo i występuje on na elemencie plastikowym zakończeniu drążka nr 2 z tego obrazka. W powyższym zakończeniu osadzona jest kulka z drążka zmiany biegów która nie wiem dla czego ma dość spory luz. Myślałem na założeniem czegoś w rodzaju koszulki termokurczliwej na tą kulkę, ale nie wiem czy można kupić o takiej średnicy Czy jest możliwość wymiany tego plastiku lub ewentualnie w jakiś inny sposób naprawa tego połączenia aby zlikwidować ten luz? Pozdrawiam Bartek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 wyjmij lewarek , ściągnij gumowy pierścień na tej kulce, obwiń kilka razy izolacją tak dokrojoną aby w ten rowek weszła, załóż pierścień na to, zmontuj całość i ciesz się usunięciem luzów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Dzięki za odpowiedź. Teraz pojawia się kolejny niewielki problem. Dźwignia jest mocowana za pośrednictwem sworznia. Nie mogę się dopatrzyć czy on jest zabezpieczony jakimś segerem czy czymś w tym rodzaju, a nie chcę wyciskać go na siłę. Myślicie że da radę wyjąć dźwignie przez otwór od mieszka, czy muszę rozbierać cały tunel środkowy? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubax16sz Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 w f-ce sworzeń zaczepiony jest o drążek klamrą (obejmą) trzeba ją odchaczyć śrubokrętem i wysunąć sworzeń. Ja kupowałem w aso nowy pierścień i po założeniu zero luzu. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 ale u mnie jest luz nie na sworzniu, a poza tym to G, a nie wiem czy w budowie mechanizmu zmiany biegów są jakieś różnice. BTW czy rozpinałeś to wszystko przez otwór po mieszku, czy zciągałeś konsole środkową?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 da się bez wyciągania tunelu, czasem zabieram lewarek ze sobą jak gdzieś na dłużej auto zostawiam podejrzewam że w g jest tak samo ten sworzeń zabezpieczony, zdjęcie prawej strony http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bd230c9f5f02e1c6.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubax16sz Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 ale u mnie jest luz nie na sworzniu, a poza tym to G, a nie wiem czy w budowie mechanizmu zmiany biegów są jakieś różnice. no zaczynasz pomału łapać nie chodzi o luz na sworzniu tylko jak go wyjąć a następnie wyjąć ruchem do góry drążek po czym na drążek założyć gumowy pierścień aby zniwelować luz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Czy oprócz luzu na boki możesz podnieść dźwignię w górę? ja moge swojego podniesc w gore w astrze G, jak to zniwelowac usunac?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14356-luz-na-dr%C4%85%C5%BCku-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-230253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.