Gość gringoo_zg Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 A tak na marginesie - czy gdy w zbiorniczku brakuje jakieś 3 cm do poziomu kalt to można jeździć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Jak mierzyłaś na zimnym silniku to tak. Ja jednak bym dolał koncentratu do odpowiedniego poziomu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 gdy w zbiorniczku brakuje jakieś 3 cm do poziomu kalt to można jeździć A czy jak masz stan oleju poniżej minimum to możesz jeździć Właśnie po to jest wyznaczony ten poziom gdyż jest on optymalny dla chłodzenia silnika. Dolej płyn i się nie zastanawiaj czy można czy nie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Zapytałem, bo tak jak wcześnieł pisałem płyn schodzi mi o kilka cm. Dolewam a on ubywa i dochodzi do takiego stanu tj ( - 2-3 cm od poziomu KALT ) stąd moje pytane czy można tak jeździć dopóki nie wyeliminuje przyczyny, bo dolewanie po każdej jeździe mija się z celem... poziom sprawdzałem na zimnym silniku... na ciepłym jest do poziomu kalt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 gringoo_zg, po niemiecku kalt znaczy zimny więc poziom płynu powinnien sięgać lekko powyżej tego znaku. Po rozgrzaniu silnika poziom ten wzrasta a po ochłodzeniu się obniża. Jeżeli będziesz miał stale mały stan płynu łatwiej będzie przegrzać silnik ponieważ w układzie będzie mniej czynnika chłodzacego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Panowie to zapytam prosto, bo może źle odczytuje ten znacznik... Ta strzałka wskazuje na miejsce zgrzania zbiorniczka tak??? czyli zimnego płynu powinno być do miejsca zgrzania zbiorniczka...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 czyli zimnego płynu powinno być do miejsca zgrzania zbiorniczkaTak lub lekko powyżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Bogo - bez paniki - układ ma pojemność 8 litrów a te 2-3 cm to ok 250 ml - myślę, że to aż tak nie obniży sprawności wymiany ciepła http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif [ Dodano: Sro Lis 12, 2008 16:37 ] gringoo_zg, - wymień korek bo może to jego wina, że ten poziom tak Ci skacze - kosz nieduży a wyeliminujesz jedną możliwość.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 wlasnie czytam czytam i chcialem sprobowac blysnac o korku ale kolega Mariusz mnie wyprzedził   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 ok tak zrobie... dziś zmienie korek Panowie powiedzcie czym różnią się te 2 korki http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif U siebie mam tego pierwszego. Czy ten drugi bedzie ok? http://www.allegro.pl/item493572472_korek_zbiorniczka_wyrownawczeo_opel_z_zaworkiem.html http://www.allegro.pl/item482921180_korek_zbiorniczka_wyrownawczego_opel_z_zaworkiem.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14768-znikaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/page/2/#findComment-224013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.