Gość Anonymous Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 po wpięciu i po podłączeniu do czarnej przewodu i - w aku daje jakieś 0.33V cały czasTo oznacza, że sonda źle działa.Powinno być tak. Prawidłowe wskazania sondy, to napięcie pływające od 0,2V do 0.8V. Przy silniku rozgrzanym do 90st. i po podniesieniu obrotów do 2500 przez około 30sek. Próbkowanie trwa 1s, czyli 10 takich wahnięć powinno wystąpić w ciągu 10sek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-148925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Zmieniłem sonde lambdę 2 tak jak zamierzałem - na to wskazywał błąd na komputerze. Kontrolka "check engine" zniknęła, błędów na komputerze nie widać i auto jeździ normalnie. Koszt to 300zł sonda i 50zł wymiana. Lukbalko czy po wymianie sondy musiałeś kasować błędy kompem?Ja miałem identyczne objawy jak Ty (tzn 14100, 13607 & kontrolka silnika), za pierwszym razem pomogło dociśnięcie luźnej wtyczki od sondy lambda -> kontrolka zgasła, a błąd 13607 nie wyskakiwał, natomiast 14100 musiałem wykasować kompem w warsztacie. Przez tydzień wszystko było ok. Dziś wracając z pracy kontrolka z silnikiem znowu się świeciła ale za pomocą patentu z gazem i hamulcem pokazał mi się tylko błąd 14100. Jutro znowu sprawdzę wtyczkę od sondy ale niepokoi mnie, że może nie być to ta sama przyczyna (wysunięcie się wtyczki z gniazda) bo dlaczego nie wyskoczył jeszcze błąd 13607 jak ostatnio? edit: Właśnie sprawdziłem mocowanie wtyczki od sondy niestety "check engine" nadal się świeci, więc czeka mnie chyba wymiana sondy... edit 2: Kontrolka silnika jednak zgasła ... i nie świeci się... Pojawił się jednak błąd 13604 (za wysoki sygnał sondy lambda 2), już teraz to nic nie rozumiem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-148415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Po wymianie sondy został 1 błąd - po wykasowaniu kompem nie powrócił.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-147607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam serdecznie. Na zimnym sonda nie działa stąd jest idealnie. Najdokładniej sprawdzisz to na Techu w serwisie w bloku danych. Sam możesz przekłóć czarny kabel i podłączyć miernik do niego i masy. Ma skakać napięcie do prawie 1V. Oczywiście przy pracującym silniku. Podróby w sondach z 4 kablami marnie się sprawdzają. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-147559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio25 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 wymienilem u siebie sonde i juz kontrolka sie nie zapala(zrobilem ok 1000km) i w cyklu mozna powiedziec mieszanym Gdansk-Mazury spalanie wyszlo mi ok 6,5l pb:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-147429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.