Skocz do zawartości

kody bledow 0130 i 0136


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

po wpięciu i po podłączeniu do czarnej przewodu i - w aku daje jakieś 0.33V cały czas

To oznacza, że sonda źle działa.

Powinno być tak.

Prawidłowe wskazania sondy, to napięcie pływające od 0,2V do 0.8V.

Przy silniku rozgrzanym do 90st. i po podniesieniu obrotów do 2500 przez około 30sek.

Próbkowanie trwa 1s, czyli 10 takich wahnięć powinno wystąpić w ciągu 10sek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-148925
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zmieniłem sonde lambdę 2 tak jak zamierzałem - na to wskazywał błąd na komputerze.

Kontrolka "check engine" zniknęła, błędów na komputerze nie widać i auto jeździ normalnie.

Koszt to 300zł sonda i 50zł wymiana.

 

Lukbalko czy po wymianie sondy musiałeś kasować błędy kompem?

Ja miałem identyczne objawy jak Ty (tzn 14100, 13607 & kontrolka silnika), za pierwszym razem pomogło dociśnięcie luźnej wtyczki od sondy lambda ??? -> kontrolka zgasła, a błąd 13607 nie wyskakiwał, natomiast 14100 musiałem wykasować kompem w warsztacie.

Przez tydzień wszystko było ok.

Dziś wracając z pracy kontrolka z silnikiem znowu się świeciła ale za pomocą patentu z gazem i hamulcem pokazał mi się tylko błąd 14100.

Jutro znowu sprawdzę wtyczkę od sondy ale niepokoi mnie, że może nie być to ta sama przyczyna (wysunięcie się wtyczki z gniazda) bo dlaczego nie wyskoczył jeszcze błąd 13607 jak ostatnio?

 

edit:

Właśnie sprawdziłem mocowanie wtyczki od sondy niestety "check engine" nadal się świeci, więc czeka mnie chyba wymiana sondy...

 

edit 2:

Kontrolka silnika jednak zgasła ... i nie świeci się...

Pojawił się jednak błąd 13604 (za wysoki sygnał sondy lambda 2), już teraz to nic nie rozumiem...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-148415
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Na zimnym sonda nie działa stąd jest idealnie. Najdokładniej sprawdzisz to na Techu w serwisie w bloku danych. Sam możesz przekłóć czarny kabel i podłączyć miernik do niego i masy. Ma skakać napięcie do prawie 1V. Oczywiście przy pracującym silniku. Podróby w sondach z 4 kablami marnie się sprawdzają. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-147559
Udostępnij na innych stronach

wymienilem u siebie sonde i juz kontrolka sie nie zapala(zrobilem ok 1000km) i w cyklu mozna powiedziec mieszanym Gdansk-Mazury spalanie wyszlo mi ok 6,5l pb:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14793-kody-bledow-0130-i-0136/page/4/#findComment-147429
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności