Skocz do zawartości

odpalanie 2,0 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

 

mam pytanie dotyczące silnika 2,0 DTL. Po postoju ponad 8-12 h po zagrzaniu świec silnik zapala i zaraz gaśnie, za drugim razem pali na "dyg". Oczywiście odpalenie ciepłego odbywa się bez problemów i wszystko chodzi OK (przebieg 101 tys)

czy myślicie ze nalezałoby zmienić dawkę paliwa na rozruchu

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Hmmm może i tak bo wygląda na to jak by śilnik się zalewał a to pewnie przez złe ustawienie zapłonu.Pozatym pierwszy raz słysze o takim przypadku ale dizle mają coś w formie zssanie własnie przez przestawianie się zapłonu przy zimnym śilniku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-350327
Udostępnij na innych stronach

Koszt 6 zl.Metr przewodu paliwowego i nozyczki oraz odrobine cierpliwosci.Silnik zapowietrza sie nimi odpala ci na chwile a potem gasnie,zapowietrza sie i hehłasz go az do konca akumulatora.Skad ja to znam.Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-350188
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz pokrywe z napisem ecotec,rozpinasz wszystko aby dojsc do przewodow ktore juz widzisz,przewody 3,2 mm zwykle paliwowe,kupisz na kazdej stacji benzynowej czy sklepie z czesciami.Usuwasz stare przewody:4 krotkie wychodzace nad wtryskami,1 dlugi poprzeczny ktory jest z nimi polaczony i jeden dlugi ktory od niego odprowadza.Jak je zdejmiesz zobaczysz ze sa zmurszale.Wycinasz z metra nowe na wymiar starych i tworzysz ta cala siec od nowa.Jakies 40 min roboty.Uwazaj jak bedziesz wyciagal te krotkie aby ich nie po urywac bo ich czesc zostanie wtedy w otworach gdzie nadziane sa one na krotkie metalowe koncowki.Wowczas bedziesz musial wydlubac to co zostalo w otworakach bo nie wcisniesz nowego przewodu.Nie ma strachu-spokojnie dasz rade.Tez nie jestem mechanikiem.I uwazaj sa ludzie ktorzy dali sie wrobic w wymiane pompy ktora do DTL kosztuje w INTERCARS 7200zlotych>Dobrze widzisz 7 tys.Powodzenia.Nie sluchaj mechanikow,zrob jak mowie,bo wiem co mowie.Koszt 6 zl a jaka ulga rano :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-350178
Udostępnij na innych stronach

sie manko

bokers, zrobilem to o czy piszesz ale w salonie opla placac za wezyk prawie 100 za/mb lacznie z wymiana filtra paliwa i odpowietrzeniem ukladu po zmienie wezykow jak i po 4 dniach i dalej sie to zdarza. Czasem jak trafie noga na odpowiednie polozenie pedalu gazu przy zapalaniu to od razu zapali - myslisz ze to zapowietrzenie nadal a nie brak paliwa? Dodam ze rzadko ale jadac na 4 powyzej 1500 obr/min ale do 2000 jak zdejme noge z gazu i za chwile go dodam to czasem ledwo wyczuwalnie autko zrobi takiego zajaczka do przodu - tu tez myslisz ze to zapowietrzenie a nie brak "pradu" na bezposrednim biegu :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-350125
Udostępnij na innych stronach

Wezyk kosztuje 6,5 za metr i jest taki sam jak ten od opla ale jak chcesz.Ja mialem ten sam problem i to bylo to a winy tez szukalem wszedzie.Serwis chyba dobrze to zrobil ale pewnosc jest tylko wtedy kiedy zrobisz to sam.Mi podczas jazdy nic sie nie dzialo.Trzeba miec nadzieje ze to nie pompa.A jesli chodzi o zapowietrzanie to to przeciez jest brak paliwa ktore cofa sie pod wplywem powietrza bo nie ma podcisnienia.Kombinuj,sprawdz sam te wezyki-tam naprawde nie idzie nic zepsuc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-350119
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Miałem również problem z porannym zapalaniem. Zastosowałem się do rady "bokersa" i sam wymieniłem przewody przelewowe. Nie jest to trudne, mnie zajęło ok. 1h . Trzeba tylko uważać przy zdejmowaniu starych i najlepiej robić na ciepłym silniku, przewody gumowe są wtedy bardziej elastyczne. W moim przypadku trzy z pośród czterech przewodów osadzonych na wtryskiwaczach miały luzy, poprostu kręciły się bez zbytniego oporu. Pewnie tam dostawało się powietrze. Czwarty był szczelny i przy jego zdejmowaniu niestety urwała się końcówka. Ale nie było strachu, wziąłem cieńki wkrętak i wydłubałem to co zostało. Póżniej podocinałem nowe przewody, złożyłem całośc i (jak dotąd) hula - nawet nie musiałem odpowietrzać układu wtryskowego po tej operacji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1482-odpalanie-20-dtl/#findComment-234798
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności