Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Witam forumowiczów! Jestem do niedawna szczęśliwym posiadaczem astry f z 93 roku (silnik isuzowski 1,7 dieselek z turbinka) i przebiegiem (podobno) 166 tys.km... w czym problem.. otóż zauważylem "znikanie" płynu chłodniczego... poziom oleju w silniku bez zmian (delikatnie poci sie na uszczelkach ale nie wymaga żadnych dolewek miedzy wymianami, żadnych niepokojących kolorów czy konsystencji oleju) w zbiorniku wyrównawczym również bez dziwnych zabarwień czy śladów oleju, samochód nie kopci ( jak jest zimny i nacisnę mocniej gaz to czasem pojawi sie nieco czarnego dymu ale raczej zimą - to ponoć normalne, zimnego silnika staram sie nie zylowac na codzien)... auto nie grzeje się (choć tu mam wątpiwości co do termostatu - o tym za chwilę) W ciagu ok. 3 tyg. wlalem 4 litry prestona (ok 90 km dziennie w tym mialem raz ok 500km podroz) troche mam zasyfiony silnik od tego wyciekajacego oleju i nie dopatrzylem sie wyciekow plynu od góry Chciałbym przeczytać wasze opinie czy mogę w 100% ograniczyć się do szukania przyczyny w wyciekach "zewnetrznych" typu węże, łączenia, cybanty, chłodnica??? Jeśli okazałoby się że z samej chłodnicy jest uszkodzenie mechaniczne czy pęknięcie to co sądzicie o "magicznych" środkach jak uszczelniacze?? jeśli to bezpieczne to jaki produkt?? Jeśli chodzi o termostat - gdzie się znajduje?? i jaka jest odpowiednia temperatura?? na podziałce mam wskazówkę dokładnie na tej kresce miedzy 0 a 90 stopni ( domyslam sie ze skala nie jest rowno podzielona i mam troche wiecej niz 45 stopni) jak się sypie to wszystko naraz.. dzisiaj jade wymienic lozyska na przodzie i oslone przegubu http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 kolego zobacz kilka tematów niżej jest taki temat "kapie jakiś płyn" i tam poczytasz na temat uszczelniaczy ja się nie będe wypowiadał bo wiem jaka będzie reakcja na forum pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-225557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 A ja się wypowiem W "naszej" ładowarce też spierniczało gdzieś z pompy wodnej. Specyfik pomógł - maszyna śmigała ze specyfikiem ponad rok. Po roku pompa wodna została wymieniona na nową (6 tyś) - instalację oczywiście wcześniej przepłukano. Żadnych negatywnych skutków zalania tym specyfikiem nie zauważyłem. Teraz moje prywatne zdanie - nawet znając ten fakt nigdy bym czegoś takiego do samochodu osobowego nie zalał. (chodzi o to i iż maszyny budowlane maja bardziej toporną konstrukcję wszystkich elementów - w tym chłodnic) Do kolegi iskrownika - umyj silnik i poobserwuj gdzie Ci ten płyn ucieka - wypatruj białego osadu coś jakby wyschniętych plam po soli - patrz nie tylko z góry ale też od spodu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-225528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Jeśli okazałoby się że z samej chłodnicy jest uszkodzenie mechaniczne czy pęknięcie to co sądzicie o "magicznych" środkach jak uszczelniacze? A tematy na forum są, nawet bieżące http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=24622   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-225518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 na oko bez rozbierania plyn ucieka raczej z samej chlodnicy http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif niestety... i teraz juz w zastraszajacym tempie... jutro mam do przejechania ok 30 km i trzeba sie bedzie przesiasc tymczasowo do innej fury ( dobrze ze jest ) a silnik trzeba bedzie rozebrac, powymieniac uszczelki... itd itp... mam pytanko apropos chlodnicy, jesli to ona padla, to czy ktoś z was slyszal o regenerowaniu chlodnicy i czy jest to warte wydanych na ten cel pieniedzy... dzwonilem do intercarsu(podobno najtanszy) to nowa tylko;) 613 zl jeszcze jedno pytanko... na jednym z tematów czytalem cos o zaworku ktory upuszcza zbyt duze cisnienie z ukladu chlodzenia... gdzie on sie znajduje?? w samym korku od zbiornika wyrownawczego?? i jeszcze raz ostatni akapit Jeśli chodzi o termostat - gdzie się znajduje?? i jaka jest odpowiednia temperatura?? na podziałce mam wskazówkę dokładnie na tej kresce miedzy 0 a 90 stopni ( domyslam sie ze skala nie jest rowno podzielona i mam troche wiecej niz 45 stopni)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-224828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 czy ktoś z was slyszal o regenerowaniu chlodnicy i czy jest to warte wydanych na ten cel pieniedzy... Tak słyszałem i miałem do czynienia - wszystko zależy gdzie jest uszkodzenie, jaki będzie koszt naprawy i "jej" gwarantowany żywot po naprawie. czytalem cos o zaworku ktory upuszcza zbyt duze cisnienie z ukladu chlodzenia... gdzie on sie znajduje?? w samym korku od zbiornika wyrownawczego?? tak w korku Termostat otwiera się przy 88* - jeśli w trakcie rozgrzewania silnika nagrzewa się chłodnica to termostat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-224768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 jeszcze jedno pytanko... wyglada na to ze zapowietrzyla sie nagrzewnica... odpowietrzy sie sama czy czeba cos gdzies odkrecic aby wypuscic powietrze?? jesli tak to gdzie.. i czy na zimnym czy cieplym plynie??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-224233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 W sumie nigdy nie miałem problemów w Astrach podczas np wymian czy zalewania płynu. Nagrzewnica odpowietrzała się sama, zdarza się w niektórych markach, że jest dodatkowy odpowietrznik, czy że nagrzewnica odpowietrzała się dopiero gdy auto stanęło pod górką.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-224105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 ja zawsze jak zmieniałem płyn w omedze a teraz w astrze to zalewałem go do poziomu max odpalałem go najlepiej od razu ruszyć zaraz się nagrzewawał otwierał sie termostat i płyn sam "poszedł" później uzupełniłem do odpowiedniego poziomu i było ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-224074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 dzięki za pomoc... ale jeszcze chcę więcej dzisiaj zauważyłem zależność między kopceniem (zaczęło sie wszystko od zapchanego korka zbiornika wyrównawczego ) na biało czy niebiesko (ciężko mi określić) a ciśnieniem w układzie chłodzenia... gdy w zbiorniku wyrównawczym nie było ciśnienia z rury wydechowej wydobywały sie "książkowe" (nazwijmy je bezbarwnymi) spaliny... gdy zakręciłem korek to po kilku minutach zaczynało kopcić z rury wydechowej.. praca silnika stawała sie nierówna.. po dodaniu gazu "dusił" się i robił jeszcze większą mgłę... doszedłem z Ojcem do wniosku, że gdy pojawia się ciśnienie to płyn poza rozpieprzoną chłodnicą wybija przez uszczelkę pod głowicą... mamy rację czy ktoś ma inną hipotezę?? zle pracuje i kopci tylko jak mu sie robi cisnienie.... po wymianie korka owe cisnienie i tak jest "zbyt duże" - mam na mysli ze czas rozbebeszac silnik... jeszcze pewne wątpliwości 1. sprawny korek mam od znajomego (napewno z astry combi ale nic wiecej nie wiem) - czy różnym silnikom przypisane są różne ciśnienia w ukladach chlodzenia??? tzn czy aby ten korek nie zaczyna dzialac przy zbyt duzym czy tez zbyt malym cisnieniu?? 2. pewnie juz bylo ale przy jakiej temp. wiatrak sie zalacza w 1.7 dti isuzu... jeszcze go nie sprawdzalem ale jesli mechanicznie bedzie ok to rozumiem ze urachamia go jakis czujnik temp - gdzie on sie znajduje i jak go sprawdzic?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14864-nieszczelny-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-termostat/#findComment-223943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.