Skocz do zawartości

chłodzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam od niedawna Astre 1,7 DTI, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i po jakimś czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się czarna maź. Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą tylko, że wogóle nie kopci a wyczytałem gdzieś na forum że jeżeli pokonuje się krótkie odcinki takim dieslem to silnik nie dogrzewa się i dlatego może pojawiać się taka maź.

Drugą sprawą która mnie irytuje to zapalająca się kontrolka check silnika. Zapala się ona raz na 5 uruchomień silnika mimo to nie odczuwam zbytnio spadku mocy silnika.

Proszę o jakięś porady i z góry dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/
Udostępnij na innych stronach

przy ktorkich odcinakch (niedogrzany sinik) pojawia sie maz ale nei w zbiorniczky wyrownawzcym a w oleju - cos nie dokladnie czytels

 

u ciebie ewidentnie oelj dostaje sie do ukladu chlodzenia

w zalesnosci od konstrukcji silnika (nie kojarze twojego na 100%) to moze to byc przez chlodniczka oleju o ila taka wystepuje - i wtedy raczej nei bedzie kopcil

albo wlasnie UPG ale tu tez nie zawsze musi kopcic zalezy od tego czy plyn dostaje sie do cylindra czy tylko olej do ukladu chlodzenia (roznie bywa)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/#findComment-223084
Udostępnij na innych stronach

Witam , kiedyś przerabiałem ten temat i nawet wszyscy na forum pisali że TTTM. Ja u siebie poradziłem sie z tym problemem. Jeżeli robi sie szlam w zbiorniczku to raczej to są spaliny a nie olej. Spaliny dostaja się do układu chłodzenia przez gumowe oringi dyszy wtryskiwacza. Aby to naprawić należy zdjąć głowice i odpowiednim ściągczem wyjąć te tulejki z głowicy i wymienic oringi ( 8szt). Często też okazuje się , ze ginie płyn ze zbiorniczka . I tu jest kolejna sprawa. W tym silniku pod uszczelką głowicy w bloku są 4 zaślepki od układu wodnego. One puszczają i wtedy płyn ginie a nie widać wycieku. Często mechanicy rutynowo wymieniają uszczelkę bo nie szukaja przyczyny tylko usuwają skutek. Tak było u mnie sa jeszcze opcje z pęknietą głowicą i blokiem ale to juz inny temat. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/#findComment-222981
Udostępnij na innych stronach

Spaliny dostaja się do układu chłodzenia przez gumowe oringi dyszy wtryskiwacza

aby sprawdzic czy masz spaliny Ci się przedostają do płynu podjedź do jakigoś mechanika co ma taki przyrząd do sprawdzania włozy go na chwile do do zbiorniczka wyrównawczego i wyjdzie na jaw czzy masz spaliny...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/#findComment-222821
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

czytalem sporo, nie znam sie zbytnio, ale moze powiem jak to wyglada u mojej Asi:

na cieplym silniku babluje bardzo w zbiorniczku z lewego wezyka..tydzien temu wymienilem plyn chlodzacy, ostatnio sprawdzilem - kawa z mlekiem (jak to okreslil Gawlak), czyli pewnie obecnosc oleju.. jednoczesnie zauwazylem bardzo podniesiony poziom oleju w silniku..(powiedzmy, ze bylo przed litera M, po 200km juz bylo przed A), plynu ze zbiorniczka ubylo jakis milimetr w tym czasie i zaczynam bac sie nim jezdzic..;)

piszecie ze spaliny wywoluja wysokie cisinienie i stad moze byc bablowanie i co za tym idzie UPG.. olej w plynie prawdopodobnie (bo kawa z mlekiem) tez oznacza UPG czy to te oringi?

majonezu zadnego nie mam, ani przy korku od oleju ani chlodziwie..rano jak odpalilem to chmurka byla, ale to przeciez od zimnego silnika moze byc, temp tez zawsze ok 85st nawet w sporych korkach..

czy te objawy - glownie chodzi mi o kolor w zbiorn. wyrown. i podnoszacy sie poziom oleju to oznaczaja na pewno UPG?

 

no i pytanie - gdzie ewentualnie w Wawce lub piotrkowie tryb. polecacie naprawe lub na poczatek diagnoze na obecnosc spalin itd.. piszecie, ze za spr obecnosci spalin wolaja ok 40pln..niedawno wymienialem czujnik walu i wstepnie zapytalem mechanika to mi powiedzial 100 za spr i za naprawde UPG to z 1800 lub tansza wersja min 1300 ale mniej czesci przy tym wymienianych i nie wiem tez co z planowaniem..(spytalem na szybko odjezdzajac i nie wiem dokaldnie co mial na mysli) wiem, ze sa dobrzy bo glownie zajmuja sie oplami..(autoekspert.pl) czy to aby nie za drogo?

 

z gory thx za zainteresowanie sie..:lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/#findComment-216652
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zerknij sobie tu

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21635&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

przerabiam podobna sytuacje

mam kody do tych oringow

w zaleznosci od silnika to 5817564 albo 5817574 moj silnik to Y17DT 0232924

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15089-ch%C5%82odzenie/#findComment-216488
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności