Skocz do zawartości

Silnik warczy po dłuższej jeździe - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz.. u mechanika na techu wykrylo jakies bledy ale je skasowal :roll: więc teraz muszę zaczekać aż problem się powtórzy i jak najszybciej do ASO pojechać na diagnozę. Jak stwierdzą to samo to będę wiedział co robić. Jak coś innego to zostawię auto u nich i niech naprawiają.

 

Dziwi mnie jedna rzecz, że jeśli to czujnik to kontrolka jakaś powinna się zaświecić a u mnie się nie zaświeca, kontrolka pojawia mi się tylko jak odpalam zimny silnik, a jak odpalam ciepły to się nie pokazuje..

 

Jeśli już są czujniki, sterowniki, komputery w tych samochodach to po podłączeniu pod kompa powinno wyjść wszystko, a nie parę rzeczy albo nic.. :roll:

 

Adix, u mnie tez sie nie swieci kontrolka, ale wydaje mi sie ze to wina zarowki

Pisałem wcześniej jak chcesz sprawdzić kontrolkę to odłącz np. na chwilę przepływomierz.

 

A co do problemu to może poczytajcie co ludziom dolegało z tymi silnikami i może znajdziecie jeszcze u was jakieś objawy.

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=22828

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=22629

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=20771

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=20590

 

Ogólnie zasada jest taka, że walnięty sterownik pompy wtryskowej sprawia, że samochód cięzko odpala po nagrzaniu i dość czesto gaśnie podczas jazdy natomiast zimny zapala bez problemu (wiąże się zwykle z przerwaniem styków etc w samym sterowniku, tak on wygląda http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 i na zdjęciach widać jego uszkodzenia).

 

Czujnik położenia wału natomiast w tym silniku objawia się warczeniem,klekotem etc, czyli niby tym co macie ale na odległość to nikt Wam na 100% nie zdiagnozuję usterki.

 

A jeszcze jedno mi przychodzi do głowy, czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo bo jak nie to może winne są wcześniej wspomniane przeze mnie luzy zaworowe.

 

Może być też winne paliwo a raczej jego jakość

 

Chyba za dużo jest "może być", przydałaby się wróżka :(

 

ALE DO WASZEGO PRZYPADKU PASUJE NAJBARDZIEJ TEN TOPIC:

http://forum.opel24.com/printview.php?t=16501&start=0

gdzie tak jak wcześniej mówiłem usterką był czujnik położenia wału

 

 

pozdro

 

tasioo, jesteś wielki :(

 

Miałeś rację ten ostatni wątek pasuje jak cholera, wczoraj wymieniłem ten czujnik.. w weekend jadę w dłuższą trasę, sprawdzę czy to właśnie to było problemem

 

Wymieniłem ten czujnik na Mitsubishi, koszt czujnika - 170 zł, koszt robocizny 50 zł.. czyli nie, aż tak jeszcze drogo i teraz muszę sprawdzić auto na trasie, jak coś to dam znać..

 

tasioo dzięki za wszelką pomoc i porady!

 

mgrom dzięki za wszystko, oby to było to..

 

Mały off-topic ;)

 

Dzwoniłem do ASO NIVETTE i pytam o czujnik położenia wału korbowego do silnika Y17DTL... na co gość z serwisu mówi "nie ma takiego silnika, jest Y17DT i Z17DTL"

 

Załamałem się... ;)

 

mgrom ja mam silnik Y17DT (isuzu) i Ty pewnie masz taki sam jak wnioskuję po Twoim opisie..

 

Jest jeszcze X17DTL, ale Z17DTL chyba nie ma bo patrzyłem w instrukcji..

 

Ja kupiłem oryginalny (tzn. mechanik kupił) w serwisie opla: General Motors - Mitsubishi (made in Italy) dla Opel Gstra G 1.7 DTI (to dla osób które będą miały podobny kiedyś problem).

 

Czas tylko sprawdzić jak się będzie sprawował i czy problem zostanie usunięty.. ehh..

 

Y17DTL (oznaczenie 1.7di) to jest ten sam silnik co Y17DT (oznaczenie 1.7dti), y17dtl ma tylko obniżoną moc z 75km do 65km przez brak intercoolera i inne mapy wtrysku, natomiast wszystkie czesci od wtrysków po przez wszystkie czujniki,turbo etc są takie same jak do y17dt. Tu macie zdjecia obu silników http://www.corsaclub.pl/zdjC.php

 

z17dtl to rozwiniecie konstrukcji y17dt i ma już common raila i 80km, jest jeszcze mocniejsza wersja z17dth 101km. A to "Z" oznacza , że silnik spelnia normy emisji spalin Euro4 a "Y" to euro 3 itd (przydaje się w Niemczech ;) )

 

Tutaj jakis czas temu zostały wyjaśnione wszystkie oznaczenia silników 1.7, od oplowskiego x17dtl do wszystkich wariacji silnika isuzu (czytajcie moje odpowiedzi):

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23853&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Ps. fajna sprawa z tym czujnikiem mitsubishi, tylko 170zł za oryginał, muszę to zapamiętać jakby coś.

 

Ja też mam Mitsubishi wmontowany :wesoly: niestety Warszawa droższa i za czujnik dałem 198zł a za montaż 100zł.

 

[ Dodano: Sob Lis 29, 2008 21:20 ]

tasioo, POKŁON!!

 

Przejechałem z Warszawy do Gdyni, jechałem A1, śmigałem 150km/h, więc silnik dostał porządnie. Zero warczenia!!

 

Wielkie dzięki za wszystko. Adix mam nadzieję że u Ciebie też wszystko ok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności