Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Witam. Artkar ma rację, a rozwijając, sprawa ma się tak: Odnośnie tego co twierdzi Sniper- wymiana paska ma wpływ na kąt wtrysku ponieważ włąsnie pasek napędza pompę a pompa gemeruje za jego pośrednictwem początek wtrysku, którego kąt jest bardzo precyzyjnie określony. Podczas zakładania nowego paska moze no (pasek) być minimalnie dłuższy lub krótszy i w ten sposób dochodzi do przesunięcia koła zębatego pompy wtryskowej względem punktów wyjściowych, dlatego po założeniu nowego paska należy wykonać pełny obrót wału korbowego i ponownie ustawić koła na punkty wyjściowe, jeżeli stwierdzimy że pumkty na wale korbowym i na kole wałka (kołach wałków) rozrządu są na punktach a koło pompy jest przesunięte to należy przeprowadzić korektę koła pompy. I tu zaczynają się schody. Żaden znany mi serwis Opla tego nie wykonuje, bo sam o to pytałem w niejednym, potrzebny jest do tego specjalistyczny sprzęt i trochę więcej pojęcia niż do zwykłej wymiany paska. A skutki złego kąta wtrysku mogą być różne w zalazności od tego ile wynosi przesunięcie, gdy jest niaznaczne może powodować wzrost zużycia paliwa na przykład o 0,5 litra (trudno zauwazalne), gdy jest większe, auto na większą turbo dziurę zaczyna ciągnąć od 2100obr a nie od 1800obr i efekt wgniatania w fotel staje sie mniejszy, aż do włączenia się trybu awaryjnego, czyli kontrolka autka z kluczem. Sam chciałbym sprawdzic swoje auto Y17DT, pod kątem kąta wrtysku ale o dobrego fachowca do Isuzu jest ciężko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15148-wymiana-rozrzadu-w-dieslu/page/2/#findComment-215051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.