Skocz do zawartości

MONZA / SENATOR A - swap silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie o SWAP silnika w MONZA / SENATOR A.

Czy ktoś przekładał jednostki nowocześniejsze niż standardowe, np. 3.0 MV6 od Omegi, ewentualnie użytkuje / przełożył silnik 3.0 24v dual ram z senatora B ?

 

Czekam na propozycje, jeśli macie jakieś inne sugestie.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/
Udostępnij na innych stronach

c30se - 3.0 24v dualram jest tu najlepszym swapem o ile masz taki samochód z tym silnikiem na części i to najlepiej z manualem odrazu - bo znalezienie dwumasa do tego silnika prawie graniczy z cudem albo z wydaniem 3tyś. w ASO ;) mówiąc inaczej, nawet jeśli nie masz 4-5tyś na swapa, to się nie zabieraj za to. Popatrz w temat mojego samochodu to zrozumiesz dlaczego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221802
Udostępnij na innych stronach

wiem ze jezdzi oma B z silnikiem ''c30se - 3.0 24v dualram ''

byla oryginalnie z V6 (wiec w druga strone tez sie da)

ale wkladanie V6 nie jest dobrym pomyslem ;)

 

jaki masz silnik teraz??

to troche rozjasni sprawe

jak 4 cylindrowca to tak jak kolega wyzej napisal

roboty od groma

jak masz 2,6 w rzedzie to juz lepiej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221773
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, są 2omegi B z 3.0 R6 pod maską ;) Jedna znana jako "drift taxi" szofera, a druga niejakiego Ilku również uturbiona teraz na okresie docierania ;) a jeździ na sterowniku od x30xe ;)

 

Co do senatorów/monz z serii A2 (zapewne) to silnik jeśli masz 2.0 bądź 2.2 to będzie męka. jeśli masz 2.5 do 3.0 r6 będzie torche łatwiej o ile masz manuala skrzynie a nie automata ;) c30se lubi się grzać, wręcz kocha, więc wepchanie tego pod maske wcale nie jest takie proste. Niezależnie od wersji silnikowej będziesz miał spore problemy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221715
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki wielkie za feedback.

 

Mam monze 3.0E 12V

 

Div - Z opisu Rekorda nie wynikają koszty o których wspomniałeś. Ale jestem w stanie podejrzewać że to tyle może kosztować: Nie sądzę żebym znalazł silnik w dobrym stanie poniżej 3000 pln z osprzętem. Robota i koszty dodatkowe to z pewnością jeszcze 2k.

Daj znać jak postępy ze swapem, wygląda imponująco. Mieliśmy takiego rekorda w rodzinie w dieselu (i dwa inne w benzynie... ).

 

Mam skrzynię manuala, ale nie wiem czy podejdzie pod ten silnik ?

 

pozdrawiam i czekam na kolejne pomysły...

Szczególnie z czym wiązałoby się włożenie V6...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221671
Udostępnij na innych stronach

ghudunfur, Skrzynia pasuje od 12v więc tu problemu nie ma, bo sam taką mam, jedynie łożysko dociskowe musisz mieć od 24v tak samo jak dwumasa (bo jest na 8śrub) Do tego jeśli kupować coś na swapa, to 24v senator umie chodzić po 2tysie ze zjedzoną blachą a dobrym silnikiem ;) I stawiał bym na silnik jaki jeździł z automatem ze względów oczywistych. Potem zostaje tylko znalezienie dwumasa (okolice 600zł) jak chcesz to moge załatwić. No i kompletne sprzęgło nówka - 580zł. Do tego takie rzeczy jak nowy pasek, świece, przewody itp itd i tak dalej w efekcie wychodzi okolice 1200zł. odrazu Ci mówie że remonty 24v są nieopłacalne, taniej kupujesz blok silnika ;) przerobiłem już ten temat. Nie wpadaj na pomysł kupowania osobno silnika/osprzętu. bo za silnik dasz 1500, za przepływkę 350zł i tak dalej. Wychodzi więcej niż samochód na części. A mając senatora na części wykręcasz sanki z wachaczami i hamulcami i przykręcasz do monzy ;) najlepiej i najwygodniej - od razu wieksze hamulce dostajesz gratis ;) A przydają się. Co do x30xe - lekki silnik, dość łatwo wyciagnąć z niego 230km, ale nie pasuje wg. mnie do tej budy. tam powinno gadać ładne R6 z ładnym wydechem zakończonym np. jak u mnie dedykowanym lexmaulem ;)

 

Decyzja należy do Ciebie, ale jakoś dziwnie wszyscy uwarzają że 24v r6 + manual to najlepszy silnik do rwd opla ;) I jestem tego samego zdania :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221515
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Chłopaki.

 

Div - 1.czemu dwumasę trzeba dokupić ? Chodzi Ci o to że będzie w strzępach w takim hipotetycznym senatorku którego miałbym jako dawcę ?

2. Czy wahacze podejdą od senia B , oto jest pytanie ... ? rozumiem że do rekorda weszły?

3. słyszałem gdzieś że ta 24 zaworowa głowica jest b. awaryjna , wiesz coś o tym ?

4. takie x30xe to byłaby pierwsza monza z V-łką :twisted: bo ja też nie słyszałem o takich swapach... zastanawia mnie tylko czy takie wahacze z sankami podeszłyby od jakiejś omy... mogłoby się okazać że nie...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/#findComment-221354
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności