Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 ghudunfur, 1. bo jakieś 90% senatorów z 3.0 24v było w automacie, a automat nie ma dwumasa tylko manual 2. nie, ja sanek zmieniać nie musiałem, to było dość ciekawe 3. jest awaryjna jeśli ktoś nie dbał o napinacze rozrządu. 4. musiał byś spawać łapy - zapewne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-220645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 MAM PYTANIE w najbliższym czasie zabieram się za zmianę silnika w monzie na 24 v. czy ktoś przerabiał ten temat.bardzo prosze o kontakt. nr gg6682790 0608387785 lub podajcie tel.zadzwonie. czy konieczne jest przełozenie całej instalacji ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-199334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Witam, Mam pytanie o SWAP silnika w MONZA / SENATOR A. Czy ktoś przekładał jednostki nowocześniejsze niż standardowe, np. 3.0 MV6 od Omegi, ewentualnie użytkuje / przełożył silnik 3.0 24v dual ram z senatora B ? Czekam na propozycje, jeśli macie jakieś inne sugestie. Pozdrawiam. po co kombinować jak mozna tylko troch efabryke poprawic i bedzie szło jak głupie?silnika od MV6 nie polecam.. ciagle siadaja głowice, silnik jest drogi i nie jest bezobsłógowy a jak powszechnie wiadomo duzo ludzi do omegi B wkłada silnik c30se bo jest lepszy i trwalszy (przebiegi pod 500 tys km jak sie dba)... 30 se jest lepszym rozwiazaniem.. ale jest zawsze jakies ale.... reasumujac od poczatku: -musisz miec dobry silnik -jak masz dobty silnik to musisz czyms auto zatrzymać, dolicz do tego hamulce z omegi 3000 (senator ma tarcze 276, omega ma 296 ale wtedy fela min 15") + wydajniejsza pompa z omegi (tak wiem senator a hamuje dobrze.. ale jak dostaniesz se pod maske to czasem moze ci padału hamowania zabraknoc) -przydało by sie skrzynie zmienic bo getrag ci nie podejdzie (silnik 24v ma koło 2 masowe, a seniu a ma jednomasówke + masz inne wielokliny w tarczy sprzegła) wystepowały 3 rodzaje skrzyn strojonych z silnikiem 24v.. R25, R25-28, R28 (różniły sie przełozeniami, oczywiscie R28 jest najlepsza i najtrudniej ja dostać) chyba ze sie tak bardzo przyzwyczaisz do swojej skrzyni to mozna koło na zamówienie zrobić (jednomasówka z podejsciem na 8 śrub pod SE) -jezeli zmienisz skrzynie to trzeba przerobić wał bo seria nie podejdzie... -nestepnie pewno nie bedziesz debilem i nie bedzisz cioł podłóżnicy aby zmieścić alternator... wiec kupisz specjalna płytke (adapter) aby przełożyć go na druga strone -do tego dojdzie koszt przerobienia 2 rurki (silnik 24v ma inne podejcie na kolektorach wydechowych - na 3 szpilki) i najlepiej wymeinic wydech na wiekszy.. senator a ma 45 mm, senator b 24v ma wydech 50mm -mozna pokusić sie o zastosowanie stabilizatora przedniego od omega a 30 24v kombii (jest grubszy od senatorowskiego, wtajemniczeni wiedza co to daje ) Czyli reasumując: -silnik 2000-2500 zł -skrzynia 200-500 zł (musi byc na linke, jezeli bedzie na wysprzeglik to dolicz pedały za 100 zł + przekładke) -przeróbka wału 50-200 zł z wywazeniem (chyba ze zostajemy przy oryginalnej skrzyni to przeróbka koła pod 8 śrub - 600-800E) -hamulce przód omega 3000- 300-500 zł -przeróbka wydechu 1000---> Reasumując.. koszty jakie powinieneś miec aby nie odpieprzyc fuszery i aby wszystko było jak nalezy to 10000 zł (celowo zawyzam bo jest to koszt totalnie maksymalny ktorego nie jestes w stanie przekoczyć.. chyba ze zechcesz remont silnika robic etc..) moim zdaniem lepiej kupic ostry wałek, duze zawory i mechaniczne popychacze + kolektor 6-3-2 i zmodyfikować wydech.. dasz za to max 5000 zł na gotowo.. a uzyskasz jakies 215-230 kucy... jedyne czego nie bedziesz miał to efekt turbo jaki daje system dual ram... W razie jakis pytaj zapraszam: gg 8239758   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-163636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 miszasty1982, siemka, jestem nowy na forum, bardzo mnie zainteresował temat swapu, mam monzu 3.0 12 po przeróbkach potrzebuje informacji, gdybyś podał telefon byłbym wdzięczny:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-117850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.