Skocz do zawartości

MONZA / SENATOR A - swap silnika


Rekomendowane odpowiedzi

ghudunfur,

1. bo jakieś 90% senatorów z 3.0 24v było w automacie, a automat nie ma dwumasa tylko manual :lol:

2. nie, ja sanek zmieniać nie musiałem, to było dość ciekawe :wink:

3. jest awaryjna jeśli ktoś nie dbał o napinacze rozrządu.

4. musiał byś spawać łapy - zapewne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-220645
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

MAM PYTANIE

w najbliższym czasie zabieram się za zmianę silnika w monzie na 24 v.

czy ktoś przerabiał ten temat.bardzo prosze o kontakt.

nr gg6682790 0608387785 lub podajcie tel.zadzwonie.

czy konieczne jest przełozenie całej instalacji ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-199334
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam,

 

Mam pytanie o SWAP silnika w MONZA / SENATOR A.

Czy ktoś przekładał jednostki nowocześniejsze niż standardowe, np. 3.0 MV6 od Omegi, ewentualnie użytkuje / przełożył silnik 3.0 24v dual ram z senatora B ?

 

Czekam na propozycje, jeśli macie jakieś inne sugestie.

Pozdrawiam.

po co kombinować jak mozna tylko troch efabryke poprawic i bedzie szło jak głupie?:wink:

silnika od MV6 nie polecam.. ciagle siadaja głowice, silnik jest drogi i nie jest bezobsłógowy a jak powszechnie wiadomo duzo ludzi do omegi B wkłada silnik c30se bo jest lepszy i trwalszy (przebiegi pod 500 tys km jak sie dba)...

30 se jest lepszym rozwiazaniem.. ale jest zawsze jakies ale....

reasumujac od poczatku:

-musisz miec dobry silnik

-jak masz dobty silnik to musisz czyms auto zatrzymać, dolicz do tego hamulce z omegi 3000 (senator ma tarcze 276, omega ma 296 ale wtedy fela min 15") + wydajniejsza pompa z omegi (tak wiem senator a hamuje dobrze.. ale jak dostaniesz se pod maske to czasem moze ci padału hamowania zabraknoc)

-przydało by sie skrzynie zmienic bo getrag ci nie podejdzie (silnik 24v ma koło 2 masowe, a seniu a ma jednomasówke + masz inne wielokliny w tarczy sprzegła) wystepowały 3 rodzaje skrzyn strojonych z silnikiem 24v.. R25, R25-28, R28 (różniły sie przełozeniami, oczywiscie R28 jest najlepsza i najtrudniej ja dostać) chyba ze sie tak bardzo przyzwyczaisz do swojej skrzyni to mozna koło na zamówienie zrobić (jednomasówka z podejsciem na 8 śrub pod SE)

-jezeli zmienisz skrzynie to trzeba przerobić wał bo seria nie podejdzie...

-nestepnie pewno nie bedziesz debilem i nie bedzisz cioł podłóżnicy aby zmieścić alternator... wiec kupisz specjalna płytke (adapter) aby przełożyć go na druga strone

-do tego dojdzie koszt przerobienia 2 rurki (silnik 24v ma inne podejcie na kolektorach wydechowych - na 3 szpilki) i najlepiej wymeinic wydech na wiekszy.. senator a ma 45 mm, senator b 24v ma wydech 50mm

-mozna pokusić sie o zastosowanie stabilizatora przedniego od omega a 30 24v kombii (jest grubszy od senatorowskiego, wtajemniczeni wiedza co to daje ;/ )

 

 

Czyli reasumując:

-silnik 2000-2500 zł

-skrzynia 200-500 zł (musi byc na linke, jezeli bedzie na wysprzeglik to dolicz pedały za 100 zł + przekładke)

-przeróbka wału 50-200 zł z wywazeniem (chyba ze zostajemy przy oryginalnej skrzyni to przeróbka koła pod 8 śrub - 600-800E)

-hamulce przód omega 3000- 300-500 zł

-przeróbka wydechu 1000--->

 

Reasumując.. koszty jakie powinieneś miec aby nie odpieprzyc fuszery i aby wszystko było jak nalezy to 10000 zł (celowo zawyzam bo jest to koszt totalnie maksymalny ktorego nie jestes w stanie przekoczyć.. chyba ze zechcesz remont silnika robic etc..)

 

moim zdaniem lepiej kupic ostry wałek, duze zawory i mechaniczne popychacze + kolektor 6-3-2 i zmodyfikować wydech.. dasz za to max 5000 zł na gotowo.. a uzyskasz jakies 215-230 kucy... jedyne czego nie bedziesz miał to efekt turbo jaki daje system dual ram...

 

W razie jakis pytaj zapraszam: gg 8239758

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-163636
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Anonymous
miszasty1982, siemka, jestem nowy na forum, bardzo mnie zainteresował temat swapu, mam monzu 3.0 12 po przeróbkach potrzebuje informacji, gdybyś podał telefon byłbym wdzięczny:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15210-monza-senator-a-swap-silnika/page/2/#findComment-117850
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności