Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam wszystkim Otóż mam taki problem Może oplomaniacy mi coś pomogą w tej kwestii Mój tata posiada Matiza z roku 2000 nówka prosto z salonu Został zagazowany trzy lata temu Prócz standardowych wymian świec filtrów przewodów WN itp nie było z nim żadnych problemów Aż do przedwczoraj Chcieliśmy odpalić go i tutaj zaczęły się problemy Samochód w ogóle nie chce zapalać na benzynie dopiero po trzecim lub czwartym dłuższym kręceniu zaskakuje lecz jego praca nie jest równomierna tak jakby palił na na dwóch tłokach, gdy doda się mu gazu to się muli dusi tak jakby pompa nie nadążała z podawaniem paliwa Po przełączeniu go na LPG silnik zaczyna pracować normalnie wszelkie problemy z praca silnika znikają Pracuje wtedy (na LPG) cichutko i równo Nie wiem co może być tego przyczyną Próbowałem zczytać błędy z komputera jednak nie potrafię zrozumieć komunikatów wyświetlanych przed diodę Check Engine Może mi ktoś to opisać tak dosłownie jak mam je odczytać Dodam jeszcze ze zapach jaki się wydostaje z rury wydechowej jest dziwny nie taki jak być powinien Proszę o pomoc Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ronisaiz Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Moim zdaniem po prostu pompa paliwa jest już na wykończeniu. Spróbuj jeszcze raz spisać błędy i przedstawić je tutaj. Na pewno ktoś Ci pomoże. P.S. Albo może to być to również filtr paliwa...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-220749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam Po dwóch dniach oględzin wykluczania wszelakich problemów doszedłem do sedna i wiem juz co jest przyczyną takiego stanu rzeczy Otóż najważniejszą rzeczą do wymiany okazała się pompa paliwa Jest na wykończeniu jednak nie byłem do końca pewien czy to tak samoistnie doszła do końca swego żywotu i okazało się iż była inna przyczyna która przyspieszyła ten fakt Otóz mały rezystorek odpowiadający za wyświetlanie kontrolki rezerwy się upalił i nie pokazywał niskiego stanu benzyny a pompka sobie cały czas działała Już zamówiłem kompletną pompę jak tylko dojdzie dołączę zdjęcia z całego zabiegu Pozdrawiam [ Dodano: Czw Lis 27, 2008 20:16 ] Witam Tak jak obiecywałem pompa dzisiaj do mnie dotarła więc zaraz po pracy szybko do garażu myk i działam Otóż do wymiany takiej pompy potrzebne będą nam następujące narzędzia -młotek - kawałek drewienka - śrubokręt -trochę cierpliwości i zwinne palce No to zaczynamy Podnosimy tylna klapę Naszym oczom ukaże się taki oto widok Zdejmujemy więc czarną zaślepkę podważając ja śrubokrętem lub paznokciami schodzi dość łatwo I teraz już widzimy wtyk który przychodzi do pompy i przewody paliwowe Zdejmujemy wtyk zasilające od pompy paliwa Należy pamiętać aby odbezpieczyć zawleczkę która trzyma wtyk zasilający przesuwając go ku gorze I teraz możemy zacząć odkręcać czarny plastykowy pierścień Zapewne ręcznie nie będzie można go odkręcić ale pomoże nam w tym stara metoda dziadka Ivana bierzemy kawałek listewki lub deseczki i młotek i uderzam w plastikowy pierścień odwrotnie do ruchu wskazówek zegara Po kilku mocniejszych uderzeniach pierścień powinien puścić więc potem możemy już spokojnie odkręcać go ręka Gdy będziemy już widzieli że pierścień zszedł zdejmujemy przewody paliwowe Ściskając ze palcami z dwóch przeciwległych stron Teraz nie pozostaje nam nic innego jak wyciągnąć pompę Należy jednak uważać na pływak i tak manewrować pompą aby wyszła bez żadnych oporów Należy jeszcze uwazać aby gumowa uszczelka nie wpadła nam do baku Po udanym zabiegu naszym oczom pokazuje się taki oto widok Na zdjęciu są dwie pompy od lewej stara i od prawej nowa Jak widać nowa pompa na wyższy korpus jednak nie przeszkadza nam to Teraz tylko wystarczy zamontować pompę w odwrotnej kolejności pamiętając o odpowiednim przykręceniu pierścienia Podłączamy przewody wtyk zasilający pamiętając o zabezpieczeniu go Zapalamy auto jeśli wszystko jest ok zakrywamy czarną pokrywę składamy siedzisko i mkniemy czym prędzej do spożywczaka po browarek w ramach udanej pracy Poniżej pokazuje co było przyczyną tego iż pompa klękła i dlaczego nie było na desce rozdzielczej wskazania o niskim poziomie paliwa Na zdjęciu jest pokazany punkt który odpowiada za wyświetlanie rezerwy Po otworzeniu tego jakby "kondensatora" w środku ujrzałem taki jakby przepalony rezystor czy jakiś opornik Taka mała pierdółka a tyle szkody narobiła Po wymianie pompy auto ożyło Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-219776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 witaj. mam pytanie odnośnie tego tematu. chodzi mi o pompę paliwa czy dochodził z tej pompy przed wymianą dziwny dźwięk? ja mam też matiza i jakiś dziwny dźwięk odchodzi kiedy przekręcę kluczyk w pozycję zapłonu i po odpaleniu też jest ten dźwięk. miałeś może tak samo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-198287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam Owszem jak przekrecałem zapłon i czekałem aż check zgaśnie to było słychać jak pompa pracuje tylko że głośniej i tak nienaturalnie Po odpaleniu już jej nie było słychać Jednak jeśli słyszysz pompę dość wyraźnie przed odpaleniem to może się już kończyć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-198275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 a ile kosztowała pompa paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-198271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 To różnie bo u mnie w mieście pytałem to jakieś 300 - 400zl Ale kupiłem na alledrogo zamiennik całość nie żaden wkład tylko całą pompę za 150zł plus przesyłka Póki co jest zamontowana i funkcjonuje bez żadnych problemów Tutaj masz kompletną pompę zamiennik --->http://allegro.pl/item523548365_pompa_paliwa_daewoo_matiz_plastikowy_zbiornik.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-197949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 wielkie dzięki za informację   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-197911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Nie ma za co Powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-197767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Witam. Panowie mam problem. wpadł mi plastik do baku, ten co blokuje ze by pistolet od dystrybutora nie wchodził za głęboko. no i odbija mi pistolet tak jak by był pełny bak. mam nadzieje ze wiecie o co Kaman:)))) proszę powiedzcie czy to samemu można jakoś zrobic bo mam problemy z tankowanie. to moje pierwsze auto Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-136058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.