Skocz do zawartości

Daewoo Matiz .Nie chce zapalać na PB.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim

Otóż mam taki problem

Może oplomaniacy mi coś pomogą w tej kwestii

Mój tata posiada Matiza z roku 2000 nówka prosto z salonu

Został zagazowany trzy lata temu

Prócz standardowych wymian świec filtrów przewodów WN itp

nie było z nim żadnych problemów

Aż do przedwczoraj :?:

Chcieliśmy odpalić go i tutaj zaczęły się problemy

Samochód w ogóle nie chce zapalać na benzynie dopiero po trzecim lub czwartym dłuższym kręceniu zaskakuje lecz jego praca nie jest równomierna tak jakby palił na na dwóch tłokach, gdy doda się mu gazu to się muli dusi tak jakby pompa nie nadążała z podawaniem paliwa

Po przełączeniu go na LPG silnik zaczyna pracować normalnie wszelkie problemy z praca silnika znikają

Pracuje wtedy (na LPG) cichutko i równo

Nie wiem co może być tego przyczyną:?:

Próbowałem zczytać błędy z komputera jednak nie potrafię zrozumieć komunikatów wyświetlanych przed diodę Check Engine

Może mi ktoś to opisać tak dosłownie jak mam je odczytać

Dodam jeszcze ze zapach jaki się wydostaje z rury wydechowej jest dziwny nie taki jak być powinien

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem po prostu pompa paliwa jest już na wykończeniu. Spróbuj jeszcze raz spisać błędy i przedstawić je tutaj. Na pewno ktoś Ci pomoże.

 

P.S. Albo może to być to również filtr paliwa...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-220749
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po dwóch dniach oględzin wykluczania wszelakich problemów doszedłem do sedna i wiem juz co jest przyczyną takiego stanu rzeczy

Otóż najważniejszą rzeczą do wymiany okazała się pompa paliwa

Jest na wykończeniu jednak nie byłem do końca pewien czy to tak samoistnie doszła do końca swego żywotu i okazało się iż była inna przyczyna która przyspieszyła ten fakt

Otóz mały rezystorek odpowiadający za wyświetlanie kontrolki rezerwy się upalił i nie pokazywał niskiego stanu benzyny a pompka sobie cały czas działała

Już zamówiłem kompletną pompę jak tylko dojdzie dołączę zdjęcia z całego zabiegu

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 20:16 ]

Witam

Tak jak obiecywałem pompa dzisiaj do mnie dotarła więc zaraz po pracy szybko do garażu myk i działam

Otóż do wymiany takiej pompy potrzebne będą nam następujące narzędzia

-młotek

- kawałek drewienka

- śrubokręt

-trochę cierpliwości i zwinne palce :?:

No to zaczynamy :?:

 

Podnosimy tylna klapę

Naszym oczom ukaże się taki oto widok

Dołączona grafika

Zdejmujemy więc czarną zaślepkę podważając ja śrubokrętem lub paznokciami schodzi dość łatwo

I teraz już widzimy wtyk który przychodzi do pompy i przewody paliwowe

Dołączona grafika

Zdejmujemy wtyk zasilające od pompy paliwa

Należy pamiętać aby odbezpieczyć zawleczkę która trzyma wtyk zasilający przesuwając go ku gorze

Dołączona grafika

I teraz możemy zacząć odkręcać czarny plastykowy pierścień

Zapewne ręcznie nie będzie można go odkręcić ale pomoże nam w tym stara metoda dziadka Ivana

bierzemy kawałek listewki lub deseczki i młotek i uderzam w plastikowy pierścień odwrotnie do ruchu wskazówek zegara

Dołączona grafika

Po kilku mocniejszych uderzeniach pierścień powinien puścić więc potem możemy już spokojnie odkręcać go ręka

Gdy będziemy już widzieli że pierścień zszedł zdejmujemy przewody paliwowe

Ściskając ze palcami z dwóch przeciwległych stron

Teraz nie pozostaje nam nic innego jak wyciągnąć pompę

Należy jednak uważać na pływak i tak manewrować pompą aby wyszła bez żadnych oporów

Należy jeszcze uwazać aby gumowa uszczelka nie wpadła nam do baku

Po udanym zabiegu naszym oczom pokazuje się taki oto widok

Na zdjęciu są dwie pompy od lewej stara i od prawej nowa

Dołączona grafika

Jak widać nowa pompa na wyższy korpus jednak nie przeszkadza nam to :D

Teraz tylko wystarczy zamontować pompę w odwrotnej kolejności pamiętając o odpowiednim przykręceniu pierścienia

Podłączamy przewody wtyk zasilający pamiętając o zabezpieczeniu go

Zapalamy auto jeśli wszystko jest ok zakrywamy czarną pokrywę składamy siedzisko i mkniemy czym prędzej do spożywczaka po browarek w ramach udanej pracy :D

Poniżej pokazuje co było przyczyną tego iż pompa klękła i dlaczego nie było na desce rozdzielczej wskazania o niskim poziomie paliwa

Na zdjęciu jest pokazany punkt który odpowiada za wyświetlanie rezerwy

Dołączona grafika

Po otworzeniu tego jakby "kondensatora" w środku ujrzałem taki jakby przepalony rezystor czy jakiś opornik

Dołączona grafika

Taka mała pierdółka a tyle szkody narobiła

Po wymianie pompy auto ożyło :D

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-219776
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

witaj.

mam pytanie odnośnie tego tematu. chodzi mi o pompę paliwa czy dochodził z tej pompy przed wymianą dziwny dźwięk? ja mam też matiza i jakiś dziwny dźwięk odchodzi kiedy przekręcę kluczyk w pozycję zapłonu i po odpaleniu też jest ten dźwięk. miałeś może tak samo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-198287
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Owszem jak przekrecałem zapłon i czekałem aż check zgaśnie to było słychać jak pompa pracuje tylko że głośniej i tak nienaturalnie

Po odpaleniu już jej nie było słychać

Jednak jeśli słyszysz pompę dość wyraźnie przed odpaleniem to może się już kończyć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-198275
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To różnie bo u mnie w mieście pytałem to jakieś 300 - 400zl

Ale kupiłem na alledrogo zamiennik całość nie żaden wkład tylko całą pompę za 150zł plus przesyłka

Póki co jest zamontowana i funkcjonuje bez żadnych problemów

Tutaj masz kompletną pompę

zamiennik --->http://allegro.pl/item523548365_pompa_paliwa_daewoo_matiz_plastikowy_zbiornik.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-197949
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Panowie mam problem. wpadł mi plastik do baku, ten co blokuje ze by pistolet od dystrybutora nie wchodził za głęboko. no i odbija mi pistolet tak jak by był pełny bak. mam nadzieje ze wiecie o co Kaman:)))) proszę powiedzcie czy to samemu można jakoś zrobic bo mam problemy z tankowanie. to moje pierwsze auto

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15312-daewoo-matiz-nie-chce-zapala%C4%87-na-pb/#findComment-136058
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności