Skocz do zawartości

Jak dojść do nagrzewnicy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

jak dostać się do nagrzewnicy w sintrze 2,2 td, problem jest z nawiewem prz podkręconej temp po prostu czuć ciepło lecz nie dmucha, problem znika kiedy skręci się temperaturę wtedy dmucha stąd przypuszczam, że jest zapchana nagrzewnica no chyba że ktoś ma inny pomysł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nagrzewnicy jest za schowkiem pasażera i raczej jest połączony z nagrzewnicą więc i ona musi tam być.Jak zdejmiesz osłonę pod schowkiem to zobaczysz dmuchawę.

 

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu rozkręcałem schowek postepujac jak w temacie "problem z regulacją prędkości nawiewu" ale owszem widać silnik oraz cały element z tym, ze aby dostać się do niego wypadało by rozebrać całą deskę gdyż znajduje się on centralnie chyba że się mylę. Z drugiej strony nie wiem czy jak rozbiorę ( a roboty trochę jest) to czy będę wiedział jak się za to zabrać i w czym jest problem. Dalej nie wiem jak działa ten układ czy jest problem ze sterowaniem klapką która się zacina i puszcza powietrze nie tam gdzie trzeba czy nagrzewnica jest zapchana. Jak źle działa klapka to wypadało by pewnie wyciągnąć cały układ i grzebać. Stąd chciałem się zorientować czy ktoś miał już taki problem bo wtedy wiadoma za co się zabrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety więcej Ci nie pomogę.Nagrzewnica na pewno jest za konsolą środkową bo w komorze silnika jej nie ma. Jeśli nikt Ci nie pomoże, a boisz się zabierać za to sam, to będziesz musiał skorzystać z usługi mechanika.

 

Popr.ort/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady.

 

Dziwnym trafem dzisiaj wszystko wróciło do normy. Z tego co rozmawiałem z jednym z mechaników są tam klapki które zamykają i otwierają przegrody i najprawdopodobniej jedna z nich zamykała obieg a druga nie otwierała. Twierdził, że robił podobną rzecz w vectrze C i problem był z silniczkiem jednej z klap. Mówił że klapa może się zablokować i nie otwierać. Tak czy owak na razie u mnie jest ok. a problem znikł gdy na włączonym na max nawiewie i skręconej temp podkręcałem powoli temp. Wychodzi na to że przyblokowana była klapka która kieruje powietrze.

 

[ Dodano: Sob Lis 29, 2008 14:18 ]

Chyba za wcześnie się pochwaliłem. Działało wszystko po czym następnego dnia po uruchomieniu silnika dalej problem mimo że nie przestawiałem nic. Jak zacząłem przełączać to już przestawianie szyba/nogi itd się pochrzaniło. Jednym słowem coś się blokuje w środku.

Jak ktoś miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać to byłbym wdzięczny za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W silniku Diesla należy zdemontować przwód przepływu powietrza od filtra do przepływomierza.Spuścić płyn chłodniczy i zdemontować węże wchodzące do nagrzewnicy od strony serwa czyli przy kierownicy(jeden przewód karbowany drugi gładki) .

Wymontować konsolę środkową , zdemontowac wspornik obudowy zestawu wskażników i wykładzinę lewej i prawej wnęki na nogi.

Wymontować górny kanał nawiewu wnęki na nogi, poluzować pokrywę nagrzewnicy.

Pociągnąć do dołu i wyciągnąć w prawo.

 

To tyle i tak w skrócie , jest co robić przez trzy godziny.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

kolego"t0mall" jak byś rozbierał te obudowy to jest prozba o zdjęcia bo u mnie strasznie słabo dmucha na ciepłym może da sie to udoskonalic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na całe szczęście u mnie działa wszystko Ok ale jeśli bym kiedyś rozbierał to zrobię fotki.Na razie nie mam takiej potrzeby.

Radzę udać się do fachowca jeśli nie chcesz sam tego zdejmować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za porady ale problem sam się wyjaśnił. W tym samym czasie miałem jeszcze problemy z podciśnieniem turbiny ( gdy silnik się rozgrzał zaświecał się check i gasł pow 2 tyś obrotów, na zimnym kontrolka się nie zapalała) i być może miało to związek ze sterowaniem w nagrzewnicy lub po prostu z czasem się rozruszały klapki - wiadomo w lecie nie puszcza się ciepłego powietrza. Sytuacja u mnie była dziwna bo silnik sterujący klapką od zimnego/ciepłego powietrza chodził ( znajduje się on od strony kierowcy, widać go po zdjęciu osłony nad pedałami i jest powyżej membranki podcisnieniowej od sterowania nawiewem) a w momencie ( jak pisałem wczesniej) podkręcenia temp nie dmuchało natomiast po skręceniu temp dmuchało. W każdym razie wszystko na razie chodzi, oprócz ABS bo z tym też mam problem bo już trzy różne komputery nie mogą się połaczyć z ABS ażeby zdiagnozować. Jeden mechanik wysprawdzał czujniki w kołach i pompę ABS i stwierdził żę jest ok i trzeba grzebać po omacku gdzieś indziej w instalacji. Jakby ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to za poradę byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności