Skocz do zawartości

silnik x17 dtl


Rekomendowane odpowiedzi

witam.jestem posiadaczem astry x17dtl 99r 275000km.niedawno ok 2 tygodnie temu byla u mechanika na wymianie uszczelki pod glowica bo brala plyn ok 0,5litra na 1000 km.po odebrani autka mechanik powiedzial ze sprawdzal cisieie w cylindrach i jest jak w nowym i ze teraz pojerzdze.prawie codzienie patrzylem na plyn i nic ani kropelki nie ubywalo za tu patrze wczoraj i mam na dnie w zbiorniczku.dolalem do odpowiedniego poziomu i zrobilem ok 150 km i patrze a tu znowu na dnie.zowu kopci na bialo serka w zbiorniczku jeszcze nie widze i jak jest zimna to po odpaleniu przez pare sekund chodzi jakby ie na wszystkie gary ale po chwili to mija i jest wszystko ok poza tym bialym dymem.czy mozliwe jest to ze mechanik by przygral w chu..ai nie zplanowal glowicy i plyn sobie znalazl droge zeby mi wzbogacac mieszanke paliwowa czy mikro pekniecie w glowicy ale dlaczego 1000km bylo wszystko ok???prosze o pomoc z gory dzieki za kazda informacje.pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Na początek wypadało by zajrzeć tu: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=130#220994 i się przywitać

co do pytania

czy mozliwe jest to ze mechanik ... nie zplanowal glowicy i plyn sobie znalazl droge zeby mi wzbogacac mieszanke paliwowa czy mikro pekniecie w glowicy ale dlaczego 1000km bylo wszystko ok???

tak jest taka możliwość czasami powie, że splanował czego wcale nie zrobił a skasuje

lub po prostu nie planuje - zależy na kogo trafisz

jak jest naprawdę w Twoim przypadku - nie wiem

jeśli została nierówność, to może to wyjść z czasem w trakcie użytkowania

równie dobrze może być przebieg i taki jak u Ciebie

jeśli chodzi o pęknięcie - widoczne było by niemal od razu, chyba że nastąpiło niedawno

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218808
Udostępnij na innych stronach

dzieki za informacje i sorki ze sie nie przywitalem ale jestem troszke z desperowany.co do tych przebiegow to ja mam takie zdanie ze nie waze ile jest zrobione tylko zalezy jak to ktos uczynil.mam tez vectre z 90r.2.0l benzna z gazem i ma zrobione 360000km i nie bierze jeszcze nic a nic oleju a traktuje ja jak auto do dojerzdzenia i wyzlomowania ale jak na razie sie nie poddaje i sie nic nie sypie poza rdzewieniem.wiadomo oleje filtry i paski wymieniam jak nalezy.a odnosnie astry byla przywieziona z holandii i miala 255000km zrobione a ostatni serwis miala przy 250000.tak ze nie wiem co teraz robic z nia.dam do mechanika wymieni mi glowice zaplace 1500 a jak sie okaze ze to nie to albo juz sam nie wiem co myslec.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218791
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy na 100% nie ma wycieków

Zagadać tamtego mechanika czy oby na pewno właściwie przygotował głowicę

Zrobić zwiad u innego i zobaczyć co powie odnośnie domniemania usterki - nie wspominając iż coś robiłeś

Na wykonane usługi też jest przysługuje gwarancja

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218779
Udostępnij na innych stronach

jak sie okazalo to tamten mechanik sie wygadal mojemu znajomemu i mu powiedzial ze u mie glowicy nie planowal bo nie bylo takiej potrzeby.ile kosztuje takie planowanie??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218555
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Nie chcę Cię martwić ale możesz mieć głowicę pękniętą. Ja miałem kiedyś identyczne objawy w Kadecie (biały dym, zużycie płynu oraz nie palił na jednym cylindrze po uruchomieniu aż do rozgrzania się silnika) i okazało się po bardzo dokładnym i długim obejrzeniu, że głowica jest pęknięta na kanale wodnym.

Mówię Ci, że nie było to widoczne gołym okiem. Kupiłem drugą na szrocie i potem już było o.k. Życzę Ci żeby wyszło inaczej, bo głowica trochę kosztuje.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218547
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

po każdym zdjęciu głowicy trzeba ją planować, przy 1 cylindrowcu można odpuścić ten zabieg ale przy tak długiej głowicy niestety. Oszczędzając przepłacasz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218489
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

barteklodz,

Tu się nie zgodzę bo powinno być: "trzeba sprawdzić płaskość przylgi głowicy" i jeśli przylga nie jest płaska to wtedy planować.

Wielu tego nie robi bo łatwiej jest od razu na frezarkę i cheja! :wesoly:

 

Głowicy tez nie można planować nieskończona ilość razy - więc lepiej (jeśli nie trzeba) zostawić sobie ta możliwość na póżniej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15494-silnik-x17-dtl/#findComment-218483
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności