Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Witam posiadam dość nietypowy problem. Posiadam opla Corse B 1998r. 15TD. Wymieniłem w niej alternator na nowy Hitachi z pompą oleju do turbiny. Po kilku dniach pasek zaczął się ślizgać i rozciągać. Wczoraj załozyłem juz 3 pasek (każdy innej firmy). Zauwazyłem że dzieje się to gdy odpalam zimny silnik. Jeżeli założony pasek sie już trochę rozciągnie to po odpaleniu obroty pokazuje około 500obr/min nie ma ładowania wskaźniki są przygaszone, pasek sie slizga i piszczy. Dzieje się tak tylko wtedy gdy świece żarowe sie grzeją. Gdy silnik złapie temp przy 1 kresce na wskaźniku. Słychać jak cyka przekaźnik napięcie na świecach znika powraca ładowanie wsaźniki sie rozświetlaja pasek przestaje się ślizgać. Doszedłem do wniosku że pod obciążeniem paski się ciągle rozciągaja. tylko nie wiem czemu jest taki pobór. Podczas grzania świec napięcie na aku wynosi 12.5V na świecach 11.5V. Staram się sam uczyć majsterkując przy autku ale przyczyny tego problemu nie moge rozwikłać. Może ktoś wie czemu tak się dzieje??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 piszesz że masz nowy alternator więc koło pasowe w nim jest ok...ale może to drugie jest zużyte?? Kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem że na alternatorze było zużyte koło i szybko leciały paski, piszczały i naciąganie nic nie dało...możesz spróbować założyć lekko szerszy pasek...i nie naciągaj za mocno bo Ci łożyska polecą na alternatorze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 albo ma go za mało naciągnięty i tak się będzie działo spróbuj go podciągnąć i na stary sprawdzony sposób posyp go mąkom żeby się nie ślizgał i zobacz co się będzie działo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 gomezzz1 a przed wymiana alternatora paski sie nie rozciągały czyli nadal to moze byc koło pasowe?. Myślicie że pomoze mąka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 lachu007, trudno powiedzieć...koło jest takie same jak w starym alternatorze?? Jak się uda to spróbuj ze starego przełożyć skoro na nim było ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Tak jest takie samo. A czy jak silnik chodzi świece dogrzewają go do okreslonej temp?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216121 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 lachu007, tzn wiesz jak go zapalisz to jeszcze przez chwile jak kontrolka od grzania świec zgaśnie to one jeszcze grzeją przez chwilę...ale to nie jest tego wina...wiesz jest jeszcze taka opcja aby założyć krótszy pasek taki aby tylko dało się założyć jak się rozciągnie to go podciągnąć i może...ale to może będzie ok...nie mam pojęcia co to może być...a mierzyłeś jakie jest ładowanie na nowym alternatorze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-216074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Tak jeżeli świece się grzeją jest 12.5V na aku. Jak świece się wyłaczą jest 14.3V Dziś ze znajomym sprawdzaliśmy Instalacje. Jak wyciągaliśmy bezpiecznik od świec żarowych przestawały działac. Napiecie wracało pasek nie piszczał kontrolki sie jasno paliły. Czyli wina jest taka ze coś stawia za duży opór. Pojutrze wymienie świece być moze któraś ma zwarcie. Jak założe świece napisze czy problem rozwiążałem. Pozdro [ Dodano: Nie Gru 28, 2008 13:29 ] niestety po wymianie swiec nadal dzieje sie tak samo. Mam pytanie do uzytkowników corsy w dieslu ile czasu grzeja wam swiece po odpaleniiu zimnego silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15657-nietypowy-problem-z-paskami-klinowymi-alternatora-_/#findComment-215482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.