Skocz do zawartości

Wyciek, kolektor czy wtryski


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich forumowiczów

Jestem nowy na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość ,mogę zadać pytania dla innych normalne i oczywiste.

:wink:

-Niedawno kupiłem astrę 2.0 di 82km miała wyciek z uszczelki klawiatury, to już zrobiłem.

ostatnio zaobserwowałem naciek za kolektorem ssącym a przed wtryskami. po wymyciu mi wygląda że naciek jest z uszczelki kolektora. mechanik twierdzi, że z tego nie może cieknąć a raczej z uszczelnień wtrysków i chce to całe rozbierać. Jaka jest wasza opinia, nadmieniam czytałem posty w tej sprawie ale nie wydaje mi się to takie jasne.

- Mechanik wspominał coś , że jak nie zrobi się coś z uszczelnieniem wtrysków wtedy ropa dostawać się będzie do oleju, ale mi autko pali super i silnik pracuje normalnie

-I jeszcze jedni na zimnym silniku mam poziom oleju na miarce ponad połowa normy po odpaleniu pokazuje nieco ponad minimum.

Pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedni na zimnym silniku mam poziom oleju na miarce ponad połowa normy po odpaleniu pokazuje nieco ponad minimum.

tj nrmalne odpalisz silnik olej jest rozprowadzony po całym silniku a jak zgasisz go na słabo rozgrzanym ooleju to musi trochę potrwać zanim on spłynie z powrotwm do miski...dlatego olej mierzy się po jakimś czasie od zgaszenia silnika...wszystko masz ok

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/#findComment-214419
Udostępnij na innych stronach

statnio zaobserwowałem naciek za kolektorem ssącym a przed wtryskami.

co do tego aby "wyciekało" z kolektora ssącego to też nie powinno. W kolektorze ma być sucho "tam jest" tylko powietrze które trafia do silnika

Nie wszyscy muszą znać odpowiednie nazewnictwo części w samochodzie! . Masz wyciek z kolektora dolotu!! czyli zamontowanego na głowicy!! I w tym przypadku znajdują sie dwie uszczelki , ponieważ kolektor składa sie z dwóch części [ klapek zawirowań i kolektora z zaworem EGR. ] Demontaż to prosta czynnośc! !! Ale kosztowna! dwie uszczelki i demontaż przewodów wysokiego ciśnienia + wymiana nadmiarów i ewentualnych trójników!! [plastikowych] które to w zasadzie często ulegają zniszczeniu przy zdejmowaniu!.Ale są też i plusy , bo czyści się cały dolot z nagaru i syfu + zawór EGR. Oczywiście po całkowitym ! montażu należy odpowiednio i prawidłowo odpowietrzyć układ!! I juz na koniec to może zle zrozumiałeś interpretację! mechanika!! a raczej jego czarna wizję !! . Nigdy nie będzie się pocić gdy walna uszczelnienia!! Owszem może zaciągać olej i sie zapowietrzać!! natomiast pocenie tych elementów to wymienione uszczelki i przewody nadmiarowe!! przewód o przekroju fi 3,2 1m bieżący i trzy trójniki!! . A tu poglądowe zdj. tego co należy uszczelnić . Myślę że zrozumiane :) razem z powrotami![przelewy ] http://img217.imageshack.us/img217/4372/p1030255cz1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/#findComment-214155
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

brzoza

Wielkie dzięki za odpowiedz ,patrząc na twoje zdjęcie u mnie wyciwek jest z uszczelki tej górnej części ,czy to coś grożnego czy można z wymianą poczekać lub może wystarczy to lekko dokręcić .Pisałeś o kosztach ile mniej więcej.

Wyświetlał się mi kiedyś błąd ,przy nagrzanym silniku zaświecała się kontrolka czek jak wysprzęglałem samochód na światłach i pracował na wolnych obrotach i gasła po ruszeniu komputer nic nie zapisał Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/#findComment-214105
Udostępnij na innych stronach

coś grożnego czy można z wymianą poczekać lub może wystarczy to lekko dokręcić

Tak jak sie orientujesz ! .można to dokrecić! .Ja tu podałem że jest to jakiś koszt!! Oczywiście zależy jak i gdzie to robimy! . Dwie uszczelki plus 1m powrotu plus 3 szt trójników. + zapłata za usługę ! Może to sie zamknać kwotą 300zł. .Zależy tez od części czy kupujemy GM. czy zamienniki!! Koszt przewodu1m /b GMto 90zł. ale Gates jest po 15zł. Wybór należy do ciebie!. Odnośnie pocenia to nic nie przeszkadza poza estetyka! .Ja taki jestem że kropla mi przeszkadza! :P Ale można jeździc i kilka mieśięcy!! :) Czyszczenie kolektora jak wspomniałem eliminuje zapalanie tej kontrolki! ale tez może być za małe podciśnienie , zacieranie sie przepustnicy na turbo itp. :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/#findComment-214013
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

brzoza

Dla mnie jesteś super forumowiczem. Cenię ludzi którzy doradzą. Ja udzielam się na innych forach i wściekam się na tych mondrali , którzy krytykują i nic nie wnoszą.

Wyznaję zasadę " nie chcesz pomagac nie krytykuj ,każdy ma samoocenę "

POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15883-wyciek-kolektor-czy-wtryski/#findComment-213883
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności