Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Witam. Mam problem z silnikiem. Po redukcji biegu na 2 lub 3, silnik zaczyna drżeć, przyspieszenia nie ma prawie wcale - silnik nie reaguje na wciskanie pedału gazu, a co za tym idzie spada moc (ale dzieje się tak tylko przez kilka sekund, potem wszystko wraca do normy i można wyprzedzać TIRy ). Co może być przyczyną   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Witam. Mam problem z silnikiem. Po redukcji biegu na 2 lub 3, silnik zaczyna drżeć, przyspieszenia nie ma prawie wcale - silnik nie reaguje na wciskanie pedału gazu, a co za tym idzie spada moc (ale dzieje się tak tylko przez kilka sekund, potem wszystko wraca do normy i można wyprzedzać TIRy ). Co może być przyczyną zależy w jakim zakresie obrotów robisz redukcję, jak zredukujesz np. przy 70 km/h na trójkę to raczej nie spodziewaj się wgniecenia w fotel w szczególności z momentem obrotowym na poziomie 130 Nm, który swoje maksimum osiąga przy ok. 2800 obr/min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 wojtek170, może mocne słowo ale Twoje rozumowanie to bzdura... nie rozumiem Cię kompletnie, redukcja z 4 na 3 przy 70km/h (silnik 1,6) co ma wspólnego z maksimum momentu przy 2,8tys... właśnie od tych obrotów do obrotów mocy maksymalnej auto dysponuje najlepszym przyspieszeniem.... obrazowo.... na wykresie krzywa mocy rośnie najgwałtowniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 wojtek170co ma wspólnego z maksimum momentu przy 2,8tys... właśnie od tych obrotów do obrotów mocy maksymalnej auto dysponuje najlepszym przyspieszeniem.... obrazowo.... na wykresie krzywa mocy rośnie najgwałtowniej. właśnie ma. jeżeli przy prędkości 70 km/h zredukuje bieg na 3, obroty wskoczą znacznie powyżej 3500 obr/min, gdzie w tym zakresie, w tym silniku, moment obrotowy zaczyna spadać kosztem wzrostu mocy. wydaję mi się że to moment obrotowy jest odpowiedzialny za przyspieszenie, moc nie gra tu takiej wielkiej roli, bardziej chodzi o jej w miarę równy przyrost względem wzrostu momentu. ale to tylko moje rozumowanie, mogę się mylić, poparte dwuletnim użytkowaniem podobnego silnika, który w wyższym zakresie obrotów traci "kopa", jeżeli kreci sie go niemiłosiernie na jednym biegu... zresztą, sam napisałeś ".... obrazowo....", a nie praktycznie Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 ..... jak to powyżej tych 3,5tys : moment może spadać kosztem mocy , fakt przyspieszenie spada jak kręci sie długo na jednym biegu, ale jak przekroczy się granice obrotów przy których osiągana jest maksymalna moc(szczególnie odczuwane w dieslu) Chcesz praktyki.... powiedzmy 2 kadety 1,6i.... zadanie jak najszybciej przyspieszyć z wspomnianych 70km/h do 110km/h , ja z redukuje przy 70km na 3bieg i będę ciągnął go do 110km, a TY pojedziesz bez redukcji na 4biegu... kto wygra???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 wojtek170, leszek398, proszę założyć osobny temat na takie dyskusje. wojtek170, przeczytaj to jeszcze raz: silnik nie reaguje na wciskanie pedału gazu, a co za tym idzie spada moc (ale dzieje się tak tylko przez kilka sekundWięc na pewno nie jest to sprawa przebiegu momentu obrotowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Tak właśnie sobie przemyślałem, że brak przyspieszenia i drgania, niekoniecznie silnika, przez kilka chwil po redukcji mogą być spowodowane uślizgiwaniem się sprzęgła, jeszcze co możliwe to jakaś niewydolność układu zasilania w paliwo.... To by trzeba było "poczuć" jadąc tym autem.... poprawiłem / andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-211098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Może wróćmy do tematu. Redukuję z 4 na 3 bieg, dojeżdżając do skrzyżowania i mam wtedy jakieś 40-50km/h. Wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia i wszystko wróciło do normy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15978-spadek-mocy-po-redukcji-begu/#findComment-209568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.