Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Witam. Zakupiłem ASTRE II 1.7DTI z silnikiem ISUZU i jest problem. Samochód na wolnych obrotach pali elegancko , mało spalin , prawie ich nie widać ale podczas jazdy jak dochodzi do 3-4tys obrotów pojawia się dym. Na początku było go bardzo dużo jednak zalałem nasze polskie paliwo tzn. rope na stacji Statoil i jest juz troszke inaczej , mniej tych spalin. Aha i kolor tych spalin jest taki niebieskawy i obawiam sie najgorszego. Prosze pomóżcie oraz ile może kosztować taka naprawa samochodziku. Pozdrawiam i z góry DZIEKUJE   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dym o barwie błękitnej to niestety świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Na razie nie ma co panikować trzeba teraz pilnować poziomu oleju w silniku. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. Może też być uszkodzona turbina. Ale jeszcze raz podkreślam nie panikuj tylko pilnuj stanu oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 piotrek_zdw, keideyś się z tym spotkałem na wysokich obrotach olej z silnika przedostawał się w cylindry przez odmę i tak jak u ciebie tylko na wysokich obrotach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Jak można dotrzeć do tej ODMY ... szczerze mówiąc nie wiem co to jest ale dziekuje za informacje. Mam nadzieje będą pomocne Jeszcze jakby ktos mógłby mi powiedzieć jak znaleść ta odme na mym silniku ... i jak zauwazyć czy jest zła czy dobra   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Co do odmy to jest zaznaczona na zdjęciu: Natomiast jeżeli by tak było, to ten olej musiałby się przedostawać do niej przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Ja bym raczej obstawiałbym turbinę, sprawdz czy nie gwiżdże Ci za bardzo przy przyspieszaniu (po nagrzaniu silnika nie powinna w ogóle gwizdać) powyżej 2500obr/min i jak bardzo w zasyfiony od oleju jest intercooler.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 tasioo, jeżeli turbina puszcza olej do wydechu tzn. że się kończy, ale żeby to stwierdzić to powinien wystąpić jeszcze co najmniej jeden objaw czyli spadek mocy. piotrek_zdw, nic nie napisał ani o zużyciu oleju (a powinno być duże) ani spadku mocy. Ja w swoim porzednim poście wśród kilku innych przyczyn także wymieniłem turbinę, ale bez podania dodatkowych objawów to jest wróżenie z fusów. To co można w tej chwili zrobić to kontrolować stan oleju i obserwować czy są inne symptomy. Można jeszcze samemu sprawdzić wstępnie stan turbo. Wystarczy odkręcić od turbo rurę wydechową i sprawdzić ręcznie, czy jest wyczuwalny luz na wałku turbiny. Elementem który się zużywa w turbo jest m. in. ułożyskowanie wałka, co powoduje powstanie luzu, przez który olej przedostaje się do wydechu. No i oczywiście sprawdzić stan filtra powietrza i dolot do niego czy nie jest zaolejony. Ale ja bym wykazał więcej spokoju i obserwował.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 w sumie jak Miał napisać o spadku mocy skoro dopiero kupił samochód, ten spadek występuje zarówno w przypadku puszczającej turbiny jak i uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni. Napisałem o turbinie bo kiedyś się z tym spotkałem, astra dymiła na początku tylko powyżej 3500obr/min, natomiast po miesiącu zaczęła dymić w każdym zakresie obrotów. Niebieski dym to tylko może być spalanie oleju, wiec jego ubytek sobie wydedukowałem, pomimo tego, że nie zostało to napisane. Poza tym prawie każda odpowiedź na tym forum to wróżenie z fusów, ludzie piszą posty w nadziei, że ktoś napiszę, że wszystko jest ok albo, że pozwoli im to nakierować mechanika na problem. Dlatego narazie powinno się obserwować w którą stronę postępują objawy etc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dziekuje za rady. Będe zwracał na wszystko uwage co to by mogło być Dziekuję za każdą wypowiedz. Jakby ktos mial w przeszłości taki problem prosze o wypowiedzenie i podzielenie sie wyjściem z sytuacji. Troche mnie to boli bo nowy samochód (tzn. nowy zakup a samochód używany) a juz jakies niespodzianki. Zajme sie teraz pilną obserwacją   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 witam!!! koles zalatwil silnik 2.0 tdi w astrze BRAKIEM PLYNU W CHLODNICY W pracy na co dzien jezdze linde 2h(wozek widlowy) diesel ma te same objawy niebieski dym, oleju ubywa ale nie jest to nawet szklanka na miesiac Jeden mechanior w robocie obstawia klawiature ale na 80% wypalone gniazda itp drugi rozrzad i ogolnie zuzycie silnika Jaki rocznik astry masz i ile ma km zrobione ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-212003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 piotrek_zdw- jeśli nie będzie ci ciągnął oleju to mogą to być równie dobrze zużyte wtryskiwacze Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16089-niebieski-dym-du%C5%BCo-spalin-co-to-znaczy/#findComment-211997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.