Gość Anonymous Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Posiadam Astrę 1.7 DTI (Y17DT), 115 tys. km. Od pewnego czasu obserwuję niepokojący mnie objaw, polegający na tym że w trakcie chamowania silnikiem w zakresie obrotów od 2200 do 2000 obr./min. daje się słyszeć nieznaczne wycie dobiegające z napędu. Najgłośniej slyszany jest ten dżwięk na biegu 3, słaniej na 2 i 4, zawsze gdy wskazówka obrotomierza spada z 2200 do 2000 obr./min. natomiast na 5 i 1 jest normalnie. Dodam że chodzi o normalne delikatne chamowanie silnikiem a nie wbijanie małego biegu przy zbyt dużej prędkości. Łożyska raczej wykluczam bo gdyby chodziło o łożyska to powinny chyba dawać o sobie znać w pewnym zakresie prędkości jazdy a nie w zakresie obrotów silnika, efektu tego niezauważam również gdy zmniejszam obroty silnika na biegu jałowym, ani gdy auto zmniejsza prędkość bez włączonego biegu (wrzucenie na luz pod górkę). Bardzo proszę o podzielenie sie doświadczeniem na ten temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 albo przeguby albo łożyska przegubów są wyrobione ale to tylko gdybanie najlepiej rozebrać i sprawdzić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/#findComment-211693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 albo przeguby albo łożyska przegubów są wyrobione ale to tylko gdybanie najlepiej rozebrać i sprawdzić Ale czemu przy róznych prędkościach jazdy ale przy tych samych obrotach silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/#findComment-211677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Mój kolega miał to samo w astrze z tym silnikiem, skończyło się na wymianie skrzyni bo zbagatelizował problem. Zaczęło się od huczenia skrzyni przy hamowaniu silnikiem itp, potem zaczęły zgrzytać czasami biegi przy zmianie, aż w końcu auto stanęło po jakimś miesiącu od początku objawów. A rozwiazanie było bardzo proste, okazało się, że olej wyciekał ze skrzyni od strony dłuższej półosi , więc na Twoim miejscu najpierw zacząłbym od sprawdzenia tego, gdyż po tym jak mi to powiedział to znalazłem w google kilka osób które załatwiły skrzynie f17 w ten sposób.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/#findComment-211675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Dzięki tasioo! Jutro sprawdzę stan uszczelnienia półosi i dam znać. [ Dodano: Pon Gru 22, 2008 09:23 ] Sprawdziłem dzisiaj wewnętrzne przeguby oraz skrzynie pod kątem ewentualnych wycieków i wszystk jest suche, poza tym mam pełną osłonę pod silnikiem więc gdyby coś ciekło to osłona byłaby mokra a nie jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/#findComment-211541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.