Skocz do zawartości

Wycie silnika skrzyni lub czegoś innego w napędzie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Posiadam Astrę 1.7 DTI (Y17DT), 115 tys. km. Od pewnego czasu obserwuję niepokojący mnie objaw, polegający na tym że w trakcie chamowania silnikiem w zakresie obrotów od 2200 do 2000 obr./min. daje się słyszeć nieznaczne wycie dobiegające z napędu. Najgłośniej slyszany jest ten dżwięk na biegu 3, słaniej na 2 i 4, zawsze gdy wskazówka obrotomierza spada z 2200 do 2000 obr./min. natomiast na 5 i 1 jest normalnie. Dodam że chodzi o normalne delikatne chamowanie silnikiem a nie wbijanie małego biegu przy zbyt dużej prędkości. Łożyska raczej wykluczam bo gdyby chodziło o łożyska to powinny chyba dawać o sobie znać w pewnym zakresie prędkości jazdy a nie w zakresie obrotów silnika, efektu tego niezauważam również gdy zmniejszam obroty silnika na biegu jałowym, ani gdy auto zmniejsza prędkość bez włączonego biegu (wrzucenie na luz pod górkę).

Bardzo proszę o podzielenie sie doświadczeniem na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16131-wycie-silnika-skrzyni-lub-czego%C5%9B-innego-w-nap%C4%99dzie/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

albo przeguby albo łożyska przegubów są wyrobione ale to tylko gdybanie najlepiej rozebrać i sprawdzić

Ale czemu przy róznych prędkościach jazdy ale przy tych samych obrotach silnika?

 

Mój kolega miał to samo w astrze z tym silnikiem, skończyło się na wymianie skrzyni bo zbagatelizował problem. Zaczęło się od huczenia skrzyni przy hamowaniu silnikiem itp, potem zaczęły zgrzytać czasami biegi przy zmianie, aż w końcu auto stanęło po jakimś miesiącu od początku objawów.

 

A rozwiazanie było bardzo proste, okazało się, że olej wyciekał ze skrzyni od strony dłuższej półosi , więc na Twoim miejscu najpierw zacząłbym od sprawdzenia tego, gdyż po tym jak mi to powiedział to znalazłem w google kilka osób które załatwiły skrzynie f17 w ten sposób.

 

Gość Anonymous

Dzięki tasioo!

Jutro sprawdzę stan uszczelnienia półosi i dam znać.

 

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 09:23 ]

Sprawdziłem dzisiaj wewnętrzne przeguby oraz skrzynie pod kątem ewentualnych wycieków i wszystk jest suche, poza tym mam pełną osłonę pod silnikiem więc gdyby coś ciekło to osłona byłaby mokra a nie jest.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności