Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Witajcie.Z tym parowaniem miałem dokładnie to samo.Gdy kupiłem II jadąc w trzy osoby nie widziałęm nic przez przednią szybę na trasie.Czytałem wasze wpisy na forum i nic nie pomagało.W desperacji wyjąłem filtr pyłkowy.I nadal nic. Czy dioda od obiegu była zgaszona czy też świeciła efekt ten sam.Gdy użyłem spreya antyroszeniowego było jeszcze gorzej.Pewnego razu coś w turbince dmuchawy pyknęło i szum turbinki stał się cichszy.Para z szyby zaczęła schodzić.Eureka -naprawiło się.Przez ciekawość wyjąłem schowek i przyjrzałem się pracy turbinki.Naciskając przycisk raz klapka się przymykała a raz nie mimo że diodka pokazywała kolejne wcisnięci przycisku.Okazuje się że wciskając przycisk kilkakrotnie raz po razie klapka pozostaje na miejscu lub uchyla się nie koniecznie zgodnie ze wskazaniem diodki.Często klapka zacina się w skrajnych położeniach.Wystarczy aby do samochodu wsiadły dzieci lub ciekawscy którzy niby z ciekawości pykają sobie przyciskiem i klapka wariuje.Przy opuszczonej klapce kilka razy kliknąłem aby w tym położeniu(zasunięta) diodka nie świeciła (turbinka pracuje w tym położeniu dużo ciszej).Problem parowania i zamarzania szyb minął jak ręka odjął.Obecnie przez wlot zewnętrzny na potrzybiu jak wentylator prcuje na 3 lub 4 to po przystawieniu tam ręki czuć jak ciągnie powietrze zewnętrzne,wcześniej tego nie dało się stwierdzić nawet na 4. Myślę że położenie klapki bez konieczności rozbierania schowka stwierdzić na słuch. Nadmuch ustawić na pozycji 4 i skierować tylko na przednią szybę. Jeśli dioda wygaszona a turbinka pracuje głośno jak odkurzacz to znaczy klapka jest otwarta.Należy kliknąć kilka razy klikać po przycisku bo być może w którymś momencie mechanizm zareaguje ,efekt jest wtedy jak hałas turbinki spada i się wycisza znacznie.Przy odrobinie wpraw można włożyć rękę za schowek i namacać cięgiełko,którym należy delikatnie poruszać i jednocześnie klikać na przycisk,wtedy też może zaskoczyć.Jak się klapka zamknie przy zgaszonej diodce to tak zostawić i starać się nie korzystać z przycisku.Ciąg powietrza przez wlot powietrza wycieraczką powinien być przy zamkniętej klapce wyczuwalny. tym sposobem pozbyłem się efektu parowania i marznięcia szyb nawet przy minimalnym nadmuchu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16182-obieg-zewwew-a-parowanie-szyb-weso%C5%82ych-%C5%9Bwi%C4%85t/page/5/#findComment-203236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Panowie nie wiem jak to możliwe ale może ktoś mi to wytłumaczy. Mimo wszystkich zabiegów i tego co pisałem ostatnio z woreczkiem soli (rewelacja) to i tak miałem zawsze prawie parę od wewnątrz na szyberdachu i troszkę na tylnej szybie. Ostatnio wymieniłem termostat i od tej chwili para chyba zupełnie zniknęła na (99%). Rano wsiadam do samochodu i nawet pary nie mam na szyberdachu. Mam teorie dlaczego wymiana termostatu pomogła w kwestii parowania szyb. Otóż mój stary termostat zachowywał się tak że otwierał się od razu na maksa przez to silnik nie był nigdy dość nagrzany. Ciepłe powietrze tylko troszkę mi leciało z obiegu - konsekwencją tego podejrzewam dostawała się właśnie wilgoć do kabiny. Nagrzewnica nie nagrzewała się jak należy. Teraz to po minucie leci mi letnie powietrze, a po 3-5 min bardzo gorące Jeżeli macie problemy z temp. w samochodzie i parującymi szybami to wymiana termostatu może wam dużo pomóc w walce z parą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16182-obieg-zewwew-a-parowanie-szyb-weso%C5%82ych-%C5%9Bwi%C4%85t/page/5/#findComment-201632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A haka jest orientacyjna cena wymiany termostatu - Astra G hatch?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16182-obieg-zewwew-a-parowanie-szyb-weso%C5%82ych-%C5%9Bwi%C4%85t/page/5/#findComment-200927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 witam.miałem ten sam problem z parowaniem.po pierwsze odkręć schowek by dostać sie do filtra kabinowego i całego mechanizmu przełącznia obiegu wew/zew.u mnie powodem parowania szyb byl wadliwy silniczek od przełączania tego mechanizmu( załączał gdy mu sie chciało) po wyjeciu schowka bedziesz widzial czy kulista klapka otwarta czy zamknieta do środka samochodu,powinna byc zamknieta wtedy mamy obieg zew.(u mnie byl caly czas obieg wew. i strasznie parowały szyby)po ustawieniu klapki w pozycji obiegu zew. odpiołem kostke od silniczka,i teraz nie ma przełączania obiegu ale szyby nie sa zaparowane.dodam ze powodem parowania moze byc tez brudny filtr kabinowy,jest obok mech.obiegu wew/zew. mozna sprawdzic lub wymienic(20zł) pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16182-obieg-zewwew-a-parowanie-szyb-weso%C5%82ych-%C5%9Bwi%C4%85t/page/5/#findComment-200817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.