Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, założyłem tego posta ponieważ nie znalazłem podobnego na forum (choć mógłbym się podpiąć pod http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23905&highlight=alternator+++dti) ale do rzeczy: po zakończeniu pracy odpalam auto (temp. -6C), załączam dmuchawę i wyjeżdżam na drogę a tu cyk; tida ledwie świeci, światła ledwie świecą, wentylator nie dmucha, no i wspomaganie nie kręci - nic jadę dalej - a tu nagle wszystkie kontrolki zapalają się losowo, i słychać chrobotanie (jak obroty spadają) w okolicy wskaźników prędkości i obrotów. Wyłączyłem wszelkie odbiorniki i dotoczyłem się tak do domu (20km). Oczywiście rozładowałem akumulator. mam pytanie co może być tego przyczyną i od czego zacząć szukanie - sprawdzę ładowanie akumulatora, ale wpierw muszę go podładować w domu i stad drugie pytanie - czy mogę go wymontować z auta na całą noc? Czy nie pokasuję żadnych danych? Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Jeżeli masz kod do radia, to nie ma problemu. Wkładając aku. zaprogramujesz centralny zamek, elektr. szyby i radio. Co do meritum ewidentnie padnięty masz alternator lub regulator napięcia. Po włożeniu aku sprawdź jakie masz ładowanie akumulatora (to może wykluczyć awarię alternatora)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/#findComment-209423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Ale jest coś w tym dość dziwnego, w całej tej sytuacji z wariującymi kontrolkami (zegary nawet pikowały w lewo) nie świeciła się ani nie żarzyła kontrolka ładowania akumulatora. no i pytanie czy alternator pada tak szybko - 100 m od uruchomienia?? No właśnie to mnie lekko niepokoi i to czy gdyby pasek ślizgał się lekko to nie byłoby pełnego ładowania, ale czy słyszalny byłby poślizg tego paska?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/#findComment-209422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Jedno jest pewne wizyta u elektryka Cię nie ominie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/#findComment-209421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam. Najprawdopodobniej masz walnięty alternator. Na początku listopada miałem dokładnie to samo ze swoim autem. Podładowałem aku odpaliłem samochód no i po przejechaniu około 1 km kontrolka ładowania się zaświeciła, wspomaganie siadło, liczniki i kontrolki wariowały, światła przygasły i astra padła w środku lasu. Na marginesie dodam że po podładowaniu aku i odpaleniu auta sprawdziłem ładowanie i okazało się że go nie ma a kontrolka się nie zapaliła dopiero tak jak wyżej napisałem że po jakimś czasie. Mnie ta przyjemność kosztowała 300 zł (przepaliły się diody).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/#findComment-209242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Witam, sprawa wyjaśniła się. otóż: 1. podładowałem akumulator - samochód odpalił; 2. sprawdziłem połączenia / brak - wszystko OK; 3. pomiary wykonałem - NOK (brak ładowania); Konkluzja - wizyta u elektryka, wyjęcie alternatora. Tu okazało się, że jedna mostek prostowniczy padł. Sprawdziliśmy też akumulator - niestety 7 lat i jazda na nim dało swoje - do wymiany. Po małej analizie nasuwa się pewna teoria, która mówi iż aku zdołał odpalić diesla, ale tylko tyle. Reszta prądu do wszystkich odbiorników szła prosto z alternatora + aku (nawet 20A). Tak więc diodka mogła się przeciążyć... Koniec tematu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16348-problem-z-elektryk%C4%85-astra-17dti/#findComment-208743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.