Skocz do zawartości

ciśnienie w uładzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Mam pytanie do właścicieli Asterek z silnikiem oplowskim 1,7 TD 68 KM

 

Czy w waszych autach po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego wylatuje ogromne ciśnienie i podnosi się poziom płynu. węże przed odkręceniem są twarde że nie można ich scisnąć.

 

Po ponownym zakręceniu zbiorniczka wystarczy 1 minuta aby ciśnienie pojawiło się z powrotem.Dzieje się tak na zimnym . oraz gorącym silniku Dodam że objawy te występują od początku posiadania astry jakieś 20 tyś km

 

Wiem że może to wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ale być może te typy silników tak muszą mieć.

 

Bardzo proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

węże przed odkręceniem są twarde że nie można ich scisnąć ...

może te typy silników tak muszą mieć.

Takie twarde to być nie powinny,

ciśnienie w układzie powinno być podobne jak przy innych silnikach tzn. 1.2(bar-a)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208567
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam to samo astre 1.7 TD (DTL) wyszło miesiąc po kupnie mechanik podejrzewa że głowica poszła koszt ponad 1000zł z wymianą wcześniej była uszczelka wymieniana może być opcja, że poprzednik głowicy nie splanował to wywaliło ją.

Te diesle akurat tak mają nawalają im głowice notorycznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208527
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Ja mam to samo astre 1.7 TD (DTL) wyszło miesiąc po kupnie mechanik podejrzewa że głowica poszła koszt ponad 1000zł z wymianą wcześniej była uszczelka wymieniana może być opcja, że poprzednik głowicy nie splanował to wywaliło ją.

Te diesle akurat tak mają nawalają im głowice notorycznie.

Dokładnie, albo poszła UPG i ciśnienie z cylindra idzie w płasz wodny albo głowica jest pęknięta.

Zdjąć głowicę, sprawdzić czy nie ma pęknięć, jak jest to albo spawanie albo kupno drugiej, jak nie ma pęknięcia to planowanie i nowa UPG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208515
Udostępnij na innych stronach

w 1.7dti 2000-... ciśnienie wynosi ok 1.3 bara, to wystarczy żeby podnieść temperaturę wrzenia płynu o 20st (może więcej).

 

Ja najpierw sprawdziłbym czy zaworek w korku od zbiorniczka wyrównawczego działa poprawnie, w końcu powinien nie dopuszczać do nadmiernego ciśnienia w układzie, a później rozważałbym upg lub głowicy.

 

Lepiej zawsze szukać tej bardziej optymistycznej wersji ??? , ja np. jakis czas temu miałem problem z metalicznym dzwiekiem przy pokonywaniu dziur, mechanicy chcieli wymienić połowę zawieszania z przodu, już nawet wahacze zamawiali, ale te dzwieki nie pasowały do ich diagnozy. Wiec odkręciłem koła i zacząlem szukać luzów i okazało się , że pekła blaszka od jarzma zacisku (jedna z 3 które trzymają klocek) i klocek hamulcowy obijał się o tarcze i zacisk ale tylko przy dziurach (cena w aso to kilka złotych).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208512
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

objawy te występują od początku posiadania astry jakieś 20 tyś km

no widzę szybo Cie to zaniepokoiło :) jak do tej pory to olewałeś, to olewaj dalej i pewnie przejedziesz kolejne 20tys km. ???

 

jakis czas temu miałem problem z metalicznym dzwiekiem przy pokonywaniu dziur, mechanicy chcieli wymienić połowę zawieszania z przodu, już nawet wahacze zamawiali, ale te dzwieki nie pasowały do ich diagnozy. Wiec odkręciłem koła i zacząlem szukać luzów i okazało się , że pekła blaszka od jarzma zacisku (jedna z 3 które trzymają klocek) i klocek hamulcowy obijał się o tarcze i zacisk ale tylko przy dziurach (cena w aso to kilka złotych).

Czy to byli mechanicy z ASO Peugeota ?????? ..... identyczna historia i usterka (dostawczy Boxer)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208511
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Ja mam astrę z silnikem 1.7 d (Isuzu) i miałem taki sam problem, rosło mi ciśnienie w zbiorniczku a jak odkręciłem to płyn wywalało do góry. Mechanik też mówił że to uszczelka pod głowicą i to miało kosztować 1 tyś ale ja wolałem z tym pojeździć i przekonać się na pewno czy to to. Jeździłem z odkręconym korkiem na zbiorniczku żeby nie wywaliło węży, a poza tym nic się nie działo tylko co jakiś czas dolewałem płynu. Płyn był czysty silnik nie kopcił, nie grzał się chociaż to było lato i robiłem odcinki nawet 300km. A teraz najlepsze bo to nie była uszczelka tylko pękła mi nagrzewnica od ogrzewania i układ się zapowietrzał i dlatego rosło ciśnienie. Z początku było czuć trochę płynem w kabinie, potem było mokro pod niogani a na końcu walnęło całkowicie aż miałem pełno pary w kabinie. Szybkim ratunkiem było zmostkowanie przewodów gumowych które idą do nagrzewnicy i od razu przestało rosnąć ciśnienie,potem kupiłem używaną nagrzewnię i już jeżdżę pół roku i nic się nie dzieje więc może sprawdź czy gdzieś nie masz przecieków bo może przez to zapowietrza ci się układ. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208343
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

pamiętajcie że gumowe węże po nagrzaniu są bardziej podatne na odkształcenie i to że się płyn podniesie w zbiorniczku o 1cm nie znaczy że walnęła uszczelka pod głowicą

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16422-ci%C5%9Bnienie-w-u%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-208286
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności