Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 piotr-06, z samo startem nie przesadzaj bo ma wysoka temperaturę spalania i może powypalać nie tylko pierścienie ale i gniazda zaworów i same zawory,co do aku jeśli jest słaby to wymień a przed samym odpaleniem podgrzej więcej świece   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Co do wymiany filtra to dodam, że znajomy kiedyś wymienił filtr a po 2 dniach nie odpalił bo się zakleił wytrąconą parafiną, bo z paliwem to różnie bywa i zależy gdzie się kupuje.Jeszce przed mrozami też miałem kłopoty z odpaleniem a jak odpalił to chodził nierówno ale sprawdziłem świece i jedna była uszkodzona a jedna nie miała przejścia (zaśniedziała) i teraz nie mam kłopotów. Rano podgrzewam świece 2 razy i po przekręceniu kluczyka (1-2 sek) pali i to równo bez szarpania. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem że silniki X17dtl (oplowskie) zimą tak mają, bo ja mam X17dt (Isuzu) i nie mogę narzekać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 a ja jeszcze raz piszę że nie ma sensu kręcenia 2 razy kluczykiem, wystarczy poczekać trochę dłużej po zgaszeniu lampki.ta kontrolka to tylko informacja że świece uzyskały swoją temperaturę (oporność) ale nie znaczy że rozgrzały komorę. A później są tematy że stacyjka nie łączy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 coś mi sie wydaje ze nie masz racji to jakbys zostawił auto z przekreconym kluczykiem na 10 minut to by Ci swiece cały akumulator rozładowały, a tak nie jest. Wiec najwidoczniej jakis przekaźnik przerywa po jakims czasie podgrzewanie. Ja zawsze podgrzewam z 2 razy. Kiedys probowałem 3 razy podgrzac i zauwazyłem że akumulator osłabł troche bo troszke dłużej kręcił. W starych dieslach było tak, że sie samemu podgrzewało ile sie chciało a w nowych podgrzewanie jest automatyczne po przekręceniu kluczyka w zależnosci od temperatury albo dłużej albo krucej grzeją. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 oczywiście że świece nie grzeją nonstop tylko przez określony czas, nawet po rozruchu silnika. To określił konstruktor przez zastosowanie odpowiedniego przekaźnika który zazwyczaj mieści się w komorze silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Zgadzam się z "barteklodz" nie ma sensu przekręcać 2 czy 3 razy żeby świece grzały one grzeją nawet do 30 sek po uruchomieniu silnika jeżeli ktoś chce się przekonaż to można podłączyć kontrolkę na jedną ze świec i sprawdzić. A do Piotrka_06 to mam pytanie jaki ma akumulator w tym aucie zalecany jest na niskie temp 74Ah a latem to i 60Ah wystarczy. Podam link gdzie można sprawdzić jaki aku nam potrzebny. http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=43&L=15   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Zgadzam się z "barteklodz" nie ma sensu przekręcać 2 czy 3 razy żeby świece grzały one grzeją nawet do 30 sek po uruchomieniu silnika jeżeli ktoś chce się przekonaż to można podłączyć kontrolkę na jedną ze świec i sprawdzić. A do Piotrka_06 to mam pytanie jaki ma akumulator w tym aucie zalecany jest na niskie temp 74Ah a latem to i 60Ah wystarczy. Podam link gdzie można sprawdzić jaki aku nam potrzebny. http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=43&L=15 Aku mam firmy 4MAX 74 Ah 680A myślę że mu wystarczy. Jest to aku bezobsługowe nawet nie mam możliwości sprawdzenia elektrolitu bo cele mają wtopioną przykrywkę (nie wiem jak to się nazywa dokładnie) ale wydaję mi się że tej baterii już niedługo podziękuję bo jak rano kręcę to powoli zwalnia [ Dodano: Nie Sty 11, 2009 20:00 ] coś mi sie wydaje ze nie masz racji to jakbys zostawił auto z przekreconym kluczykiem na 10 minut to by Ci swiece cały akumulator rozładowały, U mnie po zgaśnięciu spiralki świece grzeją jaeszcze 30 sekund (sprawdzane przy mnie przez elektryka) czy zimny (z nocy) czy ciepły   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-205010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Proponuje sprawdzić aku na mierniku jaki ma prąd rozruchowy u mnie na 60Ah wykazywał tylko 440A i niestety jak przyszły mrozy to musiałem mu podziekować. Po włożeniu nowego 74Ah miernik wykazał 720A i problemy z zapalaniem skończyły się.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-204722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A ja proponuje sprawdzic przewody paliwowe bo jednak u siebie wstawiłem zawór zwrotny między zbiornik a filtr paliwa i pali już bez problemu i akumulatora tak kręceniem nie wykańczam.Gdzies się układ zapowietrzał i zanim paliwa zassało to aku od kręcenia siadał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-200933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 przy pompie masz zawór zwrotny Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16551-problem-z-zapalaniem/page/2/#findComment-200837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.