Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Słuchajcie mam takie pytanie.

Od pewnego czasu mam taki problem. Ponad miesiąc temu zaczęła mi się jarzyć delikatnie lampka braku ładowania. Głównie na wolnych obrotach. Zmierzyłem miernikiem ładowanie 13,8 , Sobie myślę jest ok. Jeżdżę dalej, w pewnym momencie rozrusznik zaczął dłużej pracować, zmierzyłem, akumulator rozładowany trochę małe ładowanie, no to ok. pewnie rozrusznik. Popatrzyłem rozrusznik opaska do przewodu lekko poluzowana, a śruba podrdzewiała. No to odkręcam i ukręciłem , wyjąłem alternator, zaniosłem do zakładu , przy mnie gościu rozkręcił obejrzał sprawdził śrubę wymienił ładowanie 14,4 jest ok. zakładam do samochodu napinam pasek, mierzę 13,6 na wolnych 13,8 na szybkich , pewnie akumulator rozładowany(lampka się tli). Naładowałem akumulator to samo. :P. Ale nic to jechałem w trasę koło 100 km. Wracam do domu patrzę na akumulator lampka się świeci na zielono w akumulatorze jest ok. A lampka niskiego ładowania dalej się tli delikatnie bardziej na wolnych mniej na szybkich obrotach. Olałem sprawę. Pojeździłem tydzień pojechałem w trasę ,postał 10 godzin na mrozie.-15 kręci łatwo i sprawnie.

Wstaje dwa dni później problemy.. akumulator kręci ale znów słabiej, zaglądam mierzę ładowanie na wolnych 12,8 przy słabym akumulatorze. Lampka braku ładowania raz świeci normalnie raz ledwo co. Już nie czaję tego samochodu.

Co to może być znów coś z alternatorem czy co…?

Akumulator nowy (0,5 roku) centry. Samochód opel astra f.

CO to Moze być :wesoly:?

 

A jeszcze zapomniałem dodać że kiedyś oznaką braku ładowania było to ze nie działał wskaźnik obrotów a lampka braku ładowania wskazywała ze wszystko jest ok. Jak Alternator nie działał to się lampeczka nawet nie zajarzyła, jak się pasek do alternatora ślizgał to było to samo.

A teraz wskaźnik obrotów działa a lampka wariuje..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

oczyść klemy,zbadaj gęstość elektrolitu,sprawdź ładowanie bez odbiorników prądu,może regulator napięcia szwankuje lub pasek jeszcze się delikatnie ślizga

jeszcze tu zajżyj i uzupełnij profil http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/#findComment-206966
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hm powiem tak aku bezobsługowy, pasek napewno naciągnięty, wiec zostaje tylko jescze raz wszystko poodkręcać i przeczyścić ale ostatnio to robiłem , w sobotę po świetach. poza tym ta kontrolka żaży sie jak by w czasie jady raz mocniej raz jaśniej a dzisiaj zaczeła sie palić. a prąd sprawdzałem tylko z właczonym silnikiem.

czytałęm jescze http://fotokatalog.pakt-minilabs.pl/index.php?kat=8&pod=70 wiec mozę tu cos,... ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/#findComment-206960
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

chyba tak zrobię, na wolnych jarzy na szybkich troszeczke mniej,a dzisiaj to wogóle sie kontrolka świeciła poczym zgasła potem znów sie zaświeciła i zgasła, choć szczotki sa całkiem dobre. i jescze przeczyszcze klemy, i jescze raz styki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/#findComment-206941
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na wstępie: 13.8 V to nie jest "ok". Minimum ładowania powinno wynosic 13.9 (ale to minimum!!). Prawidłowa wartość ładowania akumulatora jest w zakresie 14V - 14.4V.

Oprocz sprawdzenia napięcia ładowania, trzeba by sprawdzic (jak juz ktos wyzej wspomnial) mase - polaczenie masowe akumulatora, a dokladniej- nadwozia z silnikiem (z tego co kojarze to ze skrzynia biegow). Poza tym oprocz sprawdzenia szczotek alternatora wypadaloby sprawdzic stan bieżni, po ktorych te szczotki jezdza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/#findComment-206852
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A wiec sprawy sie mają następująco. Po pracy na zimnym silniku spradziłem łądowanie. 12 V. koniec kropka. podjechałem do punktu napraw alternatorów,(2 km) sprawdzam 13,2 v, kupuje regulator napięcia. jade do domu, sprawdzam ładowanie 13,8 na wolnych, Wymieniam regulator napięcia sprawdzam ładowanie na + i na msie na alternatorze 12 v wyjmuje alternator i oddaje do naprawy.

przewód masowy ma 10 cm i łączy sie z blokiem silnika, stan bdb. innych pomysłów brak.

jutro rano zanoszę do naprawy wieczorem odbieram, mam nadziej zę bedzie git.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16578-pytanie-o-%C5%82adownie/#findComment-206767
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności