Skocz do zawartości

Check


Gość slawinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem z checkiem się zaczał od niedawna.Miesiąc temu jechałem z pracki.Po około 6-7 min i około 5 km drogi zapaliło mi checka.Jeździłem z nim około miesiąca - auto zachowywało się normalnie,nic nie dusi 0 problemów,spalanie w normie.Podłączyłem pod kompika i sprawdziłem - błędy z mieszanką czyli że od lpg.Skasowałem lampka checka zgasła.

Dwa dni temu jadę sobie z pracki i w tym samym miejscu znowu zapaliło.Podobne warunki atmosferyczne były czyli że zimno.

 

Zastanawiam się nad układem chłodzenia.Czy jak termostat otworzy duży obieg i temperatura spadnie to może to wpłynąć na łapanie błędu?

Przez cały ciepły sezon nie zapaliło checka ani razu,ale w poprzednim sezonie w porze zimowej też zapaliło 2 razy tyle,że samo zgasło a teraz nie gaśnie.

 

Co by tu zrobić żeby nie zapalało?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zaswieci to przejedz na PB i zobaczysz czy zgaśnie czy nie?

Będziemy wiedzieć więcej i będziemy mądrzejsi.

Próbowałem pojeździć na beni ale nie zgasła tyle że jechałem na niej może z 10 minut.Może trzeba dłużej?Ile km zrobić na beni żeby dało jakiś efekt?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205868
Udostępnij na innych stronach

Witam.

...................................................................................Podłączyłem pod kompika i sprawdziłem - błędy z mieszanką czyli że od lpg.Skasowałem lampka checka zgasła..............

 

Czyli już powinieneś wiedzieć że jeśli jeżdziłeś na PB i nie zgasła lampka (CHECK) to nie od LPG.

 

Ja stawiam na EGR pomału zaczyna sie "zacierać"

Zawswze jak zaczyna mi świecić a przeważnie śmigam na LPG to przełączam na PB i jeśli nie gaśnie to wyciągam EGR smaruje, montuje i mam znów spokój na kilka miechów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205862
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ss11 trzeba się zająć tym egrem.W życiu tego nie robiłem ale czas zajrzeć bo autko ma już kilka latek i może to łon http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.

Przy okazji czy dużo pracki jest z jego wyjęciem do smarowania?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205842
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.

 

Ten Egr to smarować czy kupować nowy (około 300pln za delphi).Czy ktoś wie ile czasu mechanik spędzi przy wymontowywaniu tego zaworu z zafiry?

 

Dzięki za odpowiedź.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205504
Udostępnij na innych stronach

Ja z mojej asterki 1.6 8V wymontowywuje w 5min bez ściemy :lol: Jak to wygląda w zafirze to nie wiem ale myśle że sprcjalnie filozofi nie ma. Jeśli tylko sie do niego dostanie to wykręcenie go to zdjecie wtyczki i 2 śrubki.

Smarować! poco zara kupowac 300zł drogą nie chodzi :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205406
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Podobno w moim silniku nie ma zaworu egr - czas pokaże czy jest czy nie nie mniej jednak odczytałem sobie błędy na kompiku i chciałem Was popytać czy są one normą,czy są one groźne i z czym są one ewentualnie związane:

Błędy silnika : P1540,P0170,P1130 oraz błędy modułu chłodzenia:17

Błędu 17 nie idzie skasować -jest cały czas aktywny natomiast błędy silnika skasowałem i check zgasł.

Cz może mi ktoś coś o nich napisać

Załączam zrzuty ekranu z AB-Coma:

silnik : http://www.wrzuta.pl/obraz/tRK6DU7kCn/silnik

moduł chłodzenia : http://www.wrzuta.pl/obraz/kj0wbRCw6R/modul_chlodzenia

Pozdrawiam

 

Witam.

Mam odpowiedź z innego forum więc zamieszczę tutaj bo może ktoś coś kiedyś...

P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

P1130 - (HO2S) czujnik 1 błąd czasowy sygnału(pewnie zbyt długo sygnał nie dochodzi lub nie dochodzi wcale)

oraz z jeszcze innego forum:

P0170 mieszanka paliwo - powietrze bogata / uboga

P1130 obwód O2 czujnik 1 (sonda) sygnał poza zakresem zmian

Oba błędy razem powiązane

 

Diagnozy: albo gaz lipa albo sonda Lambda ta pierwsza się kończy albo o ile go mam to przycinający się zawór EGR albo mapa lpg rozjechana(mało prawdopodobne) ewentualnie jakieś problemy z układem zapłonowym (też mało prawdopodobne)

Błędy skasowane +przejechane 70km i spokój póki co.

Dam znać jak coś.

 

 

Witam.

Dzisiaj sprawdziłem i okazało się w moim silniku Z18XE nie ma zaworu recyrkulacji spalin.

 

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 19:41 ]

 

 

 

Witam ponownie.

 

Błędy od ostatniego postu wystąpiły ja dotąd 5 razy - wyrzuca je sobie np po przejechaniu 160 km albo 230 km albo nawet 130 km przy pracy na gazie.

Na benzynie nie sprawdzałem ale zirytowało mnie to i teraz pojeżdżę na benzynie.

Dzisiaj podpiąłem sobie auto pod komputer i patrzyłem na zachowanie sond.W aucie mam dwie sondy.

Pokazują wartości różne ,które zmieniają się w różnych zakresach.

Pomiary zrobiłem dla różnych prędkości obrotowych silnika-na postoju (nie w trakcie jazdy) i oto co wyszło:

*prędkość silnika 800obr/min :sonda1 pokazała zakres zmieniających się co chwila wartości 78-862 mV a sonda nr2 235-255mV,

*prędkość silnika 2000 obr/min : sonda 1 78-882mV a sonda 2 od 213-235 mV,

*prędkość silnika 3000obr/min : sonda 1 78-862 mV a sonda 2 od 588 do 804.

Auto wtedy pracowało na benzynie i oczywiście silnik wygrzany.

Potem przełączyłem na zasilanie lpg i sprawdziłem pomiar przy 2000 obr/min i sonda 1 pokazała od 78do843 mV a sonda 2 od118-298mV.

W zasadzie to cały czas wartości na sondach skaczą i program wyświetlał je co okolo0,3 s.

Więc chyba są sprawne.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w innych parametrach pracy silnika.Program wyświetla napisy RICH oraz LEAN w funkcji "B1S1 Air fuel ratio" zmieniając co sekundę naprzemiennie rich potem lean potem znowu rich potem lean (uboga/bogata jak rozumiem mieszanka) może to poprawna praca ,tego nie wiem ale tak pokazywał.Używałem programu AB-COM

 

Jak myślicie od czego łapie mi ten błąd.Będę wdzięczny za jakieś porady.

 

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 21:58 ]

Dopiszę trochę w tym temacie.

Checka mam nadal.Czasami sam gasł ale już od dluższego czasu nie gaśnie.

Gazownik ustawiał nową mapę i inne takie kilka razy i nadal to samo.Stwierdziła że to wina sondy i trzeba by ja wymienić.

 

Autko chodzi normalnie nic nie zmula oraz zmniejszyło spalanie gazu bo wcześniej stykalo mi gazu na jakieś 320-340 km i musiałem tankować 36 litrów gazu a teraz po takim przebiegu tankuję 30-32 litry.

 

Zamierzam jednak wymienic tę tą sondę. Czy ktoś wie w jaka sondę nie inwestować?

Od nowości autka mam założoną sondę o numerze części 9202575 i nie wiem czy wstawić coś z ngk ntk czy raczej wywalać kaskę na oryginał.Jedni proponuja za 130pln inni za 230pln a jeszcze inni za 400.Co by tu wybrać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-203953
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności