Gość slawinek Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Witam. Problem z checkiem się zaczał od niedawna.Miesiąc temu jechałem z pracki.Po około 6-7 min i około 5 km drogi zapaliło mi checka.Jeździłem z nim około miesiąca - auto zachowywało się normalnie,nic nie dusi 0 problemów,spalanie w normie.Podłączyłem pod kompika i sprawdziłem - błędy z mieszanką czyli że od lpg.Skasowałem lampka checka zgasła. Dwa dni temu jadę sobie z pracki i w tym samym miejscu znowu zapaliło.Podobne warunki atmosferyczne były czyli że zimno. Zastanawiam się nad układem chłodzenia.Czy jak termostat otworzy duży obieg i temperatura spadnie to może to wpłynąć na łapanie błędu? Przez cały ciepły sezon nie zapaliło checka ani razu,ale w poprzednim sezonie w porze zimowej też zapaliło 2 razy tyle,że samo zgasło a teraz nie gaśnie. Co by tu zrobić żeby nie zapalało? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ss11 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Jak sie zaswieci to przejedz na PB i zobaczysz czy zgaśnie czy nie? Będziemy wiedzieć więcej i będziemy mądrzejsi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Jak sie zaswieci to przejedz na PB i zobaczysz czy zgaśnie czy nie? Będziemy wiedzieć więcej i będziemy mądrzejsi. Próbowałem pojeździć na beni ale nie zgasła tyle że jechałem na niej może z 10 minut.Może trzeba dłużej?Ile km zrobić na beni żeby dało jakiś efekt?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ss11 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Witam....................................................................................Podłączyłem pod kompika i sprawdziłem - błędy z mieszanką czyli że od lpg.Skasowałem lampka checka zgasła.............. Czyli już powinieneś wiedzieć że jeśli jeżdziłeś na PB i nie zgasła lampka (CHECK) to nie od LPG. Ja stawiam na EGR pomału zaczyna sie "zacierać" Zawswze jak zaczyna mi świecić a przeważnie śmigam na LPG to przełączam na PB i jeśli nie gaśnie to wyciągam EGR smaruje, montuje i mam znów spokój na kilka miechów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Dzięki ss11 trzeba się zająć tym egrem.W życiu tego nie robiłem ale czas zajrzeć bo autko ma już kilka latek i może to łon http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif. Przy okazji czy dużo pracki jest z jego wyjęciem do smarowania? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Może sonda lamdba już się kończy. Tylko w komputerze LPG jest zazwyczaj emulator sondy....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Mam pytanie. Ten Egr to smarować czy kupować nowy (około 300pln za delphi).Czy ktoś wie ile czasu mechanik spędzi przy wymontowywaniu tego zaworu z zafiry? Dzięki za odpowiedź. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ss11 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Ja z mojej asterki 1.6 8V wymontowywuje w 5min bez ściemy Jak to wygląda w zafirze to nie wiem ale myśle że sprcjalnie filozofi nie ma. Jeśli tylko sie do niego dostanie to wykręcenie go to zdjecie wtyczki i 2 śrubki. Smarować! poco zara kupowac 300zł drogą nie chodzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-205406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Witam ponownie. Podobno w moim silniku nie ma zaworu egr - czas pokaże czy jest czy nie nie mniej jednak odczytałem sobie błędy na kompiku i chciałem Was popytać czy są one normą,czy są one groźne i z czym są one ewentualnie związane: Błędy silnika : P1540,P0170,P1130 oraz błędy modułu chłodzenia:17 Błędu 17 nie idzie skasować -jest cały czas aktywny natomiast błędy silnika skasowałem i check zgasł. Cz może mi ktoś coś o nich napisać Załączam zrzuty ekranu z AB-Coma: silnik : http://www.wrzuta.pl/obraz/tRK6DU7kCn/silnik moduł chłodzenia : http://www.wrzuta.pl/obraz/kj0wbRCw6R/modul_chlodzenia Pozdrawiam Witam. Mam odpowiedź z innego forum więc zamieszczę tutaj bo może ktoś coś kiedyś... P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata P1130 - (HO2S) czujnik 1 błąd czasowy sygnału(pewnie zbyt długo sygnał nie dochodzi lub nie dochodzi wcale) oraz z jeszcze innego forum: P0170 mieszanka paliwo - powietrze bogata / uboga P1130 obwód O2 czujnik 1 (sonda) sygnał poza zakresem zmian Oba błędy razem powiązane Diagnozy: albo gaz lipa albo sonda Lambda ta pierwsza się kończy albo o ile go mam to przycinający się zawór EGR albo mapa lpg rozjechana(mało prawdopodobne) ewentualnie jakieś problemy z układem zapłonowym (też mało prawdopodobne) Błędy skasowane +przejechane 70km i spokój póki co. Dam znać jak coś. Witam. Dzisiaj sprawdziłem i okazało się w moim silniku Z18XE nie ma zaworu recyrkulacji spalin. [ Dodano: Sob Lut 07, 2009 19:41 ] Witam ponownie. Błędy od ostatniego postu wystąpiły ja dotąd 5 razy - wyrzuca je sobie np po przejechaniu 160 km albo 230 km albo nawet 130 km przy pracy na gazie. Na benzynie nie sprawdzałem ale zirytowało mnie to i teraz pojeżdżę na benzynie. Dzisiaj podpiąłem sobie auto pod komputer i patrzyłem na zachowanie sond.W aucie mam dwie sondy. Pokazują wartości różne ,które zmieniają się w różnych zakresach. Pomiary zrobiłem dla różnych prędkości obrotowych silnika-na postoju (nie w trakcie jazdy) i oto co wyszło: *prędkość silnika 800obr/min :sonda1 pokazała zakres zmieniających się co chwila wartości 78-862 mV a sonda nr2 235-255mV, *prędkość silnika 2000 obr/min : sonda 1 78-882mV a sonda 2 od 213-235 mV, *prędkość silnika 3000obr/min : sonda 1 78-862 mV a sonda 2 od 588 do 804. Auto wtedy pracowało na benzynie i oczywiście silnik wygrzany. Potem przełączyłem na zasilanie lpg i sprawdziłem pomiar przy 2000 obr/min i sonda 1 pokazała od 78do843 mV a sonda 2 od118-298mV. W zasadzie to cały czas wartości na sondach skaczą i program wyświetlał je co okolo0,3 s. Więc chyba są sprawne. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w innych parametrach pracy silnika.Program wyświetla napisy RICH oraz LEAN w funkcji "B1S1 Air fuel ratio" zmieniając co sekundę naprzemiennie rich potem lean potem znowu rich potem lean (uboga/bogata jak rozumiem mieszanka) może to poprawna praca ,tego nie wiem ale tak pokazywał.Używałem programu AB-COM Jak myślicie od czego łapie mi ten błąd.Będę wdzięczny za jakieś porady. [ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 21:58 ] Dopiszę trochę w tym temacie. Checka mam nadal.Czasami sam gasł ale już od dluższego czasu nie gaśnie. Gazownik ustawiał nową mapę i inne takie kilka razy i nadal to samo.Stwierdziła że to wina sondy i trzeba by ja wymienić. Autko chodzi normalnie nic nie zmula oraz zmniejszyło spalanie gazu bo wcześniej stykalo mi gazu na jakieś 320-340 km i musiałem tankować 36 litrów gazu a teraz po takim przebiegu tankuję 30-32 litry. Zamierzam jednak wymienic tę tą sondę. Czy ktoś wie w jaka sondę nie inwestować? Od nowości autka mam założoną sondę o numerze części 9202575 i nie wiem czy wstawić coś z ngk ntk czy raczej wywalać kaskę na oryginał.Jedni proponuja za 130pln inni za 230pln a jeszcze inni za 400.Co by tu wybrać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16655-check/#findComment-203953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.