Gość baki Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam. A ile ma mieć akumulator? 12v + 10% czyli 13,2v . Ładowanie nie powinno przekraczać 14v . Zresztą te mierniki różnie pokazują , najlepiej zmierzyć jeszcze innym dla pewności. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16832-akumulator-pomys%C5%82-na-odpalenie/page/3/#findComment-193830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 A ja w Zafirze ladowanie mam 13.4-13.7, czyli jakby za malo. Co to moze byc, pewnie alternator albo ten slynny mostek, czy inna cholera? Akumulator ma 12V, czyli ewidentnie niedoladowany. Ale mierzone z obciążeniem czy bez ?? Bo to ma znaczenie! Przy napięciu 13.7V akumulator powinien się naładować. Chyba że jeździsz na krótkich dystansach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16832-akumulator-pomys%C5%82-na-odpalenie/page/3/#findComment-193439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Jeśli wszystko jest sprawne i akumulator odpowiedniej pojemności (moża nawet dać troszkę większy) to nie powinno być problemów z częstym odpalaniem nawet na krótkich dystansach. Ale jeśli prąd ładowania jest za niski to w pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na alternator który w większości przypadków jest przyczyną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16832-akumulator-pomys%C5%82-na-odpalenie/page/3/#findComment-192630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 A ja w Zafirze ladowanie mam 13.4-13.7, czyli jakby za malo. Co to moze byc, pewnie alternator albo ten slynny mostek, czy inna cholera? Akumulator ma 12V, czyli ewidentnie niedoladowany. Ale mierzone z obciążeniem czy bez ?? Bo to ma znaczenie! Przy napięciu 13.7V akumulator powinien się naładować. Chyba że jeździsz na krótkich dystansach. To napiecie, ktore podalem to podczas jazdy, obciazenie swiatlami i wszystkim co dziala podczas jazdy. Mierzone w gniazdku zapalniczki. Jak wylacze swiatla to napiecie wzrasta o 0.2V, tak wiec max. wychodzi to nawet 13.8V. Czy to dobrze czy zle? Bo wszedzie widze ze powinno byc w zakresie 14.0-14.6V. Akumulator teoretycznie powinien miec 12.6, ale moj jak widac jest niedoladowany (12.0-12.1), ze wzgledu na krotkie trasy. W niedziele nieco dluzej pojezdzilem i doladowal sie do 12.1-12.2V. Mierzone w zapalniczce po przekreceniu na zaplon. Na klemach bez zadnego obciazenia jest nieco wiecej - 12.3V Nadal to za malo. Oczko w aku mam czarne - chyba, bo jak swiece latarka to w glebi widze cos zielonego, a nigdy nie widzialem jak to powinno wygladac jak aku jest max naladowany. W sklepie ogladalem akumulatory na polce i tez nie mialy wyraznego zielonego oczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16832-akumulator-pomys%C5%82-na-odpalenie/page/3/#findComment-191692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Żle i radzę jak najszybciej zdiagnozować ustrkę ponieważ jeśli aku bedzie niedoładowywany to szybko ulegnie zużyciu. Przy włączonych światłach powinno być około 14.5V. Najlepiej podjedz do dobrego warsztatu gdzie naprawiaja alternatory i rozruszniki. Tam sprawdzą prąd ładowania.Jeśli okaże się że alternator jest sprawny to powinni wykryć co jest przyczyną usterki. Jeśli im sie nie uda to pozostaje elektromechanik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16832-akumulator-pomys%C5%82-na-odpalenie/page/3/#findComment-191688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.