Skocz do zawartości

Subiektywna, czy odczuwalna różnica DI vs DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Maniakopel w di jaki moment. Jest na poziomie 2.0 16v, więc pry twojej omie 2.5 to nie powinno byc porównania. Zajrzyj do danych katalogowych, a nie opieraj się na odczuciach, które mogą byc subiektywne.

Ja gdy przesiadłem się z mamuala na automat, to jadąc w trasie miałem wrażenie, że automat lepiej ciagnie. a to wynikalo z mojego stylu jazdy. Jadąc manualem przy wyprzedzaniu nie chciało mi się redukować biegów, zaś jadąc automatem, automat robił to za mnie i potrafił zejść dwa biegi w dół i wówczas to była "rakieta". Gdybym to samo robił przy manualu, to by mnie dopiro wgniatało.

To moje opinie do przemysleń.

Pozdrawiam.

 

Gość Anonymous

Ja niestety nie mogłem trafić na tdi w dobrym stanie. Jeździłem wcześniej 130 konnym passatem tdi (moja pierwsza przejażdżka dieslem) więc pomyślałem ze 100konne dti w astrze nie będzie takie złe.Trafiła mi sie okazja-astra w dobrym stanie zadbana za rozsądna cenę więc kupiłem. Nie żałuję jakoś bardzo i nie narzekam(nie myślałem tylko, że będzie tyle palić). Ale nie wychwalałbym tego diesla bo nie ma za co. Ot typowy klekot bez szczególnych zalet poza kultura pracy. Prawda jest taka , że jest bardzo skomplikowany, naszpikowany nowymi rozwiązaniami jak jakieś tam zawirowania paliwa, 16v itp. a nic z tego nie ma -ani szczególnej dynamiki ani ekonomiki. W dodatku ostatnio się dowiedziałem że 2.0 DTI nie ma turbiny o zmiennej geometriii-stąd słaba elastyczność w porównaniu z innymi konstrukcjami tdi, hdi czy jtd. Opel namieszał przy konstrukcji i silnik jest wrażliwy na paliwo, dosyć awaryjny(awarje pomp zapowietrzanie, usterki egru, usterki przepływomierzy) i niezbyt podatny na tuning,niezbyt dynamiczny, paliwo i olejożerny. Ale jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma !!! póki co cieszę się, że u mnie nie ma jeszcze jakiś większych usterek - odpukać ;)

 

Gość Anonymous

Hmmm no w porównaniu do innych silników opla czy isuzu seria Di i DTI można nazwać za nowoczesny silnik.Wtrysk bezpośredni

 

http://img218.imageshack.us/my.php?image=yyyyyyyyyyyyyynh8.jpg

 

Gość Anonymous
naszpikowany nowymi rozwiązaniami :D

Gdzie te rozwiązania??? Silnik na pompie rozdzielaczowej.

Porównaj do tdi vw-pompowtryskiwacze i 8 zaworowa głowica, opel ma 16 zaworów,system wstępnego zawirowania paliwa przed trafieniem do komory spalania, które to ma poprawiać spalanie i jakies tam jeszcze "wodotryski"-czytałem kiedyś cały artykuł o tych silnikach ale już wszystkiego nie pamiętam;/

 

Gość Anonymous

No własnie tdi przegrywa i ten klekot :D poraszka. Dodam jeszcze ze seria Di i DTI ma natrysk oleju na denka tłoków:)

 

http://img127.imageshack.us/my.php?image=bbbbbbbbdq6.jpg

 

[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 17:20 ]

Maniakopel w di jaki moment. Jest na poziomie 2.0 16v, więc pry twojej omie 2.5 to nie powinno byc porównania. Zajrzyj do danych katalogowych, a nie opieraj się na odczuciach, które mogą byc subiektywne.

Ja gdy przesiadłem się z mamuala na automat, to jadąc w trasie miałem wrażenie, że automat lepiej ciagnie. a to wynikalo z mojego stylu jazdy. Jadąc manualem przy wyprzedzaniu nie chciało mi się redukować biegów, zaś jadąc automatem, automat robił to za mnie i potrafił zejść dwa biegi w dół i wówczas to była "rakieta". Gdybym to samo robił przy manualu, to by mnie dopiro wgniatało.

To moje opinie do przemysleń.

Pozdrawiam.

 

 

Czy ja kiedykolwiek porównałem swoje Di 16v z Omega 2.5 v6?? nieee tylko z silnikami 2.0 opla.I napisałem ze np mój Di 16v ma wiecej momentu od 2.0 8v z omegi B i tyle samo co astra 2.0 16v.A na celu miało to jedynie pokazanie elastyczności i potencjału brzmiącego w dizlach.Bo w kwesti przyspieszenia od 0 do 100 kmh to wiem ze jestem na przegranej pozycji majac teraz DI 16V.A silniki V maja to do siebie że mają duży moment oborotwy i stosunkowo do wszystkich 16v nisko połozony moment.Dla przykładu omka 2.5 V6 ma 227Nm przy 3200 obrotów silnika.Co do osiągów omki to fakt mozna było ją nazwać "krową na dopalaczu:D" bo ja mimo wagi swojej omki 1750 (wersja cdx) byłem bardzo zadowolony z osiągów ale to co dobre ma swój drugi koniec w formie zapotrzebowania na paliwo czy LPG dlatego teraz dla mnie otymalnym rozwiązaniem jest di 16v co nie oznacza ze brakuje mi czasem mocy z omegi:)[/i]

 

Gość Anonymous
wyczytałem ostanio na necie, ze 2.0 dth do IX 2000r. miał 205 Nm/1600obr. natomiast po X 2000- 230Nm/1950obr.

Jest w poradach na stronie VU :

http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/silnikib.html

... natomiast ( i tu się pochwalę) kupiłem dziś w końcu auto z silnikiem DTI i jest napisane jak byk Y20DTH, a data produkcji 05.XI.1999, co świadczy o tym, że ta tabelka dotyczy tylko Vectry B, w Asterce G montowali mocnego DTI już od początku,

... jestem very happy :)

 

Gość Anonymous

Maniakopel - cytat z twojego postu stanowi odpowiedź nz pytanie do mnie.

"... ja ja chciałem mieć dynamiczne auto to sobie kupiłem omege 2.5 v6 i było pięknie ale koszty mnie zjadały.Kupiłem rok temu teretycznie mułowatego DI i byłem zaskoczony osiągami bo spodziewałem się czegoś o wiele słabszego po omedze ale moment obrotowy jednak robi swoje."

A co do nowoczesności disli opla, to czemóż zrezygnowano z dalszej produkcji tych "super" silników, a zaczęto montaż silników fiata ??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności