Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Maniakopel w di jaki moment. Jest na poziomie 2.0 16v, więc pry twojej omie 2.5 to nie powinno byc porównania. Zajrzyj do danych katalogowych, a nie opieraj się na odczuciach, które mogą byc subiektywne. Ja gdy przesiadłem się z mamuala na automat, to jadąc w trasie miałem wrażenie, że automat lepiej ciagnie. a to wynikalo z mojego stylu jazdy. Jadąc manualem przy wyprzedzaniu nie chciało mi się redukować biegów, zaś jadąc automatem, automat robił to za mnie i potrafił zejść dwa biegi w dół i wówczas to była "rakieta". Gdybym to samo robił przy manualu, to by mnie dopiro wgniatało. To moje opinie do przemysleń. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Ja niestety nie mogłem trafić na tdi w dobrym stanie. Jeździłem wcześniej 130 konnym passatem tdi (moja pierwsza przejażdżka dieslem) więc pomyślałem ze 100konne dti w astrze nie będzie takie złe.Trafiła mi sie okazja-astra w dobrym stanie zadbana za rozsądna cenę więc kupiłem. Nie żałuję jakoś bardzo i nie narzekam(nie myślałem tylko, że będzie tyle palić). Ale nie wychwalałbym tego diesla bo nie ma za co. Ot typowy klekot bez szczególnych zalet poza kultura pracy. Prawda jest taka , że jest bardzo skomplikowany, naszpikowany nowymi rozwiązaniami jak jakieś tam zawirowania paliwa, 16v itp. a nic z tego nie ma -ani szczególnej dynamiki ani ekonomiki. W dodatku ostatnio się dowiedziałem że 2.0 DTI nie ma turbiny o zmiennej geometriii-stąd słaba elastyczność w porównaniu z innymi konstrukcjami tdi, hdi czy jtd. Opel namieszał przy konstrukcji i silnik jest wrażliwy na paliwo, dosyć awaryjny(awarje pomp zapowietrzanie, usterki egru, usterki przepływomierzy) i niezbyt podatny na tuning,niezbyt dynamiczny, paliwo i olejożerny. Ale jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma póki co cieszę się, że u mnie nie ma jeszcze jakiś większych usterek - odpukać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Dzięki Wam Wszystkim   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 naszpikowany nowymi rozwiązaniami Gdzie te rozwiązania??? Silnik na pompie rozdzielaczowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Hmmm no w porównaniu do innych silników opla czy isuzu seria Di i DTI można nazwać za nowoczesny silnik.Wtrysk bezpośredni http://img218.imageshack.us/my.php?image=yyyyyyyyyyyyyynh8.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 naszpikowany nowymi rozwiązaniami Gdzie te rozwiązania??? Silnik na pompie rozdzielaczowej. Porównaj do tdi vw-pompowtryskiwacze i 8 zaworowa głowica, opel ma 16 zaworów,system wstępnego zawirowania paliwa przed trafieniem do komory spalania, które to ma poprawiać spalanie i jakies tam jeszcze "wodotryski"-czytałem kiedyś cały artykuł o tych silnikach ale już wszystkiego nie pamiętam;/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 No własnie tdi przegrywa i ten klekot poraszka. Dodam jeszcze ze seria Di i DTI ma natrysk oleju na denka tłoków:) http://img127.imageshack.us/my.php?image=bbbbbbbbdq6.jpg [ Dodano: Pią Gru 29, 2006 17:20 ] Maniakopel w di jaki moment. Jest na poziomie 2.0 16v, więc pry twojej omie 2.5 to nie powinno byc porównania. Zajrzyj do danych katalogowych, a nie opieraj się na odczuciach, które mogą byc subiektywne.Ja gdy przesiadłem się z mamuala na automat, to jadąc w trasie miałem wrażenie, że automat lepiej ciagnie. a to wynikalo z mojego stylu jazdy. Jadąc manualem przy wyprzedzaniu nie chciało mi się redukować biegów, zaś jadąc automatem, automat robił to za mnie i potrafił zejść dwa biegi w dół i wówczas to była "rakieta". Gdybym to samo robił przy manualu, to by mnie dopiro wgniatało. To moje opinie do przemysleń. Pozdrawiam. Czy ja kiedykolwiek porównałem swoje Di 16v z Omega 2.5 v6?? nieee tylko z silnikami 2.0 opla.I napisałem ze np mój Di 16v ma wiecej momentu od 2.0 8v z omegi B i tyle samo co astra 2.0 16v.A na celu miało to jedynie pokazanie elastyczności i potencjału brzmiącego w dizlach.Bo w kwesti przyspieszenia od 0 do 100 kmh to wiem ze jestem na przegranej pozycji majac teraz DI 16V.A silniki V maja to do siebie że mają duży moment oborotwy i stosunkowo do wszystkich 16v nisko połozony moment.Dla przykładu omka 2.5 V6 ma 227Nm przy 3200 obrotów silnika.Co do osiągów omki to fakt mozna było ją nazwać "krową na dopalaczu:D" bo ja mimo wagi swojej omki 1750 (wersja cdx) byłem bardzo zadowolony z osiągów ale to co dobre ma swój drugi koniec w formie zapotrzebowania na paliwo czy LPG dlatego teraz dla mnie otymalnym rozwiązaniem jest di 16v co nie oznacza ze brakuje mi czasem mocy z omegi:)[/i]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 wyczytałem ostanio na necie, ze 2.0 dth do IX 2000r. miał 205 Nm/1600obr. natomiast po X 2000- 230Nm/1950obr. Jest w poradach na stronie VU : http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/silnikib.html ... natomiast ( i tu się pochwalę) kupiłem dziś w końcu auto z silnikiem DTI i jest napisane jak byk Y20DTH, a data produkcji 05.XI.1999, co świadczy o tym, że ta tabelka dotyczy tylko Vectry B, w Asterce G montowali mocnego DTI już od początku, ... jestem very happy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Mnie bardziej zaciekawiło w tych tabelkach to że Y20DTH ma inną pompe wtryskową niż 2.0 di czy DTI w słabszej wersji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Maniakopel - cytat z twojego postu stanowi odpowiedź nz pytanie do mnie. "... ja ja chciałem mieć dynamiczne auto to sobie kupiłem omege 2.5 v6 i było pięknie ale koszty mnie zjadały.Kupiłem rok temu teretycznie mułowatego DI i byłem zaskoczony osiągami bo spodziewałem się czegoś o wiele słabszego po omedze ale moment obrotowy jednak robi swoje." A co do nowoczesności disli opla, to czemóż zrezygnowano z dalszej produkcji tych "super" silników, a zaczęto montaż silników fiata ?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1684-subiektywna-czy-odczuwalna-r%C3%B3%C5%BCnica-di-vs-dti/page/4/#findComment-346109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.