Skocz do zawartości

Olej, rozrząd, płyny - nowo zakupiona Astra G 1,7dti


Rekomendowane odpowiedzi

Olej 5W50 jest gęstszy od 0W40

To nie jest gęstszy olej.

0 - określa lepkość w niskiej temperaturze im mniejsza jest ta liczba tym mniejszą lepkość ma zimny olej

50- określa lepkość w wysokiej temperaturze, im większą jest ta liczba tym większą lepkość ma gorący olej.

czy moge po zalewaniu go olejem 5w/50 zalac go olejem mobil 1 0w/40 przeznaczonych do turbo diesli???

Spokojnie możesz go zalać tym olejem.

jest on gorszy czy lepszy niz wyżej wymieniony?

Ten 5w/50 jest dobry w wysokich temperaturach. U nas nie ma takich, to nie Afryka :cry: .

 

Witajcie ponownie :mrgreen:

a teraz kolejne moje pytanie:

jaka jest róznica w rodz silnika- jak sie wczoraj dowiedziałam mam turbodiesel a jest jeszcze diesel.

Który jest lepszy?

co je rózni?

chyba chodzi tu o moc silnika ?

Wyjsnijcie prosze

 

a tak poza tym zastosowałam sie do Waszych wskazówek dot zakupu pewnych czesci - przydały sie bardzo

poprzedni wlasciciel mojego cudenka dobrze je piescił - jesli chodzi o naoliwienie :wino:

ciesze sie bardzo

 

Ale pojawil sie w miedzyczasie inny problem - nie wiem czy to problem i ew jak duzy

 

opisze to moze

silnik troche bardziej buczy (jak by sie męczył i wskazywal po słuchaniu go w czasie jazdy na zmiane biegów, ) ale obrty sa ok i nie wskazuja takiej potrzeby

Czy moze to byc spowodowane tym ze do wymiany stwierdzono mi spirale (tył) - była pewknieta i amortyzatory? - przed zakupem

poza tym w warsztacie mechanik zauwazyl jakby auto było nisko osadzone (a nie był załadowany) - chodzi o tył oczywscie

 

Doradzcie przy okazji przy moim silniku przy jakich obrotach (prędkosci) zmieniac poszczególne biegi - najlepiej oczywiscie dla silniczka :wino:

 

Dziekuję i pozdrawiam

 

Cześć Agnieszka

Fajnie się czyta Twoje posty :mrgreen:

 

Turbodiesel to silnik wysokoprężny (diesel) zaopatrzony w turbosprężarkę, która zamontowana jest na kolektorze wylotowym. Turbina jest napędzana spalinami, które wprawiają w ruch łopatki wiatraczka, a ten z kolei tłoczy powietrze do silnika. Konsekwencją tego jest większa moc silnika, jak turbina się rozkręca to czuć łagodniejszy bądź bardziej gwałtowny wzrost mocy ( zależy od wielkości turbiny i całego układu turbodoładowania, ale to nie istotne ). Ważne, żebyś zawsze po ostrzejszej jeździe poczekała chwilę zanim zgasisz auto. Zwłaszcza jak będziesz jechać gdzieś dalej, na trasie z dużą prędkością, to np. po zjeździe na stację benzynową, nie wyłączaj od razu silnika!!!. Poczekaj ok minuty na luzie na wolnych obrotach. Jak go zgasisz, to sprawisz, że olej nie będzie już smaorował turbosprężarki, w której nadal jeszcze będzie się obracał ten "wiatraczek", o którym piszę wyżej. I z czasem zniszczysz jego łożyskowanie, po prostu go zatrzesz. Z kolei jak silnik jest zimny, np. po mroźnej nocy, to nie wolno od razu wchodzić na wysokie obroty, bo olej jest jeszcze dość gęsty i też nie smaruje zbyt dobrze.

Ja w swoim 1.7 DTI dopóki wskazówka temperatury silnika nie zacznie się podnosić, staram się nie przekraczać 2 tyś obrotów, no chyba, że sytuacja na drodze wymaga, by mocniej wcisnąć gaz. Jak już silnik się zagrzeje i pokazuje te swoje 88-89 stopni ( w tym silniku wskazówka zawsze zatrzymuje się milimetr przed 90 stopniami ) to spokojnie można mu depnąć. Ja zazwyczaj zmieniam biegi przy prawie 3 tyś obrotów, ale spokojnie możesz zmieniać przy 2,5. Od 2 tyś czuć już wyraźny przypływ mocy i czuć go tak do 3,5 tyś obrotów. Potem już nie ma najmniejszego sensu dalej jechać na tym samym biegu.

Optymalnie to 2,5 - 3 tyś i następny bieg. Chociaż na jedynce możesz szybciej zmieniać, 2 tyś obrotów i dwójeczka.

Co do męczenia się silnika, to musiałbym sprawdzić organoleptycznie i wtedy mógłbym ci powiedzieć czy coś jest nie tak, czy ci się wydaje :wino:

 

Fajnie, ze Jestescie juz fachowcami jesli chodzi o autka

Ja dopiero zaczynam, ale ucze sie i myslę, ze nauka idzie do przodu :mrgreen: dzięki Wam :wino:

A'propo tych stopni, gdzie je widac (chodzi o stopnie silnika )?

 

Mam jescze jedno pytanko -

jak mam ilość pokazywanych przejechanych km, to pokazują się też inne liczby wyżej (cały czas rosną) - jak zauważyłam

Co to jest?

 

Aha , przypomniało mi się

Wczoraj usłyszałam, ze filtr kabiny warto wymienić na wiosnę.

Czy mam poczekać - ?

 

Dziękuję

Miłego popołudnia Wam zycze :wino:

 

A'propo tych stopni, gdzie je widac (chodzi o stopnie silnika )?

Wskaźnik temperatury znajduje się na desce rozdzielczej po lewej stronie.

ak mam ilość pokazywanych przejechanych km, to pokazują się też inne liczby wyżej (cały czas rosną) - jak zauważyłam

Co to jest?

Licznik dziennego przebiegu, kasujesz go wystającym dynksem (nie pamiętam czy się przekręca czy wciska :mrgreen: )

Wczoraj usłyszałam, ze filtr kabiny warto wymienić na wiosnę.

Czy mam poczekać - ?

Wymień na wiosnę, zrobisz to kompleksowo: odgrzybianie klimy i dobijanie układu klimatyzacji.

 

Dynks, o którym pisze Bogo wciskasz i przytrzymujesz przez ok 2 sekundy. Pojawią się dwa zera przedzielone kropką. Tylko proszę Cię Agnieszka, nie rób tego w trakcie jazdy :mrgreen:

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności