Gość Anonymous Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam mam problem z moja Astra GTC 1.7tdci podczas jazdy od czasu do czasu samochód traci moc na tablicy pojawia się błąd czyli symbol samochodu z kluczem serwisowym i rozłączna się turbina. Obroty auta spadają do 3 tys i auto praktycznie nie ma przyspieszenia. Czasami błąd ten wyświetla się kilka minut i gaśnie wtedy auto pracuje normalnie tak jak powinno gdy się mocniej przyspieszy znów się pojawia lecz nie wyświetla się on regularnie zazwyczaj dzieje się to przy większych prędkościach np 5 bied 3 tys obrotów 140 km/h Komputer po podpięciu pod interfejs nie wyświetla żadnego błędu. Słyszałem ze w wersjach 1.9 zazwyczaj to wina recyrkulatora spalin i wystarczy go przeczyścić ale w 1.7 go nie ma wiec pomóżcie co to może być ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witaj Nie znam silnika 1.7 cdti, bo pewnie taki posiadasz, ale wydaje mi się, że recyrkulator spalin powinien być. Jeśli upewnisz się na 100%, że nie masz tam EGR, czyli właśnie recyrkulatora spalin, to sprawdź przepływomierz powietrza. Identyczne objawy jak EGR daje przepływomierz. Przy większych prędkościach, zwłaszcza na trasie, jak dłużesz jedziesz z dużą prędkością, wywala checka i przechodzi w tryb awarii. Taką usterkę miał mój znajomy, ale w 1.7 dti. Najlepsze było to, że komputer pokazywał błąd EGR. Kolega najpierw go wyczyścił, potem zmienił na nowy za 400 zł i nie było poprawy. W końcu podmieniliśmy przepływomierze, dałem mu swój na jeden dzień i wszystko było ok. Mechanik powiedział, że czasem tak jest, że komp pokazuje błąd EGR, a problem dotyczy zepsutego czujnika masy powietrza czyli przepływomierza. Kurcze, zawsze wydawało mi się, że 1.7 cdti i 1.7 dti różnią się tylko formą wtrysku paliwa. W 1.7 dti jest pompa rotacyjna a w cdti wspólna szyna wtryskowa czyli słynne commone rail. Ciekawe jak jest tam rozwiązane dopalanie spalin, jak nie ma EGR, przecież ten silnik musi spełniać co najmniej normę Euro 4?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-202191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 W 1,7 CDTI EGR jest na pewno. Co za interfejs podpinałeś do komputera? Techa? Do odczytania błędów nie trzeba podpinać pod żaden interfejs.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-202066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 toznaczy podpinany był laptop z specjalnym programem pod opla tis 2000 chyba błedy jakies tam odczytał ale dalo rade skasowac a nie wiesz moze gdzie dokładnie jest te egr w 1.7 bo słyszałem ze mozna to przeczyścic i powinno działac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-202008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Lapsok Przede wszystkim pamiętaj, że podpięcie pod komputer ( w tym wypadku Tech 2 ) nie ma służyć znalezieniu błędów i ich skasowaniu. Błąd zapisany w komputerze jest wskazówką, że z samochodem coś się dzieje. To fakt, że zawsze trzeba błąd wykasować, ale jeżeli jest usterka, to zaraz znowu ten błąd pojawi się na kompie. Jedź jeszcze raz, zczytaj błędy, jeżeli takowe będą, a potem napisz kod błędu, najlepiej z opisem, który ci przedstawi autoelektryk. Rozszyfrujemy go na forum i wtedy będziesz miał wskazówkę co nie trybi w twoim samochodzie. Jeśli chodzi o EGR u ciebie, to nie wiem dokładnie gdzie może być. Zawsze ma on postać takiego grzybka, albo jak niektórzy mówią spodka UFO. Średnica jakieś 5 cm, zazwyczaj aluminiowy. Pewnie u Ciebie jest pokrywa silnika i gdzieś pod nią się chowa EGR. Wpisz sobie EGR Astra III 1.7 CDTI w grafika na google, to może ci wyszuka zdjęcia twojego silnika i wtedy sobie podejrzysz. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-201976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 http://moto.allegro.pl/item525840880_opel_astra_iii_h_1_7_cdti_100km_silnik_kompletny.html Zdjęcie trzecie od lewej, obok zdjęcia z licznikiem. Dokładnie nad datą, pomiędzy gumowym przewodem a akumulatorem masz pięknie pokazany EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-201968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Witam Mam ten sam proble co lapsok tyle ze w Astrze 1.7 isuzu z 2000 rku. Pytanie do autora lapsok czy czyszczenie EGR pomogło w twoim przypadku? Co było przyczyną problemu? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-99544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam.U mnie byly podobne objawy silnik Z17DTH.Wymienilem zawor EGR oraz czujnik doladowania cisnienia .To pomoglo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-97967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VisaBit Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Miałem tak w Asi 2.0 Dti mi pomogło wymiana czujnika podciśnienia EGR i przeczyszczenie EGR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16990-17-tdci-astra-h-brak-mocy-odcinanie-turbiny-tryb-serwisowy/#findComment-97308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.