Skocz do zawartości

Jak zdiagnozować zapowietrzenie silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Naczytałem się i nasłuchałem, że silniki dieslowskie, a konkretnie zainstalowane w nich pompy paliwowe nie znoszą zapowietrzenia, a jak już do niego dojdzie pompka się zaciera. No i tutaj pytanie: skąd mam wiedzieć czy silnik jest zapowietrzony czy nie? I czy układ paliwowy potrafi się sam odpowietrzyć?

 

Wymieniałem ostatnio filtr paliwa, gość który to robił śmiechem zareagował na informację, że te silniki są wrażliwe na zapowietrzenie układu paliwowego. Zalał wprawdzie paliwem filtr, ale po rozmowie trochę nie mam do niego zaufania.

 

Mam wrażenie, że po tej wymianie silnik trochę gorzej startuje. Przy -3 st. zakręcił i po sekundzie pracy zgasł, dopiero druga próba przyniosła efekt. Nie jest tak za każdym razem, dziś akurat zapalił od razu.

 

Z pozdrowieniami

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem z odpowietrzaniem i wlasnie "zmienilem mechanika "pomoglo! sprawdzil wszystko dokladnie fakt auto stalo 3 dni ale chcial byc pewny ze bedzie odpalal jak jest zimny , nie wiem dokladnie co uszczelnial ale zrobil i jestem zadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201623
Udostępnij na innych stronach

równiez miałem ten sam problem kilka razy zapowitrzył mi sie ale doszedlem do " finału " zbyt luźny przewód na wyjściu za filtrem ale spoko , :( to samo zrobiłem jak opsałes --- zalałem filtr paliwkiem i chwilke pokreciłem ,zapalil narazie jest oki mineło około pół roku i nic . co do mechanik nic ci nie moge poradzic kaźy jest inny jeden kasuje drugi mówi w imie ojczyzny trzeci kasuje że płakac sie chce..pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201583
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja nie jestem pewien, że to zapowietrzenie, stąd pytanie jak zdiagnozować zapowietrzenie. I jeśli to jest właśnie to, to czy mogę liczyć, że "samo się" naprawi (odpowietrzy), czy trzeba przeprowadzać specjalne zabiegi u mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201542
Udostępnij na innych stronach

pewnego razu zostawiłem zafirke "dziobem do góry" i tak sobie postał 3 dni - już nie odpalił o własnym akumulatorze :( . Komp nic nie pokazał, a pomoc drogowa (ADAC) tylko sie śmiała i podłączył kabelki. Kazał kręcić z przerwami i w tym czasie tłumaczył, że ten model tak ma (paliwo cofa się do baku i trzeba je z powrotem "przepompować. Po paru minutach autko chodziło i nie można było poznać, że coś było zapowietrzone. Teraz "siadła" prawdopodobnie pompa wtryskowa lub jej elektronika i nie wiem, czy to ma jakiś związek z tamtym zapowietrzeniem-to tylko moje "gdybanie". Działo się to ok. 30tkm temu. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201503
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja nie jestem pewien, że to zapowietrzenie, stąd pytanie jak zdiagnozować zapowietrzenie. I jeśli to jest właśnie to, to czy mogę liczyć, że "samo się" naprawi (odpowietrzy), czy trzeba przeprowadzać specjalne zabiegi u mechanika.

napewno samo sie nie zrobi, ja tez czekalem pare dni, ale nic z tego,lepiej przeprowdz specjalne zabiegi u mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201312
Udostępnij na innych stronach

Też swoją france zostawiłem dziobem do góry ale tylko na 3-4h i był problem z odpaleniem, ale dała rade.

Kolega w audi albo passacie zostawił dzibem w dół i jak odpalił to był w szoku bo wskoczył mu na obroty i chodził tak przez kilka sekund i nie mógł go wyłączyć, myślał że mu silnik wyskoczy z ramy :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-199084
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Naczytałem się i nasłuchałem, że silniki dieslowskie, a konkretnie zainstalowane w nich pompy paliwowe nie znoszą zapowietrzenia, a jak już do niego dojdzie pompka się zaciera. No i tutaj pytanie: skąd mam wiedzieć czy silnik jest zapowietrzony czy nie? I czy układ paliwowy potrafi się sam odpowietrzyć?

 

Wymieniałem ostatnio filtr paliwa, gość który to robił śmiechem zareagował na informację, że te silniki są wrażliwe na zapowietrzenie układu paliwowego. Zalał wprawdzie paliwem filtr, ale po rozmowie trochę nie mam do niego zaufania.

 

Mam wrażenie, że po tej wymianie silnik trochę gorzej startuje. Przy -3 st. zakręcił i po sekundzie pracy zgasł, dopiero druga próba przyniosła efekt. Nie jest tak za każdym razem, dziś akurat zapalił od razu.

 

Z pozdrowieniami

Tomek

jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić czy masz zapowietrzony układ paliwowy to po dłuższej przerwie postojowej bez szkody dla pompy musi być was dwóch odkręcasz nakrętki łączące metalowe przewody idące od pompy do wtryskiwaczy przy wtryskiwaczach możesz tylko popuścić ty patrzysz na przewody a druga osoba kręci rozrusznikiem jeżeli popłynie paliwo od razu to możesz dokręcać i wiesz że układ masz szczelny druga metoda bez rozkręcania też musi być dwóch i musisz mieć czułe palce jeden kręci rozrusznikiem drugu obejmuje w połowie długości metalowe przewody od pompy do wtrysku dwoma palcami kciuk i wskazujący i w czasie kręcenia będziesz czuł uderzenie ciśnienia paliwa i tak wszystkie cztery przewody ale ta pierwsza metoda jest prosta dla nie dla mechaników

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-420703
Udostępnij na innych stronach

nawet jak zalał filtr benzyną to i tak trzeba najlepiej to zrobić odpowietrzyć tj poluzować 2 śruby idące od wtrysków do pompy te 2 z lewej jak poluzujesz to poproś kogoś o pomoc bo ktoś musi dokręcić te dwie śruby podczas kiedy ty będziesz kręcił rozrusznikiem. Jak zacznie pluć ropą z pod śrub podczas kręcenia to pomocnik dokręca nawet możesz poczekać z dokręceniem śrub aż auto odpali tylko pomocnik niech uważa bo ostro potrafi chlapać ja zachlapałem brata ale auto pali od kopa.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-420804
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności