Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam, Naczytałem się i nasłuchałem, że silniki dieslowskie, a konkretnie zainstalowane w nich pompy paliwowe nie znoszą zapowietrzenia, a jak już do niego dojdzie pompka się zaciera. No i tutaj pytanie: skąd mam wiedzieć czy silnik jest zapowietrzony czy nie? I czy układ paliwowy potrafi się sam odpowietrzyć? Wymieniałem ostatnio filtr paliwa, gość który to robił śmiechem zareagował na informację, że te silniki są wrażliwe na zapowietrzenie układu paliwowego. Zalał wprawdzie paliwem filtr, ale po rozmowie trochę nie mam do niego zaufania. Mam wrażenie, że po tej wymianie silnik trochę gorzej startuje. Przy -3 st. zakręcił i po sekundzie pracy zgasł, dopiero druga próba przyniosła efekt. Nie jest tak za każdym razem, dziś akurat zapalił od razu. Z pozdrowieniami Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Zmień mechanika i poczytaj: http://www.zafiraklub.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=16   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cubasa Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 mialem ten sam problem z odpowietrzaniem i wlasnie "zmienilem mechanika "pomoglo! sprawdzil wszystko dokladnie fakt auto stalo 3 dni ale chcial byc pewny ze bedzie odpalal jak jest zimny , nie wiem dokladnie co uszczelnial ale zrobil i jestem zadowolony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 równiez miałem ten sam problem kilka razy zapowitrzył mi sie ale doszedlem do " finału " zbyt luźny przewód na wyjściu za filtrem ale spoko , to samo zrobiłem jak opsałes --- zalałem filtr paliwkiem i chwilke pokreciłem ,zapalil narazie jest oki mineło około pół roku i nic . co do mechanik nic ci nie moge poradzic kaźy jest inny jeden kasuje drugi mówi w imie ojczyzny trzeci kasuje że płakac sie chce..pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Tylko, że ja nie jestem pewien, że to zapowietrzenie, stąd pytanie jak zdiagnozować zapowietrzenie. I jeśli to jest właśnie to, to czy mogę liczyć, że "samo się" naprawi (odpowietrzy), czy trzeba przeprowadzać specjalne zabiegi u mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 pewnego razu zostawiłem zafirke "dziobem do góry" i tak sobie postał 3 dni - już nie odpalił o własnym akumulatorze . Komp nic nie pokazał, a pomoc drogowa (ADAC) tylko sie śmiała i podłączył kabelki. Kazał kręcić z przerwami i w tym czasie tłumaczył, że ten model tak ma (paliwo cofa się do baku i trzeba je z powrotem "przepompować. Po paru minutach autko chodziło i nie można było poznać, że coś było zapowietrzone. Teraz "siadła" prawdopodobnie pompa wtryskowa lub jej elektronika i nie wiem, czy to ma jakiś związek z tamtym zapowietrzeniem-to tylko moje "gdybanie". Działo się to ok. 30tkm temu. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cubasa Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Tylko, że ja nie jestem pewien, że to zapowietrzenie, stąd pytanie jak zdiagnozować zapowietrzenie. I jeśli to jest właśnie to, to czy mogę liczyć, że "samo się" naprawi (odpowietrzy), czy trzeba przeprowadzać specjalne zabiegi u mechanika. napewno samo sie nie zrobi, ja tez czekalem pare dni, ale nic z tego,lepiej przeprowdz specjalne zabiegi u mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-201312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekww33 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Też swoją france zostawiłem dziobem do góry ale tylko na 3-4h i był problem z odpaleniem, ale dała rade. Kolega w audi albo passacie zostawił dzibem w dół i jak odpalił to był w szoku bo wskoczył mu na obroty i chodził tak przez kilka sekund i nie mógł go wyłączyć, myślał że mu silnik wyskoczy z ramy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-199084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stan; Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Witam, Naczytałem się i nasłuchałem, że silniki dieslowskie, a konkretnie zainstalowane w nich pompy paliwowe nie znoszą zapowietrzenia, a jak już do niego dojdzie pompka się zaciera. No i tutaj pytanie: skąd mam wiedzieć czy silnik jest zapowietrzony czy nie? I czy układ paliwowy potrafi się sam odpowietrzyć? Wymieniałem ostatnio filtr paliwa, gość który to robił śmiechem zareagował na informację, że te silniki są wrażliwe na zapowietrzenie układu paliwowego. Zalał wprawdzie paliwem filtr, ale po rozmowie trochę nie mam do niego zaufania. Mam wrażenie, że po tej wymianie silnik trochę gorzej startuje. Przy -3 st. zakręcił i po sekundzie pracy zgasł, dopiero druga próba przyniosła efekt. Nie jest tak za każdym razem, dziś akurat zapalił od razu. Z pozdrowieniami Tomek jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić czy masz zapowietrzony układ paliwowy to po dłuższej przerwie postojowej bez szkody dla pompy musi być was dwóch odkręcasz nakrętki łączące metalowe przewody idące od pompy do wtryskiwaczy przy wtryskiwaczach możesz tylko popuścić ty patrzysz na przewody a druga osoba kręci rozrusznikiem jeżeli popłynie paliwo od razu to możesz dokręcać i wiesz że układ masz szczelny druga metoda bez rozkręcania też musi być dwóch i musisz mieć czułe palce jeden kręci rozrusznikiem drugu obejmuje w połowie długości metalowe przewody od pompy do wtrysku dwoma palcami kciuk i wskazujący i w czasie kręcenia będziesz czuł uderzenie ciśnienia paliwa i tak wszystkie cztery przewody ale ta pierwsza metoda jest prosta dla nie dla mechaników   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-420703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaczy_f1 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 nawet jak zalał filtr benzyną to i tak trzeba najlepiej to zrobić odpowietrzyć tj poluzować 2 śruby idące od wtrysków do pompy te 2 z lewej jak poluzujesz to poproś kogoś o pomoc bo ktoś musi dokręcić te dwie śruby podczas kiedy ty będziesz kręcił rozrusznikiem. Jak zacznie pluć ropą z pod śrub podczas kręcenia to pomocnik dokręca nawet możesz poczekać z dokręceniem śrub aż auto odpali tylko pomocnik niech uważa bo ostro potrafi chlapać ja zachlapałem brata ale auto pali od kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17046-jak-zdiagnozowa%C4%87-zapowietrzenie-silnika/#findComment-420804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.