Skocz do zawartości

wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem wcześniej:

Witam

Dmuchnęło mi uszczelkę pod głowicą w Oplu Astrze 1.7 TD z silnikiem Isuzu. Po odbiorze od mechanika zauważyłem oleisty kożuch w zbiorniku wyrównawczym. Wymontowałem zbiorniczek, wydmuchałem płyn z przewodów (ile płuca pozwoliły), wymyłem porządnie zbiornik wyrównawczy i uzupełniłem płyn. Po kilkunastu kilometrach jazdy znów mam oleistą substancję pływającą w zbiorniczku. Wykluczam zatem syf pozostały z wymiany uszczelki,

 

Ten temat jest ciągiem dalszym...

Wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ wywalało mi spaliny do płynu chłodzącego.

Po wymianie jeździłem na mrozach na krótkich odcinkach (silnik praktycznie zimny). po jakimś tygodniu zauważyłem olej w płynie a potem coraz większe kopcenie z wydechu. Wróciło ciśnienie do zbiornika (jakieś 4 sec. syczenia przy odkręcaniu korka RANO - przy tym podnoszenie poziomu cieczy w zbiorniku) i spadła moc silnika.

Głowica była planowana i sprawdzana szczelność ale ktoś podsunął mi myśl o szczelinie w głowicy, która mogła się pokazać dopiero przy rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się to logiczne ale...

... ale czy ktoś też tak uważa?

Czy głowicę po robocie powinno się powtórnie dociągnąć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej:

Witam

Dmuchnęło mi uszczelkę pod głowicą w Oplu Astrze 1.7 TD z silnikiem Isuzu. Po odbiorze od mechanika zauważyłem oleisty kożuch w zbiorniku wyrównawczym. Wymontowałem zbiorniczek, wydmuchałem płyn z przewodów (ile płuca pozwoliły), wymyłem porządnie zbiornik wyrównawczy i uzupełniłem płyn. Po kilkunastu kilometrach jazdy znów mam oleistą substancję pływającą w zbiorniczku. Wykluczam zatem syf pozostały z wymiany uszczelki,

 

Ten temat jest ciągiem dalszym...

Wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ wywalało mi spaliny do płynu chłodzącego.

Po wymianie jeździłem na mrozach na krótkich odcinkach (silnik praktycznie zimny). po jakimś tygodniu zauważyłem olej w płynie a potem coraz większe kopcenie z wydechu. Wróciło ciśnienie do zbiornika (jakieś 4 sec. syczenia przy odkręcaniu korka RANO - przy tym podnoszenie poziomu cieczy w zbiorniku) i spadła moc silnika.

Głowica była planowana i sprawdzana szczelność ale ktoś podsunął mi myśl o szczelinie w głowicy, która mogła się pokazać dopiero przy rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się to logiczne ale...

... ale czy ktoś też tak uważa?

Czy głowicę po robocie powinno się powtórnie dociągnąć?

dociaganie zalezy od uszczelki

 

moim zdaniem jednak cos jest dalej z ta UPG nie tak

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-200604
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

co było powodem wydmuchania uszczelki? miałem podobny problem ale w oplowskim silniczku. termostat sie nie odpowietrzył i nie puszczał płynu do chłodnicy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-194100
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Panowie oddajcie do mechanika, który także sprawdzi szczelność głowicy - bo po co planować i naciągać się na koszty jak za którymś razem okaże się, że głowica jest pęknięta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-192986
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dmuchnęło mi uszczelkę z przegrzania a co do oleju w płynie...

... okazało się, że po robocie uszczelki walnął mi blok na drugim cylindrze ;(

podsumowując skończyło się na wymianie silnika

Ku przestrodze w wersji ISUZU

robota uszczelki + rozrząd - 1300 zł

silnik + wymiana - 1400 zł

warto pomyśleć czy remontować czy zmienić całość, ja dołożyłem niemal 3 000 zamiast 1 400, będę mądrzejszy na przyszłość...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-192511
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Takiego zbiegu okoliczności nie mogłeś przecież przewidzieć :beer:

Natomiast fakt w dzisiejszych czasach remont typowych silników samochodowych jest nie opłacalny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-192054
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najgorsze jest to, że do japończyków są strasznie drogie części a mechanicy bronią się przed ISUZU rękami i nogami... Za uszczelkę pod głowicę dałem 300 zł...

A całość z wierzchu wygląda jak zwykły Opel :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17148-wysokie-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-192037
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności