Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 witam, Mam pytanie na które nie jest mi w stanie odpowiedzieć mój mechanik ani inne osoby "znające" sie na mechanice. W moim Opelku b(astra 1,4, benzyna, 1992 rok, licznik 120000 km).Po raz 2 w przeciągu 4 miesięcy złamał się wał rozrządu. Złamanie w centralnej części, olej jest ok. Naprawde spokojna jazda. Generalnie pierwszy raz złamał się po wymianie uszczelki pod głowicą (około 2 miesiace po naprawie). Wymiana w wydawało by się dobrym warsztacie. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Na szrotach chłopaki dziwią się strasznie, że potrzebuje wałek bo podobno to się w 1,4 nie powinno stać. Bo jest u góry. Sytuacja jest taka, że mechanik proponuje wymianę całej głowicy Okaże się, że będę musiał sprzedać z bólem serca auto bo nie stać mnie na takie wydatki co 2 miesiące. Zwłaszcza, że po objechaniu Tarnowa i okolic części brak jedynie silniki w cenach 600-1000 zł. Patologia. Proszę o jakieś rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 może zmęczenie materiału lub rzeczywiście coś nie tak z głowicą - trzeba by zweryfikować wszystkie części pod tym kątem czasami zdarza się uszkodzenie wałka ale np podczas zerwania rozrządu tu masz kolejny: http://www.allegro.pl/item539766668_walek_rozrzadu_opel_1_4.html czy całą głowicę w tej samej cenie: http://www.allegro.pl/item539192283_kompletna_glowica_astra_1_4_8v.html lub ew. nowy wałek za 300/400zł   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 ew. nowy wałek za 300/400zł pytanie czy za 2 miesiące po raz 3 nie pęknie znów na połowę? swoją drogą dzieki serdeczne za linki myslęze się przydadzą   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ja mam na zbyciu wałek rozrządu z C14NZ. Jak coś to pisz do mnie na PW. Wałek może pęknąć jeśli obudowa wałka jest wykrzywiona naprzykład w wyniku przegrzania silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Jeśli z nim by również tak się stało, to niemal na 100% byłbym pewien, że coś nie tak jest z elementami z nim współpracującymi a niemal 100% dlatego - bo może masz aż takiego pecha do tego auta ale pomyśl i wybierz najlepsze/najpewniejsze rozwiązanie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Witam Miałem tak kiedyś w Kadecie D. Pękł mi wałek, wymienilem wałek na nowiuśki i ten też pękł. Kupiłem na szrocie wałek razem z obudową (komplet zmontowany, nie składany z osobnego wałka i obudowy) i zapomniałem o pękającym wałku. Pozdrawiam Paweł   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ten pęknięty wałek kupiony był z oryginalną obudową i to jest problem, nie wiem czy nie lepiej bedzie wymienić z głowicą?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Panowie - wszystko da się pomierzyć i ustawić a to przecież ułamek kosztów wymiany głowicy. Znajdź odpowiedni warsztat, który to wyreguluje i da gwarancję na naprawę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasa1979 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Slyszalem o usterkach tych walkow,wiem tylko tyle ze po jakims czasie poprostu walek trzeba dociagnac na nowo i po problemie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max-mot Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Slyszalem o usterkach tych walkow,wiem tylko tyle ze po jakims czasie poprostu walek trzeba dociagnac na nowo i po problemie. dokładnie kolego tak jak piszesz, trzeba sprawdzać mocowania wałków bo w silnikach z12-z14xep występuje jakiś problem że wałki pękają bo coś się luzuje na którymś tłoku (wada fabryczna), z tego co się orientuje to między wałkami z silnika z12xe a wałkami z12xep jest różnica znacząca. wałki z silnika z12xe są grubsze a krzywki niższe , w silniku z xep wałki są cieńsze a krzywki wyższe i w ten sposób jest uzyskiwana większa moc silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.