Gość Anonymous Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam Na początku chciałem serdecznie przywitać wszystkich motoryzacyjnych zapaleńców. Zakup auta tej marki i tego modelu to czysty przypadek - zawsze kadety kojarzyły mi się z słabą blachą - trwałymi silnikami i skrzyniami biegów . Przed niespodziewanym zakupem patrzyłem jeszcze na fiesty ,swifty , corsy A i inne wozidełka ) - padło na kadziora 90 rok LS 1.4 na monowtrysku ( za wartość butelki czerwonego wina z 2001r ).Silnik odpala spokojnie przy -10*C- rozrusznik raz tylko kręci , skrzynia 4 biegi . .W moim przypadku pierwszy pojazd wprawiany w ruch bez pomocy siły mięsni To po krótce jako forma przywitania. Teraz pytania : Jak to autko ostro zaniedbane ma swoje wady i ... duże wady. Z dużych wad to przede wszystkim : 1. chuczące łożyska w tylnich kołach - możecie mi polecić jakiś konkretny model łożysk , czy np do wersji 2.0 montowane są inne łożyska niż do 1.4 ? myślę nad tymi łożyska Optimal Allegro - co wy na to ? 2. prawdopodobnie klekoczące hydropopychacze - na zimnym jak i ciepłym silniku przy dodaniu gazu silnik trochę klekocze , na biegu jawołym nawet spoko. Jaki jest przeciętny koszt wymiany ? 3. silnik chyba słabo grzeje się - po przejechaniu ok 8 km w mieście( z lekką nogą (10 minut jazdy)) - temperatura dochodzi do końca niebieskiej skali - czy to normalne ? czy niedogrzewa Małe wady: 1. pierwsze dwa biegi dmuchawy niedziałają - wiem że to kwestia opornika (owy opornik jest montowany na płytce drukowanej przy silniku dmuchawy ? gdzie mogę go szukać ). 2. nie działa włącznik wewnętrznego oświetlenia jak i ogrzewania tylniej szyby. jutro biorę się za sprawdzanie multimetrem bezpieczników. 3. nie działa funkcja OPEN w korbce szyberdach - widać że korbka jest lekko zmasakrowana, oraz mechanizm opuszczania szyby w drzwiach kierowcy (podczas przekręcania korbką szyba chodzi ale słychać że mechanizm przeskakuje na zębach. 4. pasek alternatora lub łożysko prawdopodobnie szumi . Na dniach zmieniam filtr oleju + olej na 15W40 mineral GM ( na allegro ok 65 PLN za baniak ) - może być ? (o karoserii nie będę pisał bo nie wystarczyłoby strony ale tyle co mogłem to zakonserwowałem szczotą drucianą , papierem ściernym i Cynkiem w sprayu.) Oby kadzik posłużył mi Cały rok aż do zimy -tego sobie życzę . pozdro Zmieniłem tytuł/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam na forum, możesz przywitać się także tutaj http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=0 2. prawdopodobnie klekoczące hydropopychacze - na zimnym jak i ciepłym silniku przy dodaniu gazu silnik trochę klekocze , na biegu jawołym nawet spoko. Jaki jest przeciętny koszt wymiany ? Najpierw spróbuj tego http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=26518&start=0 3. silnik chyba słabo grzeje się - po przejechaniu ok 8 km w mieście( z lekką nogą (10 minut jazdy)) - temperatura dochodzi do końca niebieskiej skali - czy to normalne ? czy niedogrzewa Przypuszczalnie walnięty termostat 1. pierwsze dwa biegi dmuchawy niedziałają - wiem że to kwestia opornika (owy opornik jest montowany na płytce drukowanej przy silniku dmuchawy ? gdzie mogę go szukać ). Zdejmujesz ramiona wycieraczek, wyciągasz kratki przed szybą, odkręcasz czarny plastik nad dmuchawą i przy dmuchawie szukasz zielonego elementu z 3 kabelkami. 3. nie działa funkcja OPEN w korbce szyberdach - widać że korbka jest lekko zmasakrowana, oraz mechanizm opuszczania szyby w drzwiach kierowcy (podczas przekręcania korbką szyba chodzi ale słychać że mechanizm przeskakuje na zębach. Poproś kogoś o pomoc aby wcisnął szyberdach od góry z przodu na rogach i wtedy kręć korbką, szyber powinien się otworzyć. Jak naprawić, poszukaj trochę w tym dziale.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-198861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 ok dzięki. dzisiaj kupiłem termostat wahlera ( przypuszczenie dot. wadliwego działania termostatu potwierdzone przez 1km przejechanie 20km/h w koło domu - po czym sprawdziłem ręką czy przewód od termostatu do chłodnicy jest ciepły - i był ciepły więc termostat permanentnie jest otwarty - do czasu kiedy nie wezmę się za naprawę termostatu muszę doraźnie pomóc sobie kawałkiem kartonu włożonego przed chłodnice Pytanie: 1. czy do zdjęcia obudowy termostatu muszę ściągnąć koło zębate od wałka rozrządu ( czy można jakoś inaczej dojść do ostatniej trzeciej śruby od obudowy termostatu) . 2. gdzie mogę wyczytać jaką mam wersje silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-197886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 1. looknij tutaj http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27810#241509 2. Kod silnika jest wybity na bloku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-197881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Termostat zrobiony na pierwszy rzut oka termostat który wyciągaliśmy z kumplem wydawał się dobry ( taki sam WAHLER - produkcja Luty 96 - więc trochę już przeszedł w swoim życiu) , jednak po włożeniu do gorącej wody okazało się że przy 60^C otwiera się . mam nadzieje że spalanie teraz będzie nieco niższe niż 10 L/ 100 byny ( zimny silnik - trochę w trasie ). Po wymianie oleju silnik stracił lekko szczelność - prawdopodobnie miska olejowa poci się niebawem zobacze na kanale co i jak . Jutro jeszcze sprawdzę kod błędu Check Engine - ponieważ od momentu zakupu ( jakies 350 km temu ) co powiedzmy 15 minut zapala się na 15 sekund dioda Engine... Zobaczymy jaki "KrzaK" wyskoczy mi w kodzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-194436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 no dobrze by było żeby to leciało z pod miski no ale najważniejsze są chęci i samozaparcie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-194431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Jutro jeszcze sprawdzę kod błędu Check Engine - ponieważ od momentu zakupu ( jakies 350 km temu ) co powiedzmy 15 minut zapala się na 15 sekund dioda Engine... Zobaczymy jaki "KrzaK" wyskoczy mi w kodzie.Skoro zapala się i gaśnie co jakiś czas to pewnie wyskoczy błąd sondy lambda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-194393 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Kody sprawdzone , i ku mojemu zdziwieniu komputer zaczął wypluwać z siebie hurtowo następne error'y : 12 - rozpoczęcie badania 13 - sonda lambda - brak sygnału 35 - silnik krokowy- niewłaściwa liczba kroków 44 - sonda lambda - uboga mieszanka Inne uwagi : 1. zalałem bak 20 L byny i przejechałem na nim 150 km ( patrząc na wskazówkę poziomu paliwa jak dojadę do 200 km będzie optymistycznie 2. złączka łącząca kabel sondy lambda była wykruszona i urwała się na połączeniu przewodu z plastikową obudową złączki - czy to normalne że po odpaleniu auta - silnik pracuje jakby nic się nie stało ? SONDA fizycznie była odłączona od komputera... proszę o poradę jaką sondę możecie polecić (czy sondy za 50 pln z allegro będą wystarczające ) ? prawdopodobnie silniczek krokowy można przeczyścić ale na gorąco piszę tą odpowiedź więc narazie zajmę się Lambdą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-192125 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 35 - silnik krokowy- niewłaściwa liczba kroków prawdopodobnie silniczek krokowy można przeczyścićRacja, najpierw przeczyścić silnik krokowy, to przez niego są te błędy. 13 - sonda lambda - brak sygnału 44 - sonda lambda - uboga mieszankaSkoro kabel się urwał, to mógł być przedtem mocno zaśniedziały poobrywany i słabo przewodził prąd podając na komputer niskie napięcie i z tąd mógł być ten byk. A kod 13 to wina tego urwanego kabla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-192111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 dla sprostowania - kabel urwał się przypadkowo dopiero po mojej ingerencji . przez cały czas wcześniej sonda trzymała się na paru "nitkach" miedzi... jutro przeczyszczę silniczek , poprawię połączenie sondy i zresetuję kompa . zobaczymy efekty niebawem ... [ Dodano: Sro Mar 18, 2009 23:34 ] Komp zresetowany , objawy podobne jak poprzednio, silnik wyrzuca kod 44 . Problem polega na tym iż prawie 20 letnie zaniedbane śruby i łączenia lubią się zapiec Macie jakieś pomysły na wykręcenie sondy lambda ? próbowałem kluczem oczkowym z przedłużką + WD 40 - i cisza , klucz wygina... co powiecie na palnik ? albo jakiś ładunek wybuchowy ? myślałem nad zdjęciem kolektora wydechowego ale po oględzinach stanu śrub mocujących do głowicy podarowałem sobie . spalanko w mieście jest 10L/100 km przy średniej jeździe , więc tragedii i tak nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17329-du%C5%BCo-napraw-po-zakupie-kadeta-14/#findComment-192083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.