Skocz do zawartości

czujnik spalania stukowego 2.2 16V


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam czy może ktoś sie orjentuje jakie ma byc napiecie przychodzące na czujnik po włączeniu zapłonu i jaka oprnoś czujnika

mierzylem czujnik bo wyskoczył błąd 16 ale nie pokazuje żadnej oporności i mierzyłem zasilanie do czujnika po właczonym zapłonie i 0 jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odłącz kabel od czujnika i włącz zapłon ale nie startuj i wtedy zmierz czy też jest 0 .

Pełną odpowiedz jak to działa dostaniesz w poniedziałek wieczorem chyba że ktoś z kolegów

wie i da odpowiedz wcześniej.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzięki serdeczne pozdrowionka cvzekam z niecierpliwością

 

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 01:23 ]

tak robiłem jak piszesz bylo zero dopiero po odpaleniu bylo okolo 0,5 v czujnik spr testerem na ciągłość obwodu też było zero tak jak by przerwa w obwodzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Więc tak czujnik spalania stukowego to nic jak tylko mikrofon piezoelektryczny.

Oporność jest do nieskończoności tak jakby była przerwa , służy do rejestracji tego co dzieje się w komorze spalania w danym cylindrze i tylko oscyloskopem można stwierdzić czy działa , zachowuje się dokładnie jak mikrofon. Dlatego niema tam napięcia , są tam impulsy zbliżone do wybuchów ok 0,5v.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

proszę o pomoc, mam błąd 16, gdzie jest ten czujnik i jak on wygląda?

 

Sintra 2.2 16V (X22XE)

 

14.07

znalazłem takie zdjęcie:

Dołączona grafika ,

ale w tym miejscu nie mogę zlokalizować, chyba, że jest dostępne od spodu.

Chyba, że łatwiej jest zlokalizować przewód z wtyczką.

 

16.07

wczesniej wymieniłem świece, mechanik wymienił mi przewody zapłonowe, auto do 2000 obrotow czasami dostaje ataków padaczki, co jakiś czas zaświeca się kontrolka check (dwa dni temu był błąd 16, pozniej nie mialem jak sprawdzic), czy problem moze byc w cewce zaplonowej, czy wymiana cewki jest skomplikowaną operacją, czy wystarczy tylko odpowiedni klucz i przepięcie przewodów. żaden mechanik nie ma czasu na diagnozę ad-hoc...

dalej nie znalazlem czujnika spalania stukowego (nie mam kanalu)...

Proszę o pomoc - w sobotę wyjeżdżam na długie wakacje....

 

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 20:25 ]

Podpowie ktoś gdzie szukać tego czujnika, lub jego złącza?

 

SSN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności