Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Problem: rano samochód nie odpala. Nie ma mocy, aby nawet zakręcić rozrusznikiem. Ładuję akumulator prostownikiem przez 12h. Wracam do auta. Odpala za 1-szym razem. Po tygodnu znów to samo. Akumulator rozładowany, nawet nie zakręci. Właśnie się ładuje. Prawdopodobne przyczyny: Słuchanie radia w samochodzie z wyłączonym silnikiem przez 3h przed pierwszym rozładowaniem. Podejrzewam również alternator, że może nie daje rady 10 letni staruszek. Dziennie robię około 15km. To mało. Może aku nie ma czasu się naładować. Akumulator GM 44Ah oryginał 2-letni. Chciałbym sprawdzić zanim kupię nowy aku czy alternator działa. Tylko jak to zrobić w domowych warunkach Dziękuję za rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 zmierzyc napiecie ladowania na pracujacym silniku to raz dwa sprawdzic stan naladowania akumulatora to dwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-196115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mixon81 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Możesz urzyć do tego miernika przede wszystkim stan akumulatora tz.na postoju powinien mieć okolo 12,5V,przy wlączonym silniku napięcie powinno wzrosnąć do okolo 14,5V a potem sprawdż czy nie masz gdzieś zwarcia tz. na postoju ile amper ucieka z akumulatora,nawet mala ilość traconego prądu potrafi wykończyć akumulator w ciągu dluższego czasu!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-196111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 No właśnie tylko jak się do tego zabrać chyba nie powinno sie odłączać klem od aku przy włączonym silniku, a tylko wtedy sprawdzę czy alternator daje poprawne napięcie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-196108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mixon81 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Nie odlanczaj sprawdzaj tak jak jest!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-196093 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Odpalasz silnik, przykładasz kable miernika do aku i jesli pokazuje 14,4V to znaczy ze jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-196082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak jak kolega wyżej napisał, napewno bedziesz mierzył multimetrem, więc ustawiasz zakres na stałe 20V i przykładasz wpierw "+" później "-" i powinno pokazac między 14 a 14,5V jak jest mniej tzn od 13,8V w dół to musisz zacząć się martwić...jeżeli napiecie jest w porzątku to się nie dziw że siada Ci aku...słuchanie radia na wyłączonym silniku; po jakims czasie każdy aku sie rozładuje a jeżdzac po krótkich trasach nigdy nie doładujesz akumulatora wiem bo sam mam do pracy 7km w jedna strone...mozesz miec tez gdzies zwarcie, sprawdz prad jaki jest pobierany na postoju, odłącz minusa ustaw odpowiedni zakres i sprawdz, nie wiem ile powinno byc dokładnie bo jezeli masz autoalarm to bedzie brał ci wiecej a jezeli nie masz to gdzies tak miedzy 30 a 20mA to norma "chyba" bo nie jestem pewien   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-195943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 powinno pokazac między 14 a 14,5V jak jest mniej tzn od 13,8V w dół to musisz zacząć się martwić...jak jest wiecej to tez nie ma powodow do zadowolenia ba nawet gorzej bo wysokie napiecie moze bardziej nabalaganic w instalacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-195904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Tak jak koledzy napisali wyżej napięcie na pracującym silniku powinno się wahać w granicach 14,4V. Natomiast dodam jeszcze żebyś pogazował silnikiem czy regulator napięcia wyrabia na wysokich obrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-195878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Po 5h doładowania aku napięcie 12,47V, przy włączonym silniku 14,50V natężenia jeszcze nie mierzyłem i spróbuje z tym gazem(obroty) i dam znać. Dzięki za rady wszyskim Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/#findComment-195873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.