Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Problem: rano samochód nie odpala. Nie ma mocy, aby nawet zakręcić rozrusznikiem. Ładuję akumulator prostownikiem przez 12h. Wracam do auta. Odpala za 1-szym razem. Po tygodnu znów to samo. Akumulator rozładowany, nawet nie zakręci. Właśnie się ładuje.

 

Prawdopodobne przyczyny:

 

Słuchanie radia w samochodzie z wyłączonym silnikiem przez 3h przed pierwszym rozładowaniem.

 

Podejrzewam również alternator, że może nie daje rady 10 letni staruszek.

 

Dziennie robię około 15km. To mało. Może aku nie ma czasu się naładować.

 

Akumulator GM 44Ah oryginał 2-letni.

 

Chciałbym sprawdzić zanim kupię nowy aku czy alternator działa. Tylko jak to zrobić w domowych warunkach :wino:

 

Dziękuję za rady. :wino:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17665-jak-zmierzy%C4%87-domowymi-sposobami-czy-alternator-%C5%82aduje-aku/
Udostępnij na innych stronach

Możesz urzyć do tego miernika przede wszystkim stan akumulatora tz.na postoju powinien mieć okolo 12,5V,przy wlączonym silniku napięcie powinno wzrosnąć do okolo 14,5V a potem sprawdż czy nie masz gdzieś zwarcia tz. na postoju ile amper ucieka z akumulatora,nawet mala ilość traconego prądu potrafi wykończyć akumulator w ciągu dluższego czasu!

 

Gość Anonymous

No właśnie tylko jak się do tego zabrać:wino: chyba nie powinno sie odłączać klem od aku przy włączonym silniku, a tylko wtedy sprawdzę czy alternator daje poprawne napięcie :wino:

 

Gość Anonymous

Tak jak kolega wyżej napisał, napewno bedziesz mierzył multimetrem, więc ustawiasz zakres na stałe 20V i przykładasz wpierw "+" później "-" i powinno pokazac między 14 a 14,5V jak jest mniej tzn od 13,8V w dół to musisz zacząć się martwić...jeżeli napiecie jest w porzątku to się nie dziw że siada Ci aku...słuchanie radia na wyłączonym silniku; po jakims czasie każdy aku sie rozładuje a jeżdzac po krótkich trasach nigdy nie doładujesz akumulatora wiem bo sam mam do pracy 7km w jedna strone...mozesz miec tez gdzies zwarcie, sprawdz prad jaki jest pobierany na postoju, odłącz minusa ustaw odpowiedni zakres i sprawdz, nie wiem ile powinno byc dokładnie bo jezeli masz autoalarm to bedzie brał ci wiecej a jezeli nie masz to gdzies tak miedzy 30 a 20mA to norma "chyba" bo nie jestem pewien

 

powinno pokazac między 14 a 14,5V jak jest mniej tzn od 13,8V w dół to musisz zacząć się martwić...

jak jest wiecej to tez nie ma powodow do zadowolenia

ba nawet gorzej

bo wysokie napiecie moze bardziej nabalaganic w instalacji

 

Gość huri_khan

Tak jak koledzy napisali wyżej napięcie na pracującym silniku powinno się wahać w granicach 14,4V.

 

Natomiast dodam jeszcze żebyś pogazował silnikiem czy regulator napięcia wyrabia na wysokich obrotach.

 

Gość Anonymous

Po 5h doładowania aku napięcie 12,47V, przy włączonym silniku 14,50V natężenia jeszcze nie mierzyłem i spróbuje z tym gazem(obroty) i dam znać. Dzięki za rady wszyskim ;(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności