Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam, po przeszukaniu forum nie znalazłem odp. na moje pytanie, a mianowicie po przekręceniu kluczyka (nie odpalanie silnika) słyszalny jest dźwięk jak by się coś rozpędzało do jakiejś prędkości i potem już się kreci ze stałą prędkością no chyba że się odpali silnik i przegazuje to wtedy kręci się szybciej. Dźwięk ten słyszalny jest z okolicy turbiny, alternatora i pompy wspomagania. dzisiaj po przekręceniu kluczyka okazało się że aku padł a nigdy mi się coś takiego nie działo...zwróciłem również uwagę na to że ten dźwięk zmienia się trochę po ruszeniu kierownicą czyli może to być wspomaganie ale czy pompa wspomagania załącza się po przekręceniu kluczyka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zazu Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 dmuchawa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-195908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam rs4. Mam dokładnie takie same objawy w swoim autku jak Ty. Dziwne wycie po przekręceniu kluczyka, a na drugi dzień rano już nie odpaliłam. Jeśli zdjagnozowałeś już przyczyny w swoim Opelku to proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-192957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rzadki Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 mi również w pierwszej kolejności skojarzyła się włączona dmuchawa, ale jeśli ma to związek z akumulatorem, to sam nie wiem..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-192888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Dmuchawa raczej nie, bo przy wyłączonej, po przekręceniu kluczyka załącza sie coś i zaczyna wyć, jak by jakiś silniczek wchodził na coraz wyższe obroty. Podpiełam komputer, ale nic konkretnego nie wykazał. Wszystkie urzadzenia zarejestrowały jedno: spadek napięcia. Trudno, trzeba będzie sprawdzić całą instalację, wiązka po wiązce i zlokalizować zwarcie. Zacznę od podłączenia dmuchawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-192064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Zacznij sprawdzanie od pompy wspomagania. Ostatnio koledze z forum przez zwarcie w tej pompie doszczętnie spłonął samochód. Tak ona wygląda - zamontowana jest zbiorniczkiem do góry http://moto.allegro.pl/item532693300_astra_g_pompa_wspomagania.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-191185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 z postu kol. metax Witam Dziwne dźwięki pochodzą z przelewania się oleju z układu wspomagania poprzez zaworki przelewowe do wężyków powrotnych lub w samej pompie - efekt kawitacji. Jedno i drugie jest efektem normalnym lecz gdy wyje pompa - zazwyczaj oznacza jej zużycie /uszkodzenie. Kawitacja /hałas/ wywołana jest wirowaniem oleju pomiędzy elementami pompy gdy olej nie jest tłoczony ze wzgledu na wysokie ciśnienie w układzie wspomagania - poprostu nie ma gdzie ujść. To zjawisko nie jest pożądane - świadczy o nieszczelnej pompie /układzie tłoczenia/ i powoduje spienienie płynu hydraulicznego - jego szybsze zużycie. Oba przypadki prze4rabiałem w VW B4 - w końcu padła pompa. Po rozebraniu jej na części okazało sie, że elementy tłoczące były "wylizane" przez olej - zapewne olej był zanieczyszczony ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-191002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Zibi ale pompa wspomagania powinna się załączyć dopiero przy włączeniu silnika, więc jakiekolwiek jej odgłosy na zgaszonym silniku są nieprawidłowe i świadczą o zwarciu w układzie elektrycznym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-190997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Dziękuję za podpowiedzi. Sprawdzę pompę. Tyle, że dzisiaj mam nowe objawy: padło wspomaganie i świeci kontrolka ładowania. Pewno to alternator albo regulator. Teraz zastanawiam sie czy to włączanie się pompy bez zapalania i zwarcie, które spowodowało rozładowanie akumulatora było skutkiem padającego altka, czy altek padł bo coś sie innego dzieje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-190995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Porozmawiaj z elektrykiem - niech sprawdzi przekaźnik włączający pompę - być może styki się skleiły. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17674-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-190985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.