Skocz do zawartości

VC 1.9cdti 120km brak mocy silnika, przerywanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

mam Vectrę C 1.9 CDTI 120 KM i ostatnio dzieje się z nią coś dziwnego, ale najpierw trochę historii.

Kupiłem ją w 2007 roku z przebiegiem 92000 i wkrótce po tym fakcie wybrałem się w dłuższą trasę z podkarpacia do Wrocławia. Na drugi dzień rano po przyjeżdzie padł (okazało się, że padł) alternator. Jakimś cudem znalazłem mechanika, który mi to naprawił expresem w sobotę. Nie chcę cytować odpowiedzi serwisu odnośnie kiedy i za ile.

 

Uwaga: teaz wiem, że zastosował NIE-właściwe łożysko/tulejkę i po prawie 2 latach znów padł alternator w takim samym stylu jak poprzednio, bo zastosowana część od poprawnej różni się średnicą o 1/2milimetra.

300km trasa i na drugi dzień zgon. Znów sobota. Pojechałem pożyczonym samochodem i kupiłem w Rzeszowie "regenerowany" alternator w wydaje mi się - profesjonalnym warsztacie, chyba jedynym takim na podkarpaciu.

 

Dodam, żę nic poza tym nigdy mi się nie zepsuło w tym aucie.

 

Zamontowano go i wszystko niby ok (przebieg 140000).

Ale: wróciłem do W-wy i coś dziwnego się zaczyna dziać z mocą.

Zapaliłem kilka dni póżniej samochód a on w trakcie jazdy zaczął "przerywać" - ja mu gaz a on nic, nawet raz miało mu się na zgaśnięcie.

Te dziwne objawy pojawiają się około 1500-1900 obr/min, jakby mu brakowało paliwa (tankuje prawie zawsze na 1 stacji i paliwo mają ok, filtr paliwa zmieniłem przed zimą). Czy to może być ten "nowy" alternator? - był sprawdzany i ładuje.

Nie zawsze mu się coś dzieje. żadne usterki się nie zgłaszają.

 

Co to może być?

 

Mam jeszcze jedną prośbę - czy jakiś inny właściciel V C 1.9cdti 120km byłby tak życzliwy i przesłał mi zdjęcie okolic filtra paliwa (okolice polączenia z przewodami paliwowymi) i okolice alternatora z kilku różnych perspektyw. Trochę mi się po tej naprawie to nie podoba jak to jest poukładane (przewody paliwowe i elektryczne).

Moj mail 19887@poczta.fm

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam wszystkich właścicieli VC

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

myslę że filtr paliwa to wymienias jesli nie to może być zapchany :beer: przyczyną może być przepływka pracuje na teraz w trybie awaryjnym wyciąg wtyczke i zbacz czy są jakieś zmiany czy przypadkiem nie pali ci więcej .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/#findComment-194822
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie "wyciąg wtyczkę" a ją wepnij!!tą diagnostyczną p.dadas po takich poradach mam pracę powinienem podziękować.podziękowania właściciela auta nie muszą być już miłe jak się skończy lawetą gdzieś na trasie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/#findComment-194725
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Filtr paliwa wymieniłem jakieś 4-5 miesięcy temu. Na moje nieszczęćsie musiałem to zrobić w ASO (W-wa przy Mangalia), bo nie było możliwości odkręcenia "wieczka". Kilka osób próbowało, ale ostatecznie bali się na siłę, że te mocujące plastiki jak i sama obudowa filtra popękają - no i poradzili ASO. Na marginesie usługa bodajże 90zł + filtr ???

 

Wszystkie wtyczki wciśnięte.

 

Ale stąd się pojawiła moja prośba o przesłanie zdjęcia okolic filtra i alternatora.

W trakcie wymiany alternatora mógł mi to mechanik "żle poskładać" - dodam, że demontował to 1 mechanik expresowo o 22.00 a następnego dnia rano już nowy alternator składał już inny z innej zmiany - no i mu to tak "nie za dobrze szło" - sam widziałem.

 

Jeszcze mam takie wrażenie, że przewody paliwowe się trochę jakby wysuwają z filtra. Wciskam je na maxa, a po krótkiej trasie trochę się wysuwają.

Paliwo, ani inne płyny nie wyciekają.

 

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 00:28 ]

No i sobie posprzątałem pod maską (przewody). Porównałem z inną VC i poprawiłem właściwie.

 

Ale mój problem braku gazu pod nogą pozostał, nawet dziś miałem trudności z wyjechaniem z garażu.

 

Pojawiła się nowa koncepcja, że przewody poliwowe na wysokości filtra mają podciśnienie i przez jakąś nieszczelność zaciąga powietrze.

Czy teoria może być prawdziwa?

 

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 14:19 ]

Na kilka dni ustały usterki, ale dziś po 2 dniach bez użytkowania nie miał samochód siły wyjechać z garażu.

Trochę zadymiłem garaż - niech ktoś coś podpowie. Mam nadzieję, żę to nie pompa wtryskowa.

 

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 14:44 ]

Historii ciąg dalszy - oczywiście jak kogoś interesuje.

 

Do grona usterek doszło jeszcze 3 bieg wentylatora chłodnicy, ale na całe szczęście byłem w swoich okolicach i odwiedziłem prawdziwego mechanika.

 

Więc tak: całe gó... zaczęło się od wymiany alternatora, a mianowicie jakiś dekiel wpychając na siłę alternator na swoje miejsce uszkodził przewody w wiązce przebiegającej obok. Nie było możliwości tego zobaczyć (po prostu kilka przewodów przeciętych, kilka naruszonych).

Sprawdzając i wykluczając błędy z komputera dotarliśmy do wiązki i w czasie prób okazało się, że przewód gdzieś jest przerwany, sprawdziliśmy którędy przebiega wiązka - tak się złożyło, że obok alternatora, mały rzut okiem i jesteśmy w banku.

 

W między czasie jeszcze znależliśmy uszkodzony przewód podciśnienia.

 

Byłoby OK, ale tam jest coś jeszcze (pojawia mi się Check czasami i nie ma takiej mocy jak powinna być), ale tym zajmę się po świętach.

 

Tak dla innych: jak Ci padnie alternator:

1-tylko zaufany mechanik do wymiany

2-nie kupuj regenerowanego alternatora, lepiej zregenerować swój własny - minus mało profesjonalnych warsztatów od tego (a to już inna historia błędów w silniku)

 

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 18:34 ]

Ostateczne podsumowanie - koniec końców wyskoczył stały błąd - zawór recyrkulacji spalin - EGR (ten typ tak ma) - wymiana w ASO - wyszło najtaniej + 2 lata gwarancji (koszt to 535 zawór +aż 100 za wymianę).

Aż stracgh wciskać gaz - autko odzyskało zdrowie - no i może je jeszcze zatrzymam.

Przy okazji wizyty w ASO zauważono zużyte wahacze górne tył - aso czasem się przydaje.

Wymaina akurat ej części - zamówienie allegro (mniej jak połowa kosztu GM) + samodzielna wymiana + geometria.

 

Pozdrawiam i życzę wszystkim sprawnych smochodów (ok :wink: tanich szybkich napraw)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/#findComment-194550
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Jeszcze mam takie wrażenie, że przewody paliwowe się trochę jakby wysuwają z filtra. Wciskam je na maxa, a po krótkiej trasie trochę się wysuwają.

Paliwo, ani inne płyny nie wyciekają.

 

teksty są boskie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/#findComment-159235
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak masz takie komentarze zamieszczać to lepiej się powstrzymaj.

Przy walce z tym samochodem i całą historią jaka mi się z nim przydarzyła uważam, co najmniej za nitaktowne tego typu opinie.

 

Co napisałem to napisałem i może się komuś przyda mój -zdaniem "expertów" -śmieszny opis.

 

Forum tego typu nie jest dla wrzucania sobie komentarzy - jak chcesz sobie popisać komentarze to sobie wejdź na jakieś "babskie pożal się" forum - najlepiej o brazylijskich telenowelach.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17809-vc-19cdti-120km-brak-mocy-silnika-przerywanie-silnika/#findComment-158114
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności