Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam! Jestem świeżo po wymianie chłodnicy. No i mam problem z ogrzewaniem - nie grzeje, chlodnica jest ciepła, węże ciepłe, te idące do nagrzewnicy również, termostat się otwiera, temp silnika ok 88-90 stopni, próbowałem odpowietrzać przez korek na rozgrzanym silniku, ale powietrze nie wylatuje, Dotego płyn w zbiorniczku jest nie za ciepły, auto może stać pół godziny, albo długa trasa, ale i tak nie grzeje się , płynu nie wyrzuca, ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Z góry dziękuje!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 węże ciepłe, te idące do nagrzewnicy również, Widocznie masz zwalony ten zawór od nagrzewnicy .Bo innego wytłumaczenia nie widzę .Po prostu pokrętło nie otwiera obiegu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/#findComment-192582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 No już sam nie wiem, dzisiaj jechałem na trasie i troszke ją cisnąłem (140km/h) i nagle pach temp prawie pod 100 stopni, hamulec na bok maska w góre, no i powietrze i troche płynu wyrzuciło, , jak powietrze przestało lecieć, jechałem dalej i miła niespodzianka - ogrzewanie zaczęło chodzi, ale po 2km znów przestało, muszę sprawdzić czy nie za dużo płynu wyleciało. Może jak rozgrzeje silnik, lać płynu na maxa do pełna, może zaskoczy wtedy i przepcha??? A zawsze narzekałem że BMW ciężko odpowietrzyć:pppp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/#findComment-192557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość korba Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Z tego co pamiętam, to w instrukcji pisze, że po wymianie płynu lub chłodnicy należy dogrzać silnik do momentu aż włączy się wentylator dwa razy, następnie po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu. W dieslu układ powinien sam się odpowietrzyć. W moim aucie nie było z tym problemu po wymianie płynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/#findComment-192527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 No już sam nie wiem, dzisiaj jechałem na trasie i troszke ją cisnąłem (140km/h) i nagle pach temp prawie pod 100 stopni, No w typ przypadku masz ewidentnie zapowietrzony układ. Do nagrzewnicy wchodzą dwa przewody Wlot i Powrót ,Ustaw pokrętło ogrzewania na max. Uruchom silnik i poluzuj opaskę na powrotnym przewodzie z tej nagrzewnicy , kilkanaście sekund i po kłopocie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/#findComment-192465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 poluzuj opaske na powrotnym przewodzie z tej nagrzewnicy , kilkanaście sekund i po kłopocie. Dobry pomysł Spróbuje tak jutro zrobić... I napisze czy pomogło!!! Dzięki bardzo:)) [ Dodano: Wto Lut 24, 2009 16:32 ] Jestem własnie po walce z odpowietrzaniem. Odkręciłem jak radziliście powrotny wąż od nagrzewnicy, płyn leciał ale zimny, chociaż temp. silnika ponad 90 stopni:/ Nie mam już pomysłu:/ Termostat chyba dobry, bo wszystkie węże ciepłe i jest w nich płyn, jedynie zimne te od nagrzewnicy i ten pod zbiorniczkiem, więc obieg powinien być, zresztą w układzie prawie 6 litrów!!! ale nie grzeje. Po parudziesięciu minutach na wolnych obrotach temp. zaczyna iść powyżej 94 stopni. Ma ktoś jakiś pomysł co można spróbować zrobić [ Dodano: Nie Mar 22, 2009 17:25 ] Wracam do tematu, gdyż mój problem się nie rozwiązał, skorzystałem z rady odpowietrzania przy wlocie do nagrzewnicy i po kilku odpowietrzaniach zaczęło grzać, ale problem wypychanej wody pozostał, tylko, że dzieje się tak tylko przy szybkiej jeździe> Dzisiaj wyjąłem termostat, ale nadal to samo, po paru minutach szybkiej jazdy temp. rośnie, fakt, że mam odłączony wentylator, ale jeszcze latem, nawet przy maksymalnych prędkościach temp. nie wzrastała powyżej 94 stopni i wentylator nigdy się nie włączał. Ostatnim moim pomysłem, to USZKODZONA USZCZELKA pod głowicą, chociaż wody w oleju nie ma, oleju w wodzie również nie... Po prostu poddaje się Nie chcę jeździć cały czas 90km/h:/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18040-zapowietrzony-uk%C5%82ad/#findComment-192449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.