Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Hej mam dalej dziwne zagadki z płynem borygo po wymianie korka było dobrze aż do pewnego czasu gdzie zrobiło się płynu na dnie. zrozumiałe jest, że ubyło go ale ubyło go do pewnego poziomu czyli na dno zbiorniczka i koniec. Jak samochód zostanie rozgrzany płyn podnosi się i jest około 1 cm od zgrzewu zbiorniczka. Astra nie przegrzewa się temperatura nigdy nie przekroczyła 90 st. I teraz sedno pytania bo od tygodnia są dość duże wahania temperatury między dniem a nocą w nocy -10 w dzień +2 dziś zaglądając do zbiorniczka zaraz po odpaleniu samochodu widziałem, że nie ma płynu w nim a po rozgrzaniu zaglądam i płyn jest tak jak zawsze 1 cm od zgrzewu o co chodzi ? od dużej ujemnej temperatury zmniejszył się jego stan aż tak mocno ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Żeby tak było to zamiast borygo musiałbyś mieć jakiś alkohol lub rozpuszczalnik, bo płyn chłodniczy nie zmienia aż w takim stopniu swojej objętości w temperaturach pracy. Mi to wygląda na zapowietrzony układ. Spróbuj jeszcze odkręcić ostrożnie korek od płynu w czasie jak silnik będzie nagrzany, jak spadnie ciśnienie i poziom opadnie to sprawdź czy nie lecą bąbelki. Możliwe, że coś jest nie tak z uszczelką pod głowicą (UPG) lub głowica jest minimalnie wykrzywiona i po rozgrzaniu silnika powstaje drobna nieszczelność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-192036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam. mam podobny problem z tym ze znalazem usterke- cieknie z przewodu kolo termostatu Wyciek pojawia sie przy wzroscie cisnienia Samochód dość dziwnie łapie temperature po przejechaniu około 10 km z 0 wskazówka temp silnika wskakuje na 85 Po odkreceniu korka płynu jest typowe sykniecie czyzby sie zapowietrzał układ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 bobelekk, sprawdź czy dywaniki nie są mokre Może masz nieszczelną nagrzewnicę i układ się zapowietrza stąd rośnie ciśnienie. Chyba że znowu masz coś z korkiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Witam. No ciśnienie jest ok więc korek też głównym problemem jest to, że płyn spadnie na dno zbiorniczka przy zimnym płynie po nocy stania a po rozgrzaniu jest prawie do zgrzewu Czasem z rana widać płyn na dnie czasem nie ale zawsze po rozgrzaniu poziom jest identyczny czyli idzie wydedukować, że płynu ubyło do pewnego poziomu potem stoi w miejscu. Dywaniki były mokre pasażera jak i kierowcy przy starym korku teraz elegancko Dywaniki wysychają gdyby dalej leciało to by chyba płynu w samochodzie przybywało a nie wysychalo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Powiem ci tak Jeśli wylewał ci się płyn z nagrzewnicy i nie usunąłeś usterki, to sama wymiana korka nie rozwiąże twojego problemu. Gąbka pod wykładziną jest bardzo chłonna. Mi weszło w nią 2,5 litra płynu zanim wilgość przesiąknęła przez wykładzinę. Suszenie po naprawie nagrzewnicy trwało 1,5 miesiąca. Na zmianę układanie ręczników papierowych i wyciąganie wilgoci odkurzaczem przemysłowym. Przez kilka dni z rzędu wilgoci nie było, do czasu jak auto postawiłem na górce. Płyn spłynął pod fotel i znowu 2 tygodnie wyciągałem go ręcznikami. P.S. Ja robiłem nagrzewnicę w listopadzie, mamy koniec lutego, a płyn w jednym miesjcu co jakiś czas jeszcze się pojawia się na ręczniku papierowym. Dodam, że na 100% jest to stary płyn, bo dla pewności do układu wlałem inny kolor   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ok widze ze jestes w temcie. Ile cię kosztowała wymiana nagrzewnicy oraz czy trzeba było ponownie nabijać klimatyzację ? czy to nagrzewnica czy może oringi przy niej ? Nie wiem dokładnie jakiej firmy mam nagrzewnicę ale na chłodnicy mam napis behr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Nie wiem dokładnie jakiej firmy mam nagrzewnicę ale na chłodnicy mam napis behrI tego producenta masz nagrzewnicę jak i klimę.W Astrach G występują dwa rodzaje systemów klimatyzacji i ogrzewania Behr i Delphi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Hej Nagrzewnica oryginalna Behr nowa kosztuje 219 zł. Możesz kupić zamiennik za jakieś 100 zł. Ja kupiłem oryginalną, bo potrzebowałem auta natychmiast i nie wchodziło w grę szukanie części jak najtańszej. Wymiana w serwisie Opla to ok 300 zł, przynajmniej w Łodzi i okolicach. Przyglądałem się całej operacji i jest ona prosta, aczkolwiek wymaga sporo gimnastyki i posiadania kanału. Myślę, że teraz już bym spróbował sam wykonać tę wymianę. Nie wiem czy u mnie ciekły tylko uszczelki. Ewidentnie po rozebraniu nagrzewnica była mokra i miała nacieki z płynu chłodniczego, więc poleciłem mechanikowi wymienić ją wraz z oringami, ale już nie pokusiłem się o jej sprawdzanie ciśnieniowe. Nie ma potrzeby nabijać klimatyzacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Dzwoniłem do opla i usłyszałem takie informacje iż wymiana kosztuje 200 zł żekomo trzeba nabijać klimatyzację ? koszt oringów 30 zł koszt nowej nagrzewnicy 600 zł czas pracy około 2 godziny Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18096-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym/#findComment-191333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.