Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam! Krotkie pytanie odnosnie tematu. Mam Corse C 2002, 1,0 12V, od pewnego czasu walcze z ciagle swiecaca sie lampka check engine i teraz pytanie, czy zwyklym Euroscanem, typu ELM327 v1,2 lub v1,3 bede mogl odczytac dane z ECU, ewentualnie skasowac bledy? Czy musze zaopatrzyc sie w cos dedykowanego do Opla? Samochod jest na OBD II, wtyczka na 16 pinow, trapezowa ale nie wiem jakie protokoly obsluguje... Chce sprawdzic sondy, poniewaz to jedyne co pozostaje mi, po wymianie przeplywomierza, ktory padl ale prawdopodobnie zdazyl uszkodzic sonde na kolektorze... Dzieki wielkie z gory Pawel   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18174-nie%C5%9Bmiertelna-lampka-check-engineeuroscan/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam Moze nie calkiem o to chodzilo ale moze ci sie przyda, a mianowicie ja zamiast kupowac jakies wynalazki z allegro do OBDII zrobilem samemu takowy interfejs i tu ogomne podziekowania dla autora tej strony: http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OBD2/ Kupilem co potrzeba polutowalem i dziala (calosc kosztowala ca 20PLN) program (Tech2, AB-com) sciagnalem z netu. Z moja Corsa C 1.2 '04 polaczylem sie bez problemu wiec i u Ciebie byc ich nie powinno. Bez odpowiedniego interfejsu i programu bledow silnika skasowac sie nie da (bynajmniej mi o tym nic nie wiadomo), ale sam blad mozesz sprobowac odczytac metoda blyskowa. W mojej Corsie dziala to tak: przed wlaczeniem zaplonu wciskasz jenoczesnie pedal hamulca i gazu, tak trzymjac wlaczasz zaplon (nie silnik) i obserwujesz check engine, gasnie na moment a pozniej blyska kody bledow, 10 szybkich blysniec to 0, pozostale cyfry wiadomo, pomiedzy bledami (sa 4 cyfrowe) nastepuje dluzsza przerwa (ca 2s), tak dziala u mnie czy zadziala u ciebie tego nie wiem ale sprobowac warto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18174-nie%C5%9Bmiertelna-lampka-check-engineeuroscan/#findComment-190938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 W corsie 1.0 12V zapaliła się kontrolka check engine, komputer pokazał problem z sondą lambda nr 1, wymieniłem sondę, odłaczyłem akumulator, lampka zgasła ale po krótkim czasie znów się zapaliła. Co robić, wymieniać moduł sterownika? Czy auto w takim stanie przejdzie przegląd bo mi mija na dniach nie wiem czy jest sens jechać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18174-nie%C5%9Bmiertelna-lampka-check-engineeuroscan/#findComment-190785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Dzieki wielkie pkedzior, takiej metody na odczyt bledow nie znalem przyznam szczerze. Co do stworzenia wlasnego urzadenia diagnostycznego problem polegalby na tym ze nie mam dostepu teraz do lutownicy, roznych narzedzi, a zakup wszystkiego mijal by sie z celem i budzetem. Chcialem kupic "fejs" oparty na elm327, zeby odczytac parametry na zywo, wiem ze takie cos mozna dostac za 25 funtow, wiec w sumie nie tak wiele, nawet jak na warunki polskie... Pytanie czy Opel przemowi na tym... Teraz kody jakie odczytalem to 0130, 0135 i 0141 - czyli tak jak myslalem sonda :-/ Wiem ze pierwsza sonda zostala (prawdopodobnie niepotrzebnie) wymieniona przez goscia od ktorego samochod zostal kupiony - nie jest oryginalna. Sprawdzalem napiecie na niej i wiem ze podaje za duze = wymiana. To co mnie martwi - to kody mowiace o uszkodzeniu podgrzewania sondy 1 i 2 - co moze powodowac to uszkodzenie? Czy ten uklad jest na jakims bezpieczniku? Czy szukac problemu w kablach i ich uszkodzeniu? Dzieki wielkie z gory   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18174-nie%C5%9Bmiertelna-lampka-check-engineeuroscan/#findComment-190783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Do kolegii Angielskiego odlaczanie akumulatora nie powoduje kasowania bledu, jesli wymieniles sonde nalezy podlaczyc sie pod komputer i usunac bledy a nastepnie obserwowac czy pojawia sie od nowa to chyba najszybsza metoda na sprawdzenie czy wyminilismy wlasciwa czesc czy usterka tkwi w czym innym. Jesli jednak nie mamy jak podlaczyc sie pod komputer lub nie mamy czym pozostaje jeszcze druga metoda a mianowicie odpalenie samochodu iles tam razy (u mnie jest to powyzej 25 ale dokladnie nie jestem w stanie powiedziec) jesli w tym czasie usterka wystepowac nie bedzie to komputer sam usunie kod bledu z pamieci sterownika a tym samym lampka check engine zgasnie. Tej drugiej metody nie polecam bo trwa w normalnym uzytkowaniu samochodu dosc dlugo a jej przyspieszenie moze pozbawic zycia akumulator I jeszcze mala rada dla Pablittona - rowniez rozpoczalbym diagnoze od skasowania bledow i sprawdzenia czy pojawia sie od nowa, pisales bowiem o wymianie przeplywomierza a jesli on faktycznie byl uszkodzony to mogl implikowac bledy o ktorych piszesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18174-nie%C5%9Bmiertelna-lampka-check-engineeuroscan/#findComment-189790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.