Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrzej_m55

ja ci kolego powiem tak:

jeśli chcesz mieć zrobione dokładnie to lakiernik i masz gwarancje że jeśli wyjdzie rdza to możesz jechać do reklamacji

a jeśli chcesz spróbować własnych sił to zrób jak mówi arek nie uda się to lakiernik poprawi ale będziesz wiedział że próbowałeś

nikt nie był od razu fenomenem :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18388-kolor-lakieru-i-poprawki-lakiernicze/page/2/#findComment-188599
Udostępnij na innych stronach

Gość bajan733

Proponuje zapoznać się z tematem.Jest tam dużo pożytecznych rad.Być może znajdziesz coś dla siebie. http://lakierowanko.info/index.php?sid=dbebde1546b987c7ad91f89a6e4e2038 .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18388-kolor-lakieru-i-poprawki-lakiernicze/page/2/#findComment-188463
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie znałem tej strony ale można tam zajrzeć ,a kolega jak już zgłupieje całkiem od czytania to po weekendzie opiszę po chłopsku jak zaprawić te wypryski. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18388-kolor-lakieru-i-poprawki-lakiernicze/page/2/#findComment-188344
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z tego co napisałeś to masz srebry kolor i metalik. Słówko na temat lakierów, są jednowarstwowe czyli ,jest farba koloru czerwonego, malujemy auto i jest czerwone koniec kropka ten czerwony kolor możemy dotknąc. Żeby było ładniej i drożej :P firmy stosują lakiery dwuwarstwowe np, metaliczne. Więc Twoje auto jest pomalowane najpierw tym srebrnym kolorem zwanym bazą, która to po położeniu na samochodzie ma wygląd i stukturę zbliżoną do papieru sciernego o gradacji 2000 . Warstwa bazy daje kolor i specyficzne ułożenie ziarna wyglądającego jak wtrącenie metalu, ale jest szorstka i nie trwała. Więc przykrywamy ją drugą warsta, tym razem lakieru bezbarwnego który zapewnia połysk i jest o wiele trwalszy od bazy.Obrazowo mówiąc nasz kolor jest jak mucha uwięziona w bursztynie, polerujemy, pastujemy, myjemy LAKIER BEZBARWNY a nie nasz kolor który jest bezpieczny pod warstwą lakieru.Prawda w całej walce o dobieranie koloru jest taka ze 80% lakierowanych aut ma nie trafione kolory ale jest to widocze dla oczu lakiernika a nie użytkownika samochodu.A ważne szczególnie w Polsce :)

 

Skoro wyorażasz sobie jak działa lakier dwuskładnikowy jest rzeczą normalną że dużego pola do popisu jeśli chodzi o tak małe powierzchnie jak u Ciebie nie mamy.Jedyne co możemy zrobić /oprócz lakiernika za parę setek od elementu :) /to zdobyć odrobinę farby, delikatnie wyczyścić spuchnięte miejsce i zrobić zaprawkę czyli zalać go farbą.

Zdobywanie farby.....można podjechać do mieszalni by dobrali ale będą jęczeć widząc nieznajomego że min jest np. 300ml a czasami 0,5l bo inaczej kolor nie wyjdzie a to jest niepotrzebnie wydana kasa. 300ml metaliku w zestawie będzie ok. 100zł.

Potrzebujesz dosłownie kilka kropel farby. Moja rada kupić cztery piwa ,podjechać do jakiegoś normalnego lakiernika nie "miszcza" i wytłumaczyć mu że masz takie zbedne piwa a potrzebujesz naparstek farby na zaprawki.Każdy lakiernik ma mnóstwo resztek po malowanych samochodach. Weż dwie fiolki i poroś by w jednej dał Ci odrobinę bazy i wymieszał ją z lakierem bezbarwnym a w drugiej fiolce kilka kropel utwardzacza najlepiej szybkiego lub expres.Nie wierzę by normalny gość odmówił, kolorem czy numerem za bardzo się nie przejmuj byle był podobny odcień srebrnego. Lakiernik Ci pomoże.

 

Tak uzbrojonemu pozostaje wydrapać jakimś narzędziem nasze pęcherze np, śrubokrętem delikatnie podskrobać łuszczące się krawędzie, przedmuchać, przetrzeć jakimś rozpuszczalnikiem jak masz ,albo benzyną, i tym samym srubokrętem wypełnić dziurkę w lakierze naszą farbą, dodając uprzednio do mikstury parę kropel utwardzacza.

Tym samym sposobem zakoloruj obicia na rantach drzwi i gdzie tam jeszcze masz. Jakby farba spływała to wytrzyj szmatką i jeszcze raz . Procedurę można powtórzyć kilka razy w miarę podsychania warstw by uzyskać tę samą grubość a nawet "wypukłość naszej zaprawki, będziemy mogli w przyszłości poprubowąc spolerować naszą zaprawkę dla lepszego wyglądu.

Przy tak małych punktach żadna inna metoda nie wchodzi w grę, oczywiście trwałość będzie o wiele gorsza od lakierowania ale na pewno lepsze to niż rdza.

W żadnym wypadku nie wypuszczaj się w jakieś odrdzewiacze bo największym problemem zazwyczaj jest idealne usunięcie odrdzewiacza który odrdzewia dalej aż wylecą dziury :)

Wracając jeszcze do lakieru nawet gdybyś dorobił w mieszalni to i tak będzie ten sam skutek jak z naszym zdobytym srebrnym bo stosujemy zupełnie inną technologię.

Jeśli coś nie jest jasne pytaj. Zyczę powodzenia i pochwal się.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18388-kolor-lakieru-i-poprawki-lakiernicze/page/2/#findComment-187473
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności