Skocz do zawartości

Czy wymiana parownika jest wybitnie trudna?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość xMASLAKx

Witam.

Moje autko to Opel Kadett E 1.6i z Automatyczną skrzynią biegów.

Mam w nim instalację gazową nie wiem jakiej firmy, kompletnie nic na jej temat nie wiem (odkupiłem autko za 900zł i już w nim ta instalacja była).

Według moich obliczeń pali mi 20l/100km.

Pojechałem kiedyś do gazownika, który po podłączeniu do analizatora spalin powiedział, że wyziewy są dobre regulował nie będzie. Ja go pytam co może być odpowiedzialne za tak duże spalanie na co odrzekł mi "według mnie to reduktor, koszty wymiany tak owego u nas to 410zł".

Tak pomyślałem na allegro są po 170zł kupić taki i samemu wymienić? Czy to trudne? Czy powymienie tego reduktora trzeba coś jeszcze robić?

Instalacja 1gen sądzę tak na podstawie śruby na wężu.

Mogę wykonać zdjęcia jak to w moim aucie wygląda.

 

Co do reduktora to nie wiem obecnie jaki jest w moim aucie.

Na domiar złego w moim autku wyskakuje kontrolka check engine i błędy to 44 i 45 czyli zbyt uboga i za bogata mieszanka (ale na tym forum użytkownicy mówią że to normalne). Sonda lambda wymieniona jakieś 2 miesiące temu, kable 3 miesiące temu, filtry paliwa i powietrza 3 miesiące temu.

 

Nie chcąc zakładać innych tematów zapytam jeszcze tu.

1. http://moto.allegro.pl/item573877701_centralka_przelacznik_gr_promocja.html W autku mam taki przełącznik (z wyglądu identyko). Kiedy odkupywałem autko człowiek który mi je sprzedawał wyjaśnił mi, że gdy przełącznik jest na I to auto pracuje na PB (dwa czerwone światełka się świecą) jeśli na 0 to na LPG (jedno zielone u góry i czerwone na dole przy odpalaniu zielone jest pomarańczowe po chwili robi się zielone), a jeśli na II to auto bierze i PB i LPG (zachowanie lampek takie samo jak na pozycji 0)? Czy to prawda czy co dzieje się w pozycji II.

2. Czy kiedy odkupywałem auto z instalacją gazową to powinienem dostać do tego jakieś papiery właśnie na nią? Bo ja dostałem dowód rejestracyjny (w którym wbita jest instalacja LPG) książeczkę z L4 adekwatnie trwającego ubezpieczenia OC i tyle.

 

popr.tytuł/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

20l/100km

dużo za dużo

Tak pomyślałem na allegro są po 170zł kupić taki i samemu wymienić? Czy to trudne? Czy powymienie tego reduktora trzeba coś jeszcze robić?

sprawdzić szczelność i wyregulować

Sterownik jeśli typowo do silników gaźnikowych zazwyczaj powinien mieć przełącznik na tryb 1.benzyna-2.wypalanie z komory czyli 0 (nie dostaje prądu ani na benzynę ani gaz)-3.gaz ,

2. Czy kiedy odkupywałem auto z instalacją gazową to powinienem dostać do tego jakieś papiery właśnie na nią?

w sumie dobrze by było, ale może i on kupił od kogoś bez tych papierów

Wrzuć tą fotkę reduktora bo na razie po omacku się wypowiadam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/#findComment-188353
Udostępnij na innych stronach

Tak pomyślałem na allegro są po 170zł kupić taki i samemu wymienić? Czy to trudne? Czy powymienie tego reduktora trzeba coś jeszcze robić?

To nie jest trudne. Trzeba mieć ogólne pojęcie o tym (wiedziec np. gdzie-jaki wąż potem nałożyć). Pytanie tylko czy ten reduktor, który teraz masz jest podciśnieniowy (cienki wężyk idzie od reduktora gdzieś do kolektora ssącego)? -Jeśli tak to taki też kup. Po wymianie musisz koniecznie odpowietrzyć nowy parownik -czyli żeby działał musi być napełniony płynem chłodniczym. Przed końcowym założeniem wężów wodnych można go np. napełnić wodą (płynem chł.). Po podpięciu wszystkiego odpalasz na benzynie i rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury, wtedy można dotknąć parownik(reduktor) i jeśli jest ciepły (lub gorący) to znaczy że jest OK i moszesz juz przełączyć na lpg. Jak bedzie zimny to jeszcze nie jest odpowietrzony. Wtedy trzeba zrobić trochę km na benzynie i może sam się odpowietrzy. Nie zapomnij o odpowiednim poziomie płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym!

 

Czy kiedy odkupywałem auto z instalacją gazową to powinienem dostać do tego jakieś papiery właśnie na nią?

Tak. Powinien Ci dać dokument o legalizacji butli.

Na butlach do LPG wybita jest data produkcji. Jeżeli przykładowo butla była wyprodukowana w 1998 to ważność (liczy się 10 lat) legalizacji staciła w 2008. Jeżeli nie dostałeś dokumentu nowej legalizacji z 2008r (a każdy kolejny już nie jest na 10lat tylko na 2lata) to samochód nie przejdzie przeglądu techn. Chyba, że i ten od kogo kupiłeś nie miał takiego dokumentu, to po prostu Ty musisz go wyrobić (koszt ponad stówę -nie pamietam ile dokladnie)

pozdrrrr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/#findComment-188349
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

W autku mam taki przełącznik (z wyglądu identyko). Kiedy odkupywałem autko człowiek który mi je sprzedawał wyjaśnił mi, że gdy przełącznik jest na I to auto pracuje na PB (dwa czerwone światełka się świecą) jeśli na 0 to na LPG (jedno zielone u góry i czerwone na dole przy odpalaniu zielone jest pomarańczowe po chwili robi się zielone), a jeśli na II to auto bierze i PB i LPG (zachowanie lampek takie samo jak na pozycji 0)? Czy to prawda czy co dzieje się w pozycji II.

...coś masz skopane (popsute) z tym przełączaniem gaz-benzyna

nawet gdy masz śruby na wężu zamiast krokowca dawkującego gaz, to w tej II pozycji auto powinno odpalać na benzynie i po przekroczeniu pewnych obrotów przechodzić na gaz. I pozycja -benzyna, 0-tylko LPG to się zgadza.

A o czymś takim, że w jakimś tam położeniu przełącznika, auto pobiera zarówno Pb i LPG nigdy nie słyszałem, no chyba że instalacja jest uszkodzona. ???

 

Jest też taka opcja (bardzo prawdopodobna) że masz ustawione tak niskie obroty przełączania na LPG, że jak odpalasz auto w pozycji II to przeskakuje na gaz już w chwili uruchomienia, stąd zachowanie kontrolek jak w pozycji 0.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/#findComment-188299
Udostępnij na innych stronach

Gość xMASLAKx

Możliwe jeszcze będę sprawdzał obecnie na 100% jestem przekonany I-benzyna 0-gaz II-??

 

zdjęcia reduktora =>

1 Dołączona grafika

 

2 Dołączona grafika

 

3 Dołączona grafika

 

Niepokoi mnie ta dziurka z gwintem czy w niej nie powinno coś być wkręcone?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/#findComment-188270
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Niepokoi mnie ta dziurka z gwintem czy w niej nie powinno coś być wkręcone?

nie, nic tam nie ma być

reduktor to mały brc

przełącznik (tego akurat nie pamiętam) przy takim zgraniu silnik/gaz może mieć 3 ustawienia:

gaz-przełączenie aut. przy danych obrotach z benzyny na gaz-benzyna (ew. inna kolejność)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18453-czy-wymiana-parownika-jest-wybitnie-trudna/#findComment-188259
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności