Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam Która technika wg Was jest bardziej oszczędna dla beznyny : 1. Jazda na niskich prędkościach obrotowych - wachlowanie skrzynią biegów ( na styl diesla ) 2. Jazda przy granicy najwyższego momentu obrotowego (silnik 1.4 8v ok. 2800 obrotów) Wśród moich znajomych zdania są podzielone . Teoretycznie przy najwyższym momencie obrotowym silnik najmniej męczy się , z drugiej strony czy przy wysokich prędkościach obrotowych by silnik starego typu (gaźnik- monowtrysk) ciągle otrzymuję bogatszą mieszankę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18580-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa-czy-moment-obrotowy-jazda-za-grosze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 przy najwyższym momencie obrotowym silnik najmniej męczy sięMa największą sprawność.Jazda przy niskich obrotach też nie jest dobra, bo zazwyczaj mocniej się wciska pedał gazu żeby auto przyśpieszało "normalnie". Osobiście uważam, żeby ruszyć dynamicznie (3-3,5tys obr) i szybciej wbić np. IV bieg przy 50km/h niż przyśpieszać wolniej i nie przekraczać magicznych 2tys obr/min). Jest jeszcze coś takiego jak sprawność skrzyni biegów, oczywiście najmniejsza sprawność jest dla I biegu (największe przełożenie) a największa dla najwyższego biegu, w tym przypadku dla V biegu. Myśląc łopatologicznie to lepiej nawet na tym I biegu wkręcić się do 3tys obr/min i skompensować starty sprawnością silnika i później szybko wrzucić II bieg, niż męczyć silnik na niskich obrotach gdzie sprawność silnika nie jest wysoka (znowu tak niska to też nie jest) i jeździć dłużej na wysokich biegach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18580-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa-czy-moment-obrotowy-jazda-za-grosze/#findComment-186956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Ostatnio próbowałem jeździć eko to spaliłem więcej niż jezde normalnie na 1 ruszam na 2 do 40km/h 3 60km/h 4 80km/h a potem 5 i do 140 ciągnie silnik 1.4 60kucy w sedanie i 7.0 w trasie spalanie w mieście ok 8.5 i nic tylko jeździć pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18580-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa-czy-moment-obrotowy-jazda-za-grosze/#findComment-168620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Styl ECO z silnikiem C14NZ? Jeśli jezdziesz gdzieś dalej "po trasie" w nocy- małe natężenie ruchu.... Proponuje: Jak najszybciej osiągać prędkość "przelotową"- czyli gaz do dechy na poszczególnych biegach 120km/h- piątka i tego się trzymać Wtedy "siłą pędu" podchodzisz pod wzniesienia i swobodnie wyprzedzasz co wolniejszych Silnik ten przy tej prędkości na piątce naprawdę "dobrze się czuje" A niby oszczędna jazda 80-90km/h i co rusz deptanie gazu na Vbiegu nie ma nic wspólnego ze stylem ECO gdy masz tylko 60KM i mały moment obrotowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18580-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa-czy-moment-obrotowy-jazda-za-grosze/#findComment-168451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BombaNs Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Jazda ekonomiczna nie polega na szybkim, dynamicznym ruszaniu i wciskaniu na niskich biegach gazu do dechy (ze względu na duże podcisnienie w kolektorze ssącym silnik dostaje duże dawki paliwa, których nie jest w stanie wykorzystać przy niskich obrotach i część się marnuje). Przetestowana na nie jednym samochodzie jazda ekonomiczna polega na delikatnym i powolnym wciskaniu pedału gazu tj. ruszasz na jedynce, dwójka do np 40km/h ale powoli wciskana i tak dalej. w trasie prędkość trzymać 2800 obrotów/min ( to około 120km/h) i spalanie będzie mniejsze. Polonez ( tzw smok) mojemu ojcu pali 7 litrów gazu przy takiej jezdzie w trasie a w miescie okolo 9. Ja kadettem jeżdząc podobnie (bardziej dynamiczne ruszanie) 7,5 l gazu/ 100km Ostre deptanie na niższych biegach kończy się zawsze dużym zużyciem paliwa i oleju. Kiedyś mówiło się że żeby nauczyś się ekonomicznej jazdy trzbea by było położyć na pedale gazu jajko i operować gazem tak aby go nei zgnieść :-) Pozdrawiam i życzę małego spalania:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18580-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa-czy-moment-obrotowy-jazda-za-grosze/#findComment-151758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.