Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam Posiadam OPLA ASTRA II 2.0 DL 99 r. Na początku zimy zacząłem mieć problemy z uruchomieniem silnika. Bardzo długo musiałem kręcić rozrusznikiem aby silnik zaczął pracować ( kilkakrotnie powtarzana operacja podgrzewanie świec i uruchamianie ). Po kilku rozruchach następne powodują wylatywanie z rury wydechowej białego dymu w dużych ilościach Oddałem samochód do warsztatu – panowie stwierdzili że problem jest w świecach niby grzeją ale nie do końca . Zamontowali mi urządzenie które wymusza grzanie świec niezależnie od temperatury przez 5 sec miało pomóc nie pomogło. Gdy im powiedziałem że naprawa tak naprawdę nic nie dała rozłożyli ręce i powiedzieli że nie wiedzą co się dzieje. Ponownie oddałem samochód do innego warsztatu Pan w warsztacie : Przy pierwszej wizycie odpowietrzył układ paliwowy – co nie przyniosło polepszenia Przy drugiej wizycie poprawił ustawienie rozrządu – co też nie przyniosło rezultatu Z samochodem walczę już ok. 3 miesięcy różne warsztaty różne diagnozy nic nie przynosi rezultatu. Miałem nadzieję że gdy skończą się mrozy to się poprawi, niestety przy temperaturach +3 +5 stopni problemy są te same. Czy ktoś z osób na forum może mi pomóc tzn. podanie „nowej diagnozy” lub polecenie SPRAWDZONEGO warsztatu w Warszawie lub okolicach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18585-problem-z-uruchomieniem-astra-ii-20-dl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 zakład polecany przeze mnie masz tu: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=29667 A co do problemu to może to ten nieszczęsny sterownik pompy-oto co znalazłem w necie: "Kolejne typowe uszkodzenie w pompach to elektronika na górze pompy. Uszkodzenia biorą się z temperatury jakiej jest on poddawany. Problem dotyczy lutów, luty się krystalizują i przestają przewodzić. Może to powodować takie problemy jak: sporadyczny efekt "martwego pedału gazu", sporadyczne problemy z odpalaniem zimnego silnika, sporadyczne problemy z odpalaniem gorącego silnika oraz dymienie. Problemy robią się tak uciążliwe, że kierowca decyduje się na diagnostykę auta. Niestety problemy komputera nie dają się kodów błędów, dlatego nie można ich wykryć. Komputer może być naprawiany tylko razem z wyjętą pompą z pojazdu. Po wymianie komputera całość należy skalibrować na stole probierczym." Na temat elektroniki pompy i problemów z odpaleniem poczytaj w tym temacie: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27801&start=135#259721   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18585-problem-z-uruchomieniem-astra-ii-20-dl/#findComment-187049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Potwierdzam - u mnie elektronika była już robiona - tłoczek się przyciera. Silnik gdy jest poniżej +7 st. C odpala ale mam tzw. martwy pedał - silnik przez parę sekund nie reaguje na gaz obroty wtedy są ok. 750 obr/min i wolno rosną do ok. 1000, wtedy powraca reakcja na gaz. Wszystkie objawy były bardzo podobne do zapowietrzania lub słabego grzania świec (w niższych temperaturach muszę grzać kilkakrotnie świece by bez problemu odpalić) Powyżej +7 C wszystko jest OK. Układ się nie zapowietrza, szczelność trawersów sprawdzona - niestety to pompa - jeżdżę tak już ponad rok, sytuacja się nie pogarsza więc się zbytnio nie przejmuję - może dojeżdżę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18585-problem-z-uruchomieniem-astra-ii-20-dl/#findComment-187027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.