Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Ostatnio zauwazylem ze moja astra 2.0 DTL świszcze ,ja wiem ze lekki swist turbiny jest normalny moze wczesniej na to nie zwrocilem uwagi poprostu . Ale moje pytanie - świst wydostaje sie z filtra powietrza okolice (lewa strona przy silniku) i wydaje mi sie ze nie jest to "ten" swist turbiny tylko powietrze wpada i gdzies poprostu wydaje taki dzwiek. Lecz dla pewnosci postanowielm zadac pytanie - jestm laikiem - czy moglby ktos umiescic fotke silnika ze wskazeniem miejsca turbinki a jesli nie to czy jest to ta czesc nad silnikiem w sralowej (metalicznej) obudowie z karbowana rurka idaca do silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Dokładnie tak.Rurka idze nad klawiturą od silnika i potem zaraz jest "owinięta" kawałkiem takiej blachy z otworami.A mocno ci "świszczy" turbinka??Bo jak tak to może oznaczać jej powolny koniec...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/#findComment-346220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Wlasnie ten odglos jak pisalem wczesniej wydostaje sie z okolic filtra powietrza- wydaje mi sie ze jest to dzwiek poprostu zasysanego powetrza nasluchiwalem turbinki i na jalowym biegu jest cicha. Sprawdzialem raz jeszcze na 200% odglos wychodzi z okolic filtra powietrza zgasilem auto przyswiecilem latarka i pod filtrem w bloku silnika jest jakis pasek - bodajze klinowy wydaje mi sie ze to to - odglos jest raczej staly nie zmienia sie pod wplywem temperatury . Moze to byc rownież moje przewrazliwienie a moze pasek juz daje znac o sobie powolutku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/#findComment-346209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Możliwe ze masz racje:) Pozatym turbinka w DI osiąga swoje maksymalne możliwości w przedziale od 1800 do 3400   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/#findComment-346196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Wracajac do tematu - jesli ktos wie to prosze o odpowiedz . Czym jest ten pasek w bloku silnika (widoczny golym okiem), znajduje sie ona "pod filtrem powietrza" tzn patrzac na szczeline miedzy filtrem powietrza a silnikiem widac go?. Brakuje mi rowniez oslony silnika od spodu czy ten dzwiek moze byc spoodowany zachlapaniem i zawilgoceniem tego ukladu paskowego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/#findComment-346025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Czym jest ten pasek Ja mam pasek do napędu alternatora i sprężarki klimy.Jeśli uważasz,że stamtąd ci "świerszczy" możesz trochę naciągnąć alternatorem(nie wiem jak to u ciebie w dieslu jest rozwiązane),albo jak zrobił kolega posmarować pasek lepikiem.Chyba,że jakieś łożysko pada np.od pompy wodnej. Brak osłony pod silnikiem nie wpływa na świst,ale niepotrzebnie zalewa wodą z kałuż. Czy ten świst jest słyszalny w czasie jazdy,czy jak podnosisz maskę? Niech ktoś inny poslucha,może jesteś przewrażliwiony,albo posłuchaj w takim samym wozie dla porównania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1867-%C5%9Bwist/#findComment-346023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.