Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

wiem, ze nie tylko szczotki, ale od szczotek sie zawsze zaczyna, a sytuacja z tym ladowaniem jest o tyle dziwna, ze mialem zalozony nowy pasek i za slabo go naciagnalem, wiec poszedlem poprawic, ale wczensiej widzialem, ze z ladowaniem jest juz cosa nie tak, bo bylo bez obciazenia 14,1-14,2V , po właczeniu swiatel spadalo do 13,6-13,7 , a po wlaczeniu nawiewow i ogrzewania spadalo nawet do 12,5V, po naciagnieciu paska wartosci delikatnie podskoczyly, ale dalej to nie bylo to, pozniej jeszcze razem chcialem sprawdzic, jak to ladowanie wyglada i nagle patrze, ze bez obciazenia z 14,2V zrobilo sie 13,7V, zauwazylem, ze jeden kabelek od alternatora jest urwany i widac bylo skad jest, wiec wsadzilem go na miejsce, zaizolowalem i od tamtej pory ladowania juz nie ma, moze czysty przypadek, a moze tak jak to ze starymi rzeczami jest, poki nie ruszaz to jako tako dziala, a jak ruszysz, to siada

 

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 07:50 ]

Ciekawe kto będzie szybszy w diagnozie i lokalizacji usterki... OPEL24 czy AKP.... Pozdro... ;)http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cheers.gif ;)

 

 

opel24 to zdecydowanie lepsze forum

 

Gość andrzej_m55

może kabelek w koszulce ułamany bo spotkałem się z takim przypadkiem alternator wymieniłem i nic dopiero na spokojnie i znalazłem

przewód był ułamany w koszulce i na forum gdzieś już o tym pisałem

 

a ja nie odpowiadalbym gdyby taki temat sie nie przewinal

kolega mial to samo

nie palila sie wogole kontrolka ladowania

uszkodzony byl alternator

 

ale jak nie dajesz wiary to nie poradze

 

to ze palila sie i bylo dobrze

nie oznacza ze cos nie nagle nie zepsulo

to tak na logike ;)

 

no wiec mialem racje, przepalona zarowka kontrolki ladowania nie wzbudza alternatora

 

nie wymienilem,bo sam nie bede sie bawil w zdejmowanie kierownicy i wyciaganie zegarow, podlaczylem zarowke do kabelka od wzbudzania i do masy i ona wzbudza,poki do elektryka nie pojade,to prowizorka bedzie

 

dziwne to dla mnie zeby od spalonej zarowki nie bylo ladowania

o ile dobrze pamietam jak mi zjaralo regulator napiecia to kontrolka tez sie nie swiecila

po naprawie altka swiecila normalnie

 

dziwne to dla mnie zeby od spalonej zarowki nie bylo ladowania

o ile dobrze pamietam jak mi zjaralo regulator napiecia to kontrolka tez sie nie swiecila

po naprawie altka swiecila normalnie

 

nic w tym dziwnego, kontrolka wzbudza alternator, jak sie spali, to nie ma wzbudzenia

 

z czystej ciekawosci poszperalem troche

i sa dwie mozliwosci obie opisane

1.tak jak Ty twierdzisz -spalona zarowka i brak wzbudzenia

2.tak jak ja pisalem -uszkodzony alternator i kontrolka tez sie nie swieci mimo sprawnej zarowki

 

przeczytalem chyba 20 tematow o tym problemie

obie mozliwosci sie przewijaja

 

z czystej ciekawosci poszperalem troche

i sa dwie mozliwosci obie opisane

1.tak jak Ty twierdzisz -spalona zarowka i brak wzbudzenia

2.tak jak ja pisalem -uszkodzony alternator i kontrolka tez sie nie swieci mimo sprawnej zarowki

 

przeczytalem chyba 20 tematow o tym problemie

obie mozliwosci sie przewijaja

 

pewnie tak jest ale u mnie zarowka akurat, ciekawe ile u elektryka moze kosztowac wymiana zarowki, moze ktos sie orientuje?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności